-

Pioter : Ich bin ein Schlesier.

Komentarze użytkownika

@Rząd unieważnił banknoty. "Są przeszkodami w wykorzenieniu biedy" (13 września 2019 18:34)

Ale teraz jest łatwiej w Indiach dać łapówkę. W końcu najwyższy nominał to już nie 1000 a 2000 rupii (czyli równowartość 120 zł). A pięćsetkę z Sobieskim widziałem raz na żywo. Kasjerka pokazywała po znajmości jako ciekawostkę.

Pioter
13 września 2019 22:00

@Rząd unieważnił banknoty. "Są przeszkodami w wykorzenieniu biedy" (13 września 2019 18:34)

Tak. Do tego znaczną część podrobionych, bo jeśli i tak są nieważne z definicji, to nie ważne co się do banku przynosi

Pioter
13 września 2019 21:57

@Rząd unieważnił banknoty. "Są przeszkodami w wykorzenieniu biedy" (13 września 2019 18:34)

Nie wiem czy City. Od 1940 roku Indie są wyłuskiwane z angielskiej strefy wpływów. Anglicy pstawili wtedy na Ghandiego, ale widać jego czas już przemija, więc obstawiałbym, że za tym stało USA

Pioter
13 września 2019 21:56

@Tęsknota za szwindlerami, czyli o kapitalizmie z czasów, o których marzy partia „KORWiN” (12 września 2019 22:35)

Te szwindle sięgnęły dalej. Np do Serbii. 30 grudnia 1882 roku serbski parlament przegłosował powstanie Banku Narodowego, a król Milan Obrenović podpisał tę ustawę 6 stycznia 1883. Żeby było śmieszniej książę Milan koronował się na króla Serbii dopiero 6 marca 1882, bo po 14 latach panowania tytuł książęcy przestał mu wystarczać.

Nowy bank wypuścił banknoty w 1885 roku, korzystając z wcześniejszych wzorów baknotów ministerstwa skarbu opracowanych w 1876Jedyna różnica między nimi to brak tekstu francuskiego. Nowy bank sebrski dostał koncesję na 25 lat, a jego kapitał miał wynosić 20 mln dinarów (1 dinar serbski=1 frank francuski)

Pioter
13 września 2019 08:24

@Edukacja ludzi to prawdziwa lokomotywa dziejów (11 września 2019 20:19)

Nieprawdaż? Ale jeśli wiemy kto i po co swtorzył te państwo, to wszystko jest wyjaśnia się samo.

http://pioter.szkolanawigatorow.pl/33-rewolucjonistow

Pioter
12 września 2019 08:19

@Co zrobić, gdy do drzwi zakołaczą bojowi patrioci? (11 września 2019 21:53)

Dwie obligacje dotyczące tego samego tematu. Te, na które miał zbierać sędzia Strzednicki. I jakość ich wykonania. Do tego należy dodać odnalezione klisze do druku banknotów 1 i 2 złotowych oraz papier ze znakami wodnymi. Ówcześnie tylko jedna instytucja miała możiwości wykonania tego w królestwie - Bank Polski w Warszawie. Inne w pobliżu, które mogły to robić to Petersburg, Wiedeń, Lipsk i Berlin, a także Paryż i Londyn.

W 1864 roku wybito ostatnie monety w mennicy warszawskiej (kopiejki), a trzy lata później maszyny przewieziono do Petersburga. Żadnych monet w trakcie powstania nie planowano - wyłącznie papier, który po przegranej będzie bez żadnej wartości.

Pioter
12 września 2019 07:37

@Edukacja ludzi to prawdziwa lokomotywa dziejów (11 września 2019 20:19)

Naprawdę niewiele jest danych o nim w wiki - i jest dość dziwne

Pioter
11 września 2019 21:40

@Świeccy kaznodzieje (11 września 2019 08:47)

nie. na razie tylko usunęli post

Pioter
11 września 2019 09:12

@Świeccy kaznodzieje (11 września 2019 08:47)

To wyjaśnia, dlaczego facebook zablokował wyświetlanie udostępnionej przezemnie reklamy książki w sprawie Andrzeja Bobolii. Oficjalnie nazwano to "niedozwoloną reklamą", co jest dziwne, bo reklamuję w ten sam sposób swoje książki i nikogo to nie obchodzi.

Pioter
11 września 2019 09:07

@Lekcja heraldyki czyli dlaczego nawet lwy nie są tym czym się wydają. (8 września 2019 08:13)

Coś chyba w tym rodzaju to będzie. Tę akurat zaprojektował Leonardo i raczej jest to znacznie późniejsza wersja.

Pioter
10 września 2019 08:42

@Pogadanka o Baśni socjalistycznej i Mościckim (8 września 2019 15:33)

Żart znaleziony dziś na fejsie na profilu Amtyfeministyczna

wchodzimy do sali kinowej

- Które miejsca zarezerwowałeś?

- No jak zawsze, prawy górny róg.

Pioter
10 września 2019 08:00

@Lekcja heraldyki czyli dlaczego nawet lwy nie są tym czym się wydają. (8 września 2019 08:13)

Jeśli nawet ktoś coś takiego nowił na głowie, to wyłącznie w przypadkach świąt i paradCoś jak dziś w przypadku niektórych armii obowiązek posiadania kompletu odznaczeń w trakcie defiladyNa codzień wojskowym wystarczają baretki odznaczeń na mundurze, a rycerzom czasów średniowiecza wystarczał herb namalowany na tarczy i ewentualnie odpowiednie szaty.

W przypadku tego byka po wizycie u dentysty również mamy możliwość odczytania rangi (korona hrabiowska - późniejsze były z perłami i mnie to zmyliło). Czerwony byk jest herbem Łużyc i Meklemburgii - i w obu tych przypadkach wziął się tam z powodu ..... handlu wołami. Może więc oznaczać, że rodzina von Kleve (nad Renem) również zajmowała się takim procederem, bądź przeprowadziła się wcześniej z tych tere ...

Pioter
9 września 2019 18:07

@20 lat minęło (7 września 2019 10:16)

Dzięki za poprawienie. Wychodzi jednak na to, że szybsze będą. A banknoty Banku Maghrebu są pełne odniesień (szczególnie ostatnia seria) do współpracy z Londynem, więc może to niekoniecznie sami "uny".

Pioter
9 września 2019 15:42

@Lekcja heraldyki czyli dlaczego nawet lwy nie są tym czym się wydają. (8 września 2019 08:13)

Biało czerwona szachownica oznacza też Palatynat. Wyskoczyło mi to też przy Wittelsbachach. A jeśli Palatynat, Morawy i ks Brzeskie mają identyczną symbolikę wprowadzoną w XIII wieku to może oznaczac jednak działalność Plantagenetów. Co do Witteslachów to jeden z nich - Krzysztof był w latach 1440-1448 królem Danii, Szwecji i Norwegii.

Pioter
9 września 2019 10:29

@Lekcja heraldyki czyli dlaczego nawet lwy nie są tym czym się wydają. (8 września 2019 08:13)

Ten aparat ortodontyczny to wizjer hełmu rycerza. ;)

Szachownica wywodzi się z Bawarii. Występuje w herbie Wittelsbachów (błękitna), Piastów (czerwona) i Hohenzolernów (czarna). Powiązań hrabstwa Mark z Piastami nie znalazłem, ale może źle szukam i może to Piastowie brzescy byli jakoś z tamtymi stronami powiązani.

Tu ciekawy opis z wiki

Wittelsbachowie – jedna z najstarszych dynastii niemieckich. Jej przedstawiciele panowali w krajach niemieckich: Bawarii, Palatynacie Reńskim oraz przejściowo w Brandenburgii. Trzykrotnie zdobywali tron władców Niemiec, jednak nie zdołali go utrzymać w swej rodzinie. Zasiadali także przejściowo na tronach kilku państw europejskich: Szwecji, Danii, Węgier, Czech, Holandii, Grecji. Współcześnie, od 1919 ro ...

Pioter
9 września 2019 09:59

@Lekcja heraldyki czyli dlaczego nawet lwy nie są tym czym się wydają. (8 września 2019 08:13)

Lilia jest w heraldyce symbolem Kościoła, ale to nie są lilie. To sa groty pik.

Pioter
9 września 2019 09:56

@Lekcja heraldyki czyli dlaczego nawet lwy nie są tym czym się wydają. (8 września 2019 08:13)

Tak. To Order Złotego Runa - najwyższe odznaczenie Rzeszy nadawane przez cesarzy "za zasługi"

Pioter
9 września 2019 09:25

@Początki drukarstwa w Polsce. (8 września 2019 10:50)

Działali dużo dłużej, tylko pod zmienionym nazwiskiem. Po wojnie 30-letniej ród przyjął nazwisko von Donnersmarck, a za pożyczki dla cesarza przyjął również tytuł hrabiów Rzeszy oraz księstwa bytomskie i bogumińskie (czyli opanował śląskie złoża srebra, węgla, żelaza i siarki).

Pioter
8 września 2019 14:57

@W labiryncie sowich zwierciadeł (8 września 2019 00:30)

A możesz podać kiedy to było? Może w tym samym czasie kiedy wypowiedziano Hanzie przywileje w Londynie?

Pioter
8 września 2019 13:41

@Lekcja heraldyki czyli dlaczego nawet lwy nie są tym czym się wydają. (8 września 2019 08:13)

Moim zdaniem jednak jest jakaś róznica między barką rzeczną w herbie Jarosławia i statkiem morskim w herbie podkarpackiej wioski

Pioter
8 września 2019 11:43

 Poprzednia  Strona 2 na 60.    Następna