-

Pioter : Kiedy bogowie zorientowali się, że nie są w stanie zmienić tego co już się stało, stworzyli historyków.

Komentarze użytkownika

@Zwycięstwo piękna (17 kwietnia 2024 06:52)

Też jest w planach. I też niewiele wspólnego z oryginałem będzie miała.

Pioter
17 kwietnia 2024 08:56

@Zwycięstwo piękna (17 kwietnia 2024 06:52)

Nie wiem, ale teraz pewnie będą tłumaczyć nachodźców z Afryki jako potomków germańskiego plemienia, którzy przecież po 1500 latach powrócili do domu.

Pioter
17 kwietnia 2024 08:14

@Zwycięstwo piękna (17 kwietnia 2024 06:52)

Za kostiumy w tej sztuce odpowiada akurat Valerie Hirschmann, ale fakt, bez zgody dyrektora Akademii Dawnej Muzyki chyba by sobie na takie ekstrawagancje nie pozwoliła.

Pioter
17 kwietnia 2024 07:14

@Klauni vs Iluzjoniści (16 kwietnia 2024 09:11)

Tę plamę na ścianie pokazywano już w Wormancji Bigelowowi, o czym pisze w książce o Genzeryku. Tylko, że tam plama była z atramentu i miała kształt Attyli, a pokazała się w celi, w której miał siedzieć Jan Hus.

Pioter
16 kwietnia 2024 10:01

@Badania prof. Figlerowicza - Słowianie, Goci (16 kwietnia 2024 03:31)

Tak. Nazwy się zmieniają, w zależności od tego kto akurat opisuje dane dzieje.

Np Scytów Persowie nazywali Sakami, a w greckich źródłach czasem zapisani są jako Keltoi

Pioter
16 kwietnia 2024 08:07

@Badania prof. Figlerowicza - Słowianie, Goci (16 kwietnia 2024 03:31)

Te migracje na północ są np poświadczone w mitach czeskich i polskich. Np lokację Krakowa w XVII wieku datowano na rok 700, po powrocie Wandalów pod wodzą Kraka z Karyntii.

 

Pioter
16 kwietnia 2024 07:36


@Badania prof. Figlerowicza - Słowianie, Goci (16 kwietnia 2024 03:31)

W zasadzie te badania potwierdzają to, o czym piszę. Żadnych wędrówek ludów nie było, a szły armie z konkretnymi zadaniami podboju konkretnych ziem. Dobrze to jest właśnie opisane w przypadku Longobardów.

Co do Gotów to opis ich wędrówek oraz rozdzielenia się na Wizygotów i Ostrogotów jst opisany w Getica Jordanesa.

Co do migracji Słowian, to z wykładu profesora Marka Figlerorowicza wynika jednoznacznie, że nikt z tych naukowców PAN nie brał pod uwagę tego, że Germania czy Scytia (a nawet sumeryjskie Jafet czy hinduskie Yawan) to nazwy geograficzne, a nie nazwy osiadłych  na danych terenach ludów. Jest uprawnionym używanie ich w momencie, gdy badania prowadzi się z zupełnie innej perspektywy (np opisując z perpek ...

Pioter
16 kwietnia 2024 06:22

@Apolloniusz zdemaskowany (15 kwietnia 2024 18:59)

NIe ma takiej potrzeby. To tylko moja interpretacja antycznego dzieła.

Pioter
16 kwietnia 2024 04:21

@Apolloniusz zdemaskowany (15 kwietnia 2024 18:59)

Wniosek wyciągnięty z faktu, że Apolloniusz wszędzie gdzie się tylko udawał, zaczynał swoją działalność od poprawianie sposobów sprawowania kultu religijnego.

Od czasów Nerona do Konstantyna Wielkiego minęło około 250 lat, Tak więc wymiana kadry kapłańskiej w Rzymie nie nastąpiła natychmiast. To trwało, a i tak ostatecznie do dokonania skutecznych zmian potrzebni byli nawróceni barbarzyńcy, nawet ariańscy Ostrogoci. Szybko natomiast następowały zmiany polityczne.

Pioter
16 kwietnia 2024 03:57

@Apolloniusz zdemaskowany (15 kwietnia 2024 18:59)

Tak. Znacznie większe cojones od szefa tajnej policji. Zresztą ten ostatni był raczej przyzwyczajony do tego, że filozofowie budują kanał koryncki, a nie włóczą się po Rzymie i udają dyplomatów, którymi przecież nie są. Każdy inny na miejscu Apolloniusza już by wisiał na krzyżu za sam fakt ubierania się niezgodnie ze swoim statusem społecznym.

Pioter
15 kwietnia 2024 19:13

@Wojna opiumowa - wersja brytyjsko-imperialna sprzed czasów Black Lives Matter (15 kwietnia 2024 00:28)

My tu też przecież prowadzimy poważne dyskusje naukowe. A twiterem się nie przejmuj, informacje tam żyją krócej niż jętka i nikt nimi za miesiąc już nie będzie się ekscytował.

Pioter
15 kwietnia 2024 08:10

@Szklany sufit (14 kwietnia 2024 15:24)

Tak to niestety wygląda.

Pioter
15 kwietnia 2024 07:09

@Melodramat Il Genserico (11 kwietnia 2024 08:49)

Dzięki za przybliżenie postaci arcybiskupa, bo mi nijak nie udawało się go namierzyć.

Książki Il Genserico raczej od tamtego czasu nie wznawiano. Nigdzie nie zlokalizowałem wydania późniejszego niż 1669 rok. A na tekście niestety moje translatory poległy.

Pioter
12 kwietnia 2024 03:47

@Melodramat Il Genserico (11 kwietnia 2024 08:49)

Może coś być na rzeczy, bo Fryderyk przed ślubem, jako jedyny z całej rodziny, przechodzi na katolicyzm.

Paryż wart jest mszy, czy jakoś tak to szło.

Pioter
12 kwietnia 2024 03:42

@Melodramat Il Genserico (11 kwietnia 2024 08:49)

Nie wiem, kto tego prawnika tam przypiął, ale w opisie muzycznym figuruje tam księżna Benedykta, więc aż tak zapisami w megadanych tych publikacji bym się nie przejmował.

Pioter
11 kwietnia 2024 11:28

@Melodramat Il Genserico (11 kwietnia 2024 08:49)

Jak widać są bardziej ryzykowne.

Pioter
11 kwietnia 2024 09:13

@Melodramat Il Genserico (11 kwietnia 2024 08:49)

Też mi się tak wydaje. Szczególnie patrząc na to, co wiki pisze na temat małżeństwa ostatniej z córek tego pechowego rodu:

Małżeństwo to nie było udane. Józef (cesarz od 1765) nie cierpiał swojej żony. Sypialnię małżeńską przedzielił ścianą, a żonę lżył i obrażał. Maria Teresa próbowała go nakłonić choćby do napisania listu do żony, na co Józef odpowiedział: Byłoby mi bardziej miłe i wprawiłoby mnie w mniejsze zakłopotanie, gdybym miał napisać do Wielkiego Mogoła

Pioter
11 kwietnia 2024 09:08

@Biografia Genzeryka (10 kwietnia 2024 04:17)

To z obrazu Karla von Brüllow z 1836

Pioter
10 kwietnia 2024 09:56

@Biografia Genzeryka (10 kwietnia 2024 04:17)

Nie mam zielonego pojęcia gdzie to może być. Ale piosenki wojskowe mają to do siebie, że w zależności od potrzeb dopisuje się coś, lub skraca.

A okładka ma wzbudzać ciekawość i troszkę uchylać rąbka tajemnicy o tym co w środku.

A można jąsobie spokojnie porównać z amerykańskimi wydaniami:Już znacznie lepszy od tej radosnej tfurczości jest oryginał z 1918 roku

Pioter
10 kwietnia 2024 09:11

 Poprzednia  Strona 3 na 303.    Następna