-

Pioter : Kiedy bogowie zorientowali się, że nie są w stanie zmienić tego co już się stało, stworzyli historyków.

Gambit królowej

W końcu znowu odezwały się linie komunikacyjne Olimpijczyków. Przypatrzmy się wię ostatniej informacji, a póxniej cofniemy się trochę wstecz, ale nie daleko. Nasza podróż w czasie obejmie bowiem wyłącznie dwa ostatnie tygodnie. Ta srebrna moneta o wadze 2 uncji zostanie wybita w nakłdzie 89 sztuk. Emisję przewidziano na 14.05.2024Ta zaś ma mieć nakład 39 szt i przewidziana jest na 31.03.2024Do tego dołóżmy jeszcze jakieś malowidło w nakładzie 999 sztuk już dostępne w sprzedaży.Czy nawiązania do popkultury (nakład 500 szt, emisja 20.04.2024)oraz wezwanie do modlitwy za świat (najkład 300 szt, emisja 29.02.2024)

A dlaczego to wszystko? 499 sztuk nakładu i emisja na 40.04.2024



tagi: wojna  dyplomacja  monety  niue  kamerun  olimpijczycy 

Pioter
10 lutego 2024 04:31
69     2049    12 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

OjciecDyrektor @Pioter
10 lutego 2024 05:35

Nie jest dobrze (a wręcz fatalnie), ale....jest nadzieja.

Tak w skrócie miżna podsumować wszystkie monety. 

Szachy z wagą, to apel o przemyślenie oferty jeszcze raz i wezwanie do umiarkowania, aby nie przechylić szali. 

Ostatnia Wieczerza, to pokazanie, że gorowi są Olimpijczycy naeet na największą ofiarę...ofiarę z życia (taktownie tylko nie wskazali, kto będzie tą ofiarą...).

Moneta z Ragnarem już wskazuje, kto będzie ofiarą - cesarstwo zachodnie, czyli obecnie "wschodni Frankowie", czyli Sasi, cxyli Niemcy.

Nie wiem, jakie przesłanie ma moneta z "wnętrzem silnika" czy jakiejś innej maszyny. Ale zdaje się, że to jest straszenie jakąś najnowocześniejszą technologią.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter
10 lutego 2024 05:41

Uderzenie w Niemcy, to uderzenie w amerykańskie inwestycje w tym kraju, a są one gigantyczne.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter
10 lutego 2024 05:45

A narazie nie widzę, aby USA dokonywało znaczących przesunięć swoich inwestycji z Niemiec do innych krajów. 

Nie wykluczone, że Ragnar skierowany jest też przeciw Francji. Rozłożenie tych dwóch krajów skutkuje rozłożeniem ekonomicznym Rosji, a przynajmniej poważnymi problemami gospodarczymi.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter
10 lutego 2024 05:47

Dyskietka, to nośnik informacji, dezinformacji, wirusów itd.

Czyli wojna informatyczna?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter
10 lutego 2024 05:59

Nie wiem kto namalował tę wersję Ostatniej Wieczerzy. Warto to sprawdzić. 

Ale widzimy po prawej stronie odchodzącego Judasza. Więc ta moneta jest chyba ostrzeżeniem dla zdrajców, że skończą jak Judasz, jeśli się nie opamiętają. 

Być może kierowane to jest i do naszych pastuszków - tych z tylnego siedzenia.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @OjciecDyrektor 10 lutego 2024 05:35
10 lutego 2024 06:48

Moneta z Ragnarem jest opisana jako droga do Valhalli, ale Loki już tam był... Na monecie z silnikiem oliwiarka to karabin maszynowy. Płacząca dziewczynka jest wstrząsająca-for God so loved the world (ponieważ Bóg tak umilowal świat...). Dyskietka to chyba specjalnie została zamieszczona. Młode pokolenie nie ma pojęcia, co to jest. 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Matka-Scypiona 10 lutego 2024 06:48
10 lutego 2024 06:56

Dla młodszego pokolenia ta dyskietka to znak "SAVE" w edytorach tekstu czy arkuszach kalkulacyjnych. Moim zdaniem chodzi o kontrolowany wyciek wrażliwych informacji. A ta płacząca dziewczynka podobno odnosi się do strefy Gazy. I nie zapominajmy, że Olimpijczycy twierdzą, że to oni są prawdziwymi bogami.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @OjciecDyrektor 10 lutego 2024 05:41
10 lutego 2024 07:03

>Uderzenie w Niemcy, to uderzenie w amerykańskie inwestycje w tym kraju, a są one gigantyczne.

Niech kolega NAZWIE co amerykanie mogą stracić na ZAORANIU ziem korporacji chandlowej niemcy? Czy to będzie więcej niż w czasie "dogrywki" nazywanej WWII?

Dzięki WWII i stratach w niemieckich inwestycjach Ameryka została hegemonem na każdym polu.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Matka-Scypiona 10 lutego 2024 06:48
10 lutego 2024 07:11

>Młode pokolenie nie ma pojęcia, co to jest. 

Nie jest tak źle. Jest mnóstwo "grup rekonstrukcyjnych" - ATARI, COMMODORE ( tu jest wręcz zatrzęsienie rozwiązań odtwarzających, ZX Spectrum ) nawet w naszym kraju - Lotharek's Lair.

Dla mnie ta dyskietka to komunikat - dziś za 1 GB płacicie - 0,25 PLN ale przecież może się wrócić czas gdzie za dyskietkę a te 3,5'' pojemność od 360kB do 1,44MB płaciło się i 2 PLN.

Całe AI szlag trafi jak wrócą dyskietki.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @OjciecDyrektor 10 lutego 2024 05:35
10 lutego 2024 07:12

Tak w zasadzie, to wszystkie pionki szczelnie chronią króla. A obliczenia pewnie dotyczą tego, którą z figur można poświęcić. Wczoraj akurat poświęcono generała Załużnego a jego miejsce zajął Syrski.

Co do tego androida, to moje pierwsze skojarzenie było takie, że to akurat jakaś nowa wersja francuskiej Marianny.

W opisie monety ostatnia wieczerza przypisana jest Leonardowi da Vinci. Dokładnie brzmi to tak: Rewers monety przedstawia miniaturową reprodukcję „Ostatniej wieczerzy” Da Vinci. Scena przedstawia moment wysokiego napięcia, kiedy Jezus w otoczeniu Apostołów świętujących Paschę mówi: „Jeden z was Mnie zdradzi”. Wszyscy Apostołowie są wzburzeni, podczas gdy sam Chrystus, świadomy swojej boskiej misji, siedzi samotny.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ArGut 10 lutego 2024 07:11
10 lutego 2024 07:41

USA stały sie hegemonem nie dzieki zaoranou Niemiec, ale dzieki silnemu osłabieniu Anglii. A to uczyniono dzieki Niemcom. Tych Niemców po cichu wspieralo USA i Stalin. Ukrywano to rzekomym antykomunizmem Hitlera oraz rzekomym antynazizmem Roosvelta. 

Najwiecej zniszczen w Niemczech dokonało RAF, czyli Anglicy -  bo doskonale zdawali sobie sprawe, kto sie był narzedziem ich upadku. Samych Amerykanów nie mogli tknąć (wojna na dwa fronty bylaby zabojcza). Amerykanie za "pomoc" kazali sobie zapłacić postanowieniami Karty Atlantyckiej w 1942 oraz porozumieniem w Bretton Woods w 1944. Reszta to didaskalia (te Teherany, Jałty i Poczdamy).

No i USA po wojnie zadrwili jeszcze raz z Anglikow, odbudowujac błyskawicznie Niemcy, dajac im zlecenia, robiac z nich znowu ludzi, a nie podludzi. 

Tak na to trzeba patrzeć. W koncu Niemiec z Niemcem zawsze sie dogada....:)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter 10 lutego 2024 07:12
10 lutego 2024 07:45

Na tej monecie Ostatniej Wieczerzy najważniejszy jest Judasz. Na nim skupia sie przekaz. 

Z ta szachową moneta jest jeszcze jedna ciekawa rzecz. Krol jest wysunięty, otoczony (jak zauważyleś) szczelnie pionkami, ale reszta figur schowana głeboko z tylu. Przekaz chyba jest taki - najlepszych naszych rzeczy/broni jeszcze nie widzieliscie, wiec uważajcie.

zaloguj się by móc komentować

Gotoxy76 @Pioter
10 lutego 2024 07:53

Dłonie to "Modlące się ręce" A.Dhurera (ur. w Norymberdze) jest to szkic do obrazu Maryi. Zdobył popularność w Niemczech dopiero na fali pobożności po II wojnie światowej.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Gotoxy76 10 lutego 2024 07:53
10 lutego 2024 08:09

Nieźle...trzeba było rozwalić całe Niemcy, aby w Niemczech pobożność stała się popularna...

zaloguj się by móc komentować

Pioter @OjciecDyrektor 10 lutego 2024 07:45
10 lutego 2024 08:16

Chyba ktoś zdradził, lub zamierzał zdradzić. Pewnie za niedługo zobaczymy widowiskową egzekucję.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @OjciecDyrektor 10 lutego 2024 08:09
10 lutego 2024 08:18

Sasi nigdy pobożni nie byli. Natomiast Wenedowie już tak. I w zasadzie jedyne miejsce, gdzie Sasom nie udało się zniszczyć ani zasymilować Wenedów to Bawaria.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter 10 lutego 2024 08:16
10 lutego 2024 08:40

Czyli niszczenie Niemiec zacznie sie od rozbudzenia pobożnosci Bawarczyków i oderwania  Bawarii....tzn. stanięcia w obronie prześladowanych katolików.

Nieźle by to wyglądało - anglikanie bronią katolików przed nazistami. 

 

zaloguj się by móc komentować

Gotoxy76 @Pioter
10 lutego 2024 09:05

Ta zapowiedź wygląda niepokojąco. Mennica Polska.

​​​​

zaloguj się by móc komentować

Gotoxy76 @Gotoxy76 10 lutego 2024 09:05
10 lutego 2024 09:29

To "Postać" Beksińskiego. Nie wiem jak to interpretować. Z jednej strony kojarzy się z biedą, wojną? Z drugiej obraz znajduje się w muzeum w Sanoku ( mają piękną kolekcję ikon Matki Boskiej ). Sanok to Bona, Mediolan chyba.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @OjciecDyrektor 10 lutego 2024 07:41
10 lutego 2024 09:52

Ja patrzę dodatkowo przez okulary Najlepsi Niemcy -> Niemcy -> Najgorsi Niemcy.

I nie jest to zły model. Najlepsi Niemcy wspierali Najgorszych Niemców w czasie imprezy nazywanej WWII. Jak WWII się niby zakończyła i Najlepsi i Najgorsi Niemcy wywieźli co ciekawsze technologie do siebie.

Ten model jest całkiem spójny. I pewnie dlatego teraz USA wymyślo, żeby zmitygować PiS i Polskę. Za REPARACJE oczywiście ... nawet nie idzie o kwoty, ale jak międzynarodowo by ustalono, że to POLSKA była poszkodowana to wypadało by ustalić przez kogo ... No i wtedy odróżniony by POLSKA-ę od Najgorszych Niemców i jasno by wskazano, że Najgorsi Niemcy to SOWIECI.

Tylko czy komuś na tym zależy? Jak nie zależy by w odleglejszych perspektywach historycznych ustalać jak było ... tylko jak to Pioter na na  górze -> Kiedy bogowie zorientowali się, że nie są w stanie zmienić tego co już się stało, stworzyli historyków.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Gotoxy76 10 lutego 2024 09:29
10 lutego 2024 10:01

To akurat jest uzgadniane z NBP i o sytuacji międzynarodowej nic nam nie powie. Te całe polskie malarstwo na kameruńskich monetach to sprawa wewnętrza Polski.

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @ArGut 10 lutego 2024 09:52
10 lutego 2024 10:38

Piękna odpowiedź...:). Uśmiałem się po pachy. I nieszkodzi, że to prawda.

zaloguj się by móc komentować

adam-er @Gotoxy76 10 lutego 2024 09:29
10 lutego 2024 10:42

Zgadza się. Mediolan. Wąż ludojad w herbie Sforza, miasta Sanok i Alfa Romeo

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @adam-er 10 lutego 2024 10:42
10 lutego 2024 10:45

I "Auto-san"...:). Ostqtnio po Warszawie jeździ sporo autobusów z Sanoka...wyparły "Solaris'a".

zaloguj się by móc komentować

atelin @Pioter
10 lutego 2024 11:30

Jakoś mi ten cyborg za bardzo przypomina Gagarina.

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @ArGut 10 lutego 2024 07:11
10 lutego 2024 20:03

Nie idźmy ta drogą!! Przecież można w taki sposob wrócic nie tylko do dyskietki, ale wręcz do mechanicznego sumatora czy zwykłego liczydła, nawet nie wspominając o jeszcze bardziej radykalnych "kontrrewolucjach".

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Pioter
10 lutego 2024 21:17

No tak.

Bo obok króla(1/1) stoi królewna(1/2) lub/i hetman(1/2).

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Zdzislaw 10 lutego 2024 20:03
10 lutego 2024 21:25

> Nie idźmy ta drogą!! 

To nie ja straszę kolegę tą monetą, nie do mnie prosze więc kierować anse o rewolucyjne zmiany. To co sugeruję to jedynie to, że na pawlaczach technologicznych leży wiele ciekawych i mniej ciekawych formatów, które można zastosować.

I to będzie ZAWSZE rachunek zysków i strat, a ja czy kolega będziemy ostatnimi, na których zwróci się uwagę.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ArGut 10 lutego 2024 21:25
10 lutego 2024 21:41

Słuszna uwaga. Być może to jest ostrzeżenie dla amerykańskiego big-techu, że te "chmury", w których rozwoju tak przodują, mogą rozwiać się jak poranna mgła i jedynymu bezpiecznymi danymi będą te, które zostaną zapisane na "floppy disc".

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @OjciecDyrektor 10 lutego 2024 21:41
10 lutego 2024 23:20

W palcach:

8

6

4

3 i pół

wafli

:)

P.S.

a dyski odwrotnie ...

Dobrze, że nie widzieliście linijki z centymetrami wzdłóż palcy.

 

:)

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Gotoxy76 @Pioter
10 lutego 2024 23:51

"Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych eksploatują sześć samolotów Boeing 747-200, każdy w wieku 36 lat, które pobierają aktualizacje z dyskietek.Dwa z nich to samoloty Air Force One."

zaloguj się by móc komentować

zkr @ArGut 10 lutego 2024 21:25
11 lutego 2024 00:10

> pawlaczach technologicznych leży wiele ciekawych i mniej ciekawych formatów, które można zastosować.

Oj tak! :)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Gotoxy76 10 lutego 2024 23:51
11 lutego 2024 08:01

No i proszę ..:). Sami Ametykanie wiedzą, że sieci nie da się w 100% zabezpieczyć i stąd używanie dyskietek. Założę sie, że nie tylko w AF-One są one używane, ale i w innych tajnych i ważnych urządzeniach.

Tylko Anglicy potrafią tak straszyć Amerykanów.

zaloguj się by móc komentować

SilentiumUniversi @OjciecDyrektor 11 lutego 2024 08:01
11 lutego 2024 08:20

Tę dyskietk z monet, przynajmniej w wersjach handlowych, z uwagi na słabą niezawodność nie nadają się do przechowywania danych

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @SilentiumUniversi 11 lutego 2024 08:20
11 lutego 2024 09:13

Dyskietki nie służą do przechowywania danych - mają n8ską pojemność. Przechowuje się na twardych dyskach, ale te dane trzeba jakoś przesłać na urządzenia. Jeśli nie ufamy sieciom, a pliki nie są duże, to dyskietka jest idealna - mała, płaska, można wszyć w garnitur lub w inną odzież, a potem wgrać plik w urządzenie. Plik taki może zawierać np. tylko wirusa....który zespsuje urządzenie (może to być cokolwiek, nawet owa "chmura")

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Gotoxy76 10 lutego 2024 23:51
11 lutego 2024 11:01

Swojego czasu śmiałem się z jakiegoś przetargu ZUSu, gdzie zmawiali kilka tysięcy dyskietek. A niedawno dowiedziałem się, że japoński rząd nadal używa dyskietek do przesyłania danych.

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 11 lutego 2024 09:13
11 lutego 2024 12:40

FDD wszywana w garnitur... Idealna dla 007.

BTW 

Ile osób posiada jeszcze takie napędy? :) 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 11 lutego 2024 12:40
11 lutego 2024 12:51

Myślę, że w NAPRAWDĘ krytycznej infrastrukturze i urządzeniach musza być kompy ze stacją dysków.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 11 lutego 2024 12:40
11 lutego 2024 12:53

Choć może dyskietka, jako przenośny nośnik, jest taką ogólną alegorią obejmującą także cd-compact'y oraz pen-drive'y USB.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter
11 lutego 2024 12:56

Ciekaw jestem, co łatwiej zniszczyć w razie wpadki - dyskietke, cd, czy może pen-drive? Intuicja podpowiada mi, że cd...bo złamać łatwo na drobne kawałki (choć nie wiem, na ile to uniemożliwa odczyt zapisanych plików).

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 11 lutego 2024 12:51
11 lutego 2024 13:25

Odcięcie się od sieci to jedyny, pewny w 100% sposób zabezpieczeń. Tak mawiają spece od ochrony danych. 

 

zaloguj się by móc komentować

SilentiumUniversi @OjciecDyrektor 11 lutego 2024 09:13
11 lutego 2024 13:40

Chyba tradycyjnie zbyt enigmatycznie napisałem. W czasach, gdy kompakty nie były szeroko rozpowszechnione, a aplikacji nie pobierało się z internetu, systematycznie przewoziłem je na dyskietkach. I akurat czasem zdarzało się, że żadna z trzech moich zweryfikowanych  dyskietek nie dawała się następnego dnia odczytać. Tylko te dyskietki HD 3.5' miały taką niemiłą właściwość 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @SilentiumUniversi 11 lutego 2024 13:40
11 lutego 2024 14:03

Może były umieszczame obok jakiegoś źródła pola magnetycznego? 

Wiem, że nośników dzwięku, csyli kaset z taśmami, cd-ków nie można było kłaść np. na kolumnach głośników, bo kolumna to źródło pola magnetycznego i nośnik się "rozmagnesowywał".

 

zaloguj się by móc komentować

kms @Pioter
11 lutego 2024 14:08

Do przetrzymywania danych wrażliwych, we wszystkich urzędach, bankach, policjach, wojskach, etc. używa się taśm magnetycznych. Producent taśm daje gwarancję na 50 lat, przy corocznym odświeżeniu danych (odczyt i zapis). Obecnie największe taśmy mają pojemność 480 TB. Żadna firma nie wrzuci swoich danych w chmurę (czyli udostępni Google, czy Microsoftowi, czy Apple), tylko kupi data storage i będzie zamykać taśmy w sejfie.

Ale... czasami do głosu dochodzi tzw. Excel-manager i dochodzi do wniosku, ze będzie "taniej", jak się dane firmy w chmurę wrzuci. Choć sądząc po zainteresuwaniu data storage na rynku i tendencjach wzrostowych sprzedaży, firmy w końcu połapały się o co chodzi.

zaloguj się by móc komentować

Gotoxy76 @OjciecDyrektor 11 lutego 2024 12:56
11 lutego 2024 14:11

Główną różnicą pomiędzy dyskietką, CD i pendrivem jest pojemność. Może to o nią chodzi? Dyskietką ma bardzo małą. 

zaloguj się by móc komentować

kms @Gotoxy76 11 lutego 2024 14:11
11 lutego 2024 14:24

Główną różnicą pomiędzy dyskietką, CD i pendrivem jest pojemność. Może to o nią chodzi? Dyskietką ma bardzo małą. 

Dyskietka stała się swego rodzaju ikoną, symbolem zapisu i przetrzymywania danych. Nie pamiętam, co było w MS Word 2.0, ale chyba dyskietka właśnie. Nie pamiętam już, co było w edytorach w czystym DOSie, musiał być jakiś skrót klawiaturywy, może już było to Ctrl+s... ale w Linuksie, w edytorze vi, daje się po prostu :w i plik jest zapisany.

Wszystkie powyższe media łączy jedno - ulotność zapisanych danych. Lepsze pod tym względem są taśmy - vide mój wpis powyżej.

zaloguj się by móc komentować

MZ @klon 11 lutego 2024 13:25
11 lutego 2024 15:17

Zgadza się,ostatnio został zahakowany jeden z większych zakładów na Podkarpaciu,już drugi tydzień mają kłopoty.

zaloguj się by móc komentować

zkr @kms 11 lutego 2024 14:08
11 lutego 2024 15:30

> Do przetrzymywania danych wrażliwych, we wszystkich urzędach, bankach, policjach, wojskach, etc. używa się taśm magnetycznych.

zgadza sie, streamery, technologia uzywana od kilkudziesieciu lat

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @kms 11 lutego 2024 14:24
11 lutego 2024 15:34

O proszę...dziękuję za oświecenie. Taśmy magnetyczne nie wyginęły jak mamuty...:). A ludzie naiwnie myślą, że ta cała "digitalizacja" to sam top hi-tech. 

zaloguj się by móc komentować

zkr @OjciecDyrektor 11 lutego 2024 15:34
11 lutego 2024 16:08

> A ludzie naiwnie myślą, że ta cała "digitalizacja" to sam top hi-tech. 

Tzn.?

zaloguj się by móc komentować

klon @kms 11 lutego 2024 14:24
11 lutego 2024 16:11

Ms word 2.0 to było 10 wyskietek. 

Pakiet Office 3.0 - 35 stuk :) 

Jeszcze gdzieś mam :) 

zaloguj się by móc komentować

kms @zkr 11 lutego 2024 15:30
11 lutego 2024 17:04

Streamer, to do zastosowań... może nie domowych, ale w mikro-firmie, ale to technologia dość antyczna. Współczesny data storage ma przepustowość... dużą, ale najpierw jest wirtualizacja danych, by był szybki dostęp i te dane są przetrzymywane na macierzach dyskowych, a dopiero dane rzadko używane trzmyma się na taśmach.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 11 lutego 2024 16:08
11 lutego 2024 17:05

A taśma magmetyczna to "digitalizacja"? Zawsze mnie się to kojarzyło z analogowym zapisem. Chyba że mówimy o jakimś innym rodzaju taśmy z cyfrowym zapisem. Ale jakoś trudno mi sobie to jakos wyobrazić

zaloguj się by móc komentować

kms @OjciecDyrektor 11 lutego 2024 15:34
11 lutego 2024 17:09

Nie, taśmy magnetyczne nie wyginęły, ale technologia jest zupełnie inna. Mogę trochę więcej napisać.

Natomiast digitalizacja wszystkiego dookoła jak najbardziej następuje i to coraz szybciej. Ze wszystkimi swoimi wadami i zaletami. Choćby z tego powodu nie pożyczam nikomu kolejnych numerów "Szkoły Nawigatorów", a książki kupuję jako prezenty. Papier można spalić, ale nie skasować... choć to papier drzewny, zatem za jakieś 150-200 lat się rozpadnie.

zaloguj się by móc komentować

Tytus @Pioter
11 lutego 2024 17:34

Moneta z szachami przypomniała mi powiedzonko jednego z szachowych jutuberów:

"Niech figura pionem nie pomiata, bo czasem pion daje mata".

Od min. 11 sek. 35:

https://www.youtube.com/watch?v=1co5bwptnzA

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @BeaM 11 lutego 2024 18:10
11 lutego 2024 19:25

Dziękuję...jak Duńczyk, to poważne ostrzeżenie.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @kms 11 lutego 2024 17:09
11 lutego 2024 19:28

Proszę śmiało pisać. To bardzo interesujące.

zaloguj się by móc komentować

toscano7 @Pioter
11 lutego 2024 20:11

Nie wiem czy mi się zdaje ale odchodzący z Ostatniej Wieczerzy Judasz, z obrazu duńskiego malarza, jak wspomniała Pani BeaM, czyli kolory szat Judasza to: albo nasze odwrócone barwy narodowe, czyżby więc komunikat skierowany do chłopców z zielonej w-s-i, od generała D? ( mieli dobrze, chcieli lepiej, ale kto ich tam wie, jak było za kotarą ) albo jest coś na księgowych z Monako , coś przedobrzyli?... Za to w Italii wesoło, znienawidzony, obsmarowywany, wszyscy narzekają że muzyczny ideał sięgnął bruku ale i tak wszyscy oglądają Festival San Remo...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @toscano7 11 lutego 2024 20:11
11 lutego 2024 20:33

Bo Włosi kochają siebie...:).

A tak poza tym nawet stara Sophia Loren wyglada świetnie...:)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @toscano7 11 lutego 2024 20:11
11 lutego 2024 20:46

Judasz jest jako jedyny rudy...a przyjęło się, że rudy to ten fałszywy...(choć rude koty wszyscy lubią)

 Rudy jest Tusk....kto jeszcze?

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 11 lutego 2024 20:46
11 lutego 2024 21:20

Czołg?

...że zapytam w konwencji z Bielan. 

zaloguj się by móc komentować

toscano7 @OjciecDyrektor 11 lutego 2024 20:33
11 lutego 2024 21:29

Kocham Sofię Loren!!!... wygląd wiadomo sam przez się... trzyma się wspaniale... ale i chociażby za jej powiedzenie iż: ”L'arte e' gia' un atto di Fede”„Sztuka już jest wyznaniem wiary”... Jestem fanem Irene Grandi, i ona jak chce to wygląda po prostu prześwietnie... No i cenię tę toskańską wariatkę ze Sieny Giannę Nannini za styl... Pozwolę sobie na malutką dygresję – aczkolwiek nie jestem fanem typowej urody mediteranea – to najciekawsze są Włoszki o urodzie normańskiej, ten specyficzny kolor ich włosów...dojrzałej pszenicy?... (-:

Acha a na obrazie... Judasz odchodzi a tam koło stołu – puste krzesło a obok kolejna postać w niebiesko żółtych barwach. Ktoś tutaj porzucił Ukrainę??

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @toscano7 11 lutego 2024 21:29
11 lutego 2024 23:03

Co do Włoszek - mój ulubiony typ Włoszki to Claudia Cardinale....:). Te oczy...:)

Co do barw ukraińskich, to raczej bym pomyślał tak, że Ukraina jest na swoim miejscu, ale jej sąsiad opuścił krzesło....to ten rudy. To chyba wskazanie palcem na naszych pastuszków - w końcu jesteśmy sąsiadem Ukrainy.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 11 lutego 2024 21:20
11 lutego 2024 23:05

Wystarczy nam jeden MarekBielany...:). Chodzi mi o istotę żywą i z gatunki homo sapiens sapiens i do tego ja kierowniczym stanowisku

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @toscano7 11 lutego 2024 21:29
11 lutego 2024 23:16

Tusk w expose deklarował, ze wszystkie umowy zawarte przez rząd Morawieckiego będą respektowane. Wychodzi jednak z tego obrazu Bloch'a, że Anglicy czują się jak Chrystus na Ostatniej Wieczerzy i wskazują na Tuska, jako tego który jest Judaszem z Kiriatu. 

Na miejscu Tuska poszedłbym do notariusza spisywać ostatnią wolę...

zaloguj się by móc komentować

Pioter @toscano7 11 lutego 2024 20:11
12 lutego 2024 06:33

To również barwy Indonezji i Singapuru - w tym właśnie ułożeniu. Więc pewnie będzie to ostrzeżenie dla rynków finansowych, które próbują się cichcem wymknąć z imprezy, zdradzając przy okazji szczegóły pewnych operacji.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @toscano7 11 lutego 2024 21:29
12 lutego 2024 06:36

Oryginał wygląda ponoć tak. Więc ma Pan pewnie pełną rację. To ostrzeżenie skierowane dla Polski. Wtedy nawet ta moneta z obrazem Beksińskiego wpisuje się w cały schemat.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować