-

Pioter : Kiedy bogowie zorientowali się, że nie są w stanie zmienić tego co już się stało, stworzyli historyków.

Sasów też nigdy nie było

Cała historia Niemiec zaczyna się w zasadzie od najazdu Sasów na ziemie Słowian i Franków. Tyle, że, jak i w przypadku Teutonów czy Galów, Sasi też nigdy nie istnieli.

Nie wierzycie? A co powiecie na to?

Nazwa Sasi (Saxons) wywodzi się bowiem od nazwy bronipewnego rodzaju noża, zwanego saks, w który były uzbrojone wojska atakujące Brytów, Franków i Wenedów.

Najazd przeprowadzony na Franków i Wenedów był na tyle skuteczny, że wodzom tej armii powierzono nawet władanie odnowionym Cesarstwem Rzymskim. Wtedy też (w 804 roku, czyli po powstaniu księstwa Saksonii) zmieniła się symbolika Sasów. Cztery stulecia później (dokładnie w 1296) dodano do tej tarczy koronęi tak już w zasadzie pozostało do dnia dzisiejszego.

Podobno Sasi po raz pierwszy pojawili się u Tacyta jako Axones, ale to nieprawda. Nie jest to bowiem żadna literówka (domniemany brak litery S), a oznaczenie ludu, który walczył toporami. I to by było na tyle, jeśli chodzi o nazewnictwo barbarzyńskich ludów u Rzymian czy Greków.

Tak samo zresztą wyglądają nazwy plemion saskich w okresie wojen z Frankami: Westfalowie, Angarowie i Ostfalowie. Przy czym Angarowie to fonetyczny zapis z francuskiego En Garde, czyli .... okrzyk stosowany po dziś dzień w szermierce. Wychodzi więc na to, że nazwy plemion Sasów to po prostu nazwy saskich armii - dwu oskrzydlających (wschodnia i zachodnia) oraz jednej centralnej pozostającej w obronie.

Kim więc wogóle są nasi zachodni sąsiedzi?



tagi: niemcy  frankowie  wenedowie  sasi  armie 

Pioter
27 lipca 2023 08:24
27     1505    4 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

OjciecDyrektor @Pioter
27 lipca 2023 08:30

Robotami kuchennymi...:). Tylko do tego się nadają. 

zaloguj się by móc komentować

Globalny @Pioter
27 lipca 2023 09:33

Coś jak z Żydami i Chazarami? Bez żadnej afiliacji pytam, po prostu w pewnych kręgach (złośliwie, czy nie, to inna sprawa) kładzie się nacisk na demitologizację pewnych narodowości.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Globalny 27 lipca 2023 09:33
27 lipca 2023 09:50

Niezupełnie. Chanat Chazarski istniał naprawdę, a co do Sasów, to nie oni nigdy nie istnieli. Ktoś zebrał armię (jak Longobardów) i dadał jej kierunek natarcia. Natarcie się udało i dołożono do tego jakąś mitologię. I tak powstał naród Sasów, który był później trzonem Świętego Cesarstwa.

zaloguj się by móc komentować

Globalny @Pioter 27 lipca 2023 09:50
27 lipca 2023 10:05

Dzięki za notkę, ponieważ sprawa kwestionowania autentyczności pochodzenia narodów wałkuje się na propagandowej wojnie choćby w kontekście obecnej wojny.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter
27 lipca 2023 10:10

Kim są? Arabami chyba

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski 27 lipca 2023 10:10
27 lipca 2023 10:29

Sądząc po kształcie tych mieczy z pierwszego herbu możesz mieć sporo racji.

O ile Cymbrowie to był prawdopodobnie zaciąg w Ameryce, to w tym przypadku to raczej mało prawdopodobne. Sasi mają nazwę pochodzącą od broni, więc zaciągi mogły być robione gdziekolwiek. Jednak Wenedów odrzucam, bo zaciągi byłytak samo skierowane przeciw nim (Ostfallen) jak i przeciw Frankom (Westfallen).

Co ciekawsze legendarny protoplasta Sasów, zwany Saxnot (Saxneat w Anglii) kojarzony jest z bogiem zwanym Tyr pochodzącym z plemienia Azów. Jego symbolem była runa Tiwazpodobna do fenickiej litery Gimmel.

Zresztą runy nordyckie wydają się wprost pochodzić z fenickiego alfabetu ;)To alfabet fenickia to runy nordyckie.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Pioter
27 lipca 2023 10:38

Może nasi zachodni sąsiedzi to jakieś zagubione plemie muzłumańskie o zacięciu gangsterskim ? I gdzie się nie pojawi to produkuje NO-GO ZONEs.

zaloguj się by móc komentować

Globalny @ArGut 27 lipca 2023 10:38
27 lipca 2023 10:45

To by wiele wyjaśniało. "Nur fur Araben und Turken"

zaloguj się by móc komentować

Pioter @ArGut 27 lipca 2023 10:38
27 lipca 2023 10:54

Nie. Raczej armia, do której później dołożono państwo. Schemat później powtórzony przez Prusy i III Rzeszę.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Pioter
27 lipca 2023 11:14

Czyli zbieranina najemników. Jeśli w Saksonii czy gdzie  byly bitwy tysięcy wojowników o genotypie słowiańskim to znaczy że to była zbieranina. Tożsamośc etniczna nie istniała. Plemienna była określoną przez bogów czyli przez umowy handlowe. 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Pioter 27 lipca 2023 10:54
27 lipca 2023 11:16

Czyli bardziej organizacyjno - korporacyjna struktura. Jak za Starego Fryca i Bismarcka. To teraz pozostaje rozeznać jak do takich struktur dokręca się tabliczkę z napisem PAŃSTWO -> USA może być niedoścignionym przykładem. Gdzie wiele organizacji i korporacji dokręciło sobie tabliczkę z napisem PAŃSTWO. A jego obywatele są przodkami francusko-holenderskich-azjatów.

Jest w tym NUTKA imperializmu, z którym tak chętnie walczą amerykańscy demokraci.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Globalny 27 lipca 2023 10:45
27 lipca 2023 11:22

No ładne -> " Nur fur weiß Araben und weiß Turken  "

Ale koncepcja Pioter-a też jest uprawniona. Pokrywa się u mnie z moim modelem "Najlepszych Niemców" a ich MutterLand to stany -> stany gwiaździsty sztandar.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Magazynier 27 lipca 2023 11:14
27 lipca 2023 11:48

Tak. Zbieranina najemników. Dokładnie tak samo jak w przypadku Teutonów. I tak powinno się chyba traktować również dzisiejsze Niemcy.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Pioter 27 lipca 2023 11:48
27 lipca 2023 12:11

Dlatego zostaje tylko jedno pytanie - kto opłacał zlecenie naboru i broń? Która 'boska' gildia. No i o co szla wojna? Chyba o monopol metalowy.

Niewiele sie zmieniło. Kryptonim żelazo. Organizacja 'zlomiarze' ;} Tak się w Opolu nazywała banda meneli którzy niby skupywali metal na złom a faktycznie obserwowali mieszkania do obróbki w czasie wakacyjnym. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Pioter
27 lipca 2023 12:12

Powiedzmy że tyle sie zmieniło że ropa i gaz nieco ważniejsze. 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Magazynier 27 lipca 2023 12:11
27 lipca 2023 12:26

Zlecenie dali ci sami, co zlecali niszczenie Anglii i Francji przez Wikingów, a Biznacjum przez Arabów. To są naczynia powiązne.

Skoro Sasów przekupiono wizją korony cesarskiej, to trzeba było uruchomić następną falę.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Pioter 27 lipca 2023 12:26
27 lipca 2023 15:50

Mówisz o średniowieczu. Ja mam na myśli te bitwy jakoby slowian przed Chrystusem. 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Magazynier 27 lipca 2023 15:50
27 lipca 2023 17:18

Tollensee. Jakiś ślad gdzieś powinien się pokazać, choćby w mitach. Skoro brakuje takich mitów w Niemczech, to znaczy, że Sasi są tam ciałem obcym, co zgadza się z moim wywodem.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Pioter 27 lipca 2023 17:18
27 lipca 2023 18:25

U braci Grimm? Albo na Rugii.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter
27 lipca 2023 19:23

Wikingów uruchomiła organizacja, ktorej niepodobaly się przygotowania Franków do koronacji cesarskiej. Karol Wielki rozwijał handel z Anglia i z...Rusia. To były dwa kluczowe kierunki. I własnie tam uderzyli Wikingowie (na Ruś ruszyli tzw. Waregowie, ale to jeden czort). Oczywiscie ta organizacja miała swoje cialo operacyjne i było to Bizancjum (Grekom ta koronacja cesarska strasznie się nie podobala a nazwa "Frank" byla pejoratywna i oznaczała kogos ciut wyżej stojacego od szympansa). Bizancjum to Olimpijczycy.

Dlatego Arabów i islam  wykreowała ta druga organizacja, czyli Wężowe Plemie, czyli wówczas Mediolan. I stad te ataki na całe Bizancjum. Oczywiscie w czasach Karola Młota Frankowie byli jeszcze sojusznikqmi Bizancjum, wiec też dostali troche. 

Islam sie rozłamal po 661 i wtedy część przeszła na strone Olimpijczykow (zwolennicy Alego - Szyici). Zastanawia mnie tylko kiedy Olimpijczycy zaczęli rozgladac się za innym cialem operacyjnym w postaci Genui. 

Mam jedna zagwozdkę Ismaelici Fatymidzi walczyli z Bizancjum w latach 965-967 i wygrali, a zaraz potem zajeli Egipt w 969. I pochod dalej na wschod wywołal panike w Bagdadzie i nawet szyiccy Buijdzi przylaczyli sie do sunnickiego kalifa. Ale to nie pomoglo spacyfikowac Gatymidów i trzeba było uzbroic i sciagnąć tureckich Seldżuków - w sama pore zdarzyli...ledwo ledwo. I komu slużyli Fatymidzu? Na rozum Olimpijczykom. I stad wniosek ze te podzialy u islam7stów byly strasznie płynne.

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @Pioter
27 lipca 2023 19:35

Pan tu Panie Piotrze herezje sądzi na temat Sasów, a tymczasem dzielni anglosakzońscy dziejopisarze pióra zdzierają by History of Anglo Saxon Race ludowi swemu podarować

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter 27 lipca 2023 17:18
27 lipca 2023 19:40

I te wojny Bizancjumz Fatymidami były oznaka, że Bizancjum zmienilo grupe kapitalowa i weszlo w cichy sojusz z Bagdadem (o tej osi Konstantynopol-Bagdad pisałeś). Zastanawia mnie tulko od kiedy? Bo Fatymidzi tp nyła kara zapewne dla Bizancjum za zmiane grupy.

zaloguj się by móc komentować


Zdzislaw @Zdzislaw 27 lipca 2023 19:47
27 lipca 2023 19:50

I widzą początki już w 5 wieku

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Zdzislaw 27 lipca 2023 19:50
27 lipca 2023 20:09

Tak. I sami przyznają, że nazwa ludu pochodzi od tasaka. A więc coś nie całkiem się to skleja. Anglów można znaleść na Jutlandii, ale jakoś Sasów tam mi się nie udało zobaczyć. ;)

zaloguj się by móc komentować


m8 @Pioter 27 lipca 2023 10:29
30 lipca 2023 13:05

Elementy wyposazenia Krolewskiej Armii Brytyjskiej tez sa oznaczanie tym znakiem.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować