-

Pioter : Kiedy bogowie zorientowali się, że nie są w stanie zmienić tego co już się stało, stworzyli historyków.

Dwa poselstwa

Pozostańmy jeszcze przy kronice spisanej przez Orozjusza. Przy spisywaniu dziejów Oktawiana Augusta nasz autor bowiem zamieścił bardzo ciekawą informację:

W roku 726 po założeniu Rzymu, w czasie szóstego konsulatu Cesarza Augusta i drugiego Marka Agrypy, uznając, że w ostatnim czasie tak niewiele zrobiono w Hiszpanii, iż na przestrzeni ostatnich dwustu lat pozwalano Kantabrom i Asturyjczyjom, dwom najsilniejszym hiszpańskim ludom, gwałcić istniejące prawa, otworzył Oktawian bramy świątyni Janusa i wyruszył z wojskiem do Hiszpani. [...] W tym samym też czasie pasierb Oktawiana, Klaudiusz Druzus, któremu przypadły w udziale Galia i Recja, zdołał podporządkować zbrojnie największe i najsilniejsze ludy germańskie. Właśnie teraz wszystkie ludy śpieszyły się do zawarcia pokoju lub przechylały się falangą w stronę wojny. Akceptowały warunki pokoju, jeśli wyszły zwycięsko. [...] Także wysłannicy Indii i Scytii, którzy przemieżyli całą ziemię, spotkali w końcu Oktawiana w Taragonie, mieście należącym do Hiszpani Bliższej, poza którą nie mogli już dalej wyruszyć. Przelali oni na głowę Oktawiana całą chwałę Aleksandra. Podobnie jak Aleksander z miłości do pokoju spotkał się w Babilonie, w samym sercu Wschodu, z ambasadorami Hiszpanii i Galii, tak samo do Oktawiana, do leżącej na końcu Zachodu Hiszpani, przybył Hindus ze Wschodu i Scyt z Północy z daramiswojego kraju.

Co więc tu mamy? Mamy opis dalszej wojny z Wenedami, tym razem prawie jednocześnie w Asturii i Germanii. O ile w Asturii, podobnie jak wcześniej w Armoryce Wenedowie zostali pokonani, to jak pamiętamy z wcześniejszych notek, walki w Germanii wcale aż tak dobrze nie poszły. Flota rzymska została rozbita w okolicy Kołobrzegu, a jako linię graniczną pomiędzy Wenedami a Imperium Romanum ustanowiono Ren.

I w takiej sytuacji do obozu, w którym przebywał Okatawian przybyły poselstwa z Indii i Scytii z jakąś ofertą. Ofertą, która została przyjęta przez Oktawiana. W końcu zajęcie przez Rzym kolonii Wenedów w Armoryce i Asturii nie mogło pozostać niezauważone przez pozostałe potęgi ówczesnego świata. Hindus i Scyta musieli czymś zagrozić Rzymianom, skoro Oktawian po tej wizycie nakazał zmnkąć wrota świątyni Janusa, co dla Rzymian oznaczało, że wojna się skończyła. I nie odważył się ich już ponownie otworzyć.



tagi: rzym  indie  oktawian august  scytowie  wenedowie  orozjusz 

Pioter
7 marca 2024 04:52
63     1355    12 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Henry @Pioter
7 marca 2024 06:43

Plus+. Nie wiem czy prawdziwe ale pouczające;-) 

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter
7 marca 2024 06:56

Co innego jest najlepsze. Oto poselstwo z Indii przybywa w czasach Okrawiana do Hiszpanii i nikt nie robi z tego jakiejś afery, jest to rzecz normalna. Potem zaś mędrcy doby nowoczesnej zastanawiają się skąd się wzięli Cyganie w Europie, odnajdują jakiś jeden dokument Zygmunta Luksemburczyka świadczący o nadaniu praw grupie cyganów wkraczających na teren cesarstwa z Turcji i piszą - pierwsza wzmianka o Cyganach w Europie pochodzi z XIV wieku. I nikt nie zastanawia się, jak to sie stało, że najwięcej Cyganów było w Hiszpanii. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @gabriel-maciejewski 7 marca 2024 06:56
7 marca 2024 07:19

No i vice versa. Posłowie z Hiszpani swobodnie docierają do Babilonu i składają ofertę Akexowi. Nie było żadnego problemu z komunikacją w całej Eurazji, a więc i z wymianą informacji. A akademia wciąż aię męczy nad ustalaniem motywów "niezapowiedzianych" odwiedzin Europy przez rozmaite ludy z Azji.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski 7 marca 2024 06:56
7 marca 2024 07:27

Świat zawsze był mały. Tylko akademia próbuje nam wmówić co innego. Skoro Wenedowie mieli okręty oceaniczne, a karawany kupieckie z Indii docierały aż do Hiszpanii, to cała z wielkim trudem budowa przez nią narracja, się sypie.

A my się dziwimy, że tak bradzo akademicy chronią dostęp do materiałów źródłowych.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @OjciecDyrektor 7 marca 2024 07:19
7 marca 2024 07:29

Alex akurat oferty hiszpańskich i celtyckich posłów nie przyjął, czym pewnie Hindus i Scyta postraszyli Oktawiana, że natychmiast kazał zakończyć toczone wojny.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter
7 marca 2024 07:30

Pod twoją notką "Flota Wenedów" zadałem sobie i wszystkim innym pytanie - jskim językiem posługiwali się Wenedowie? Skoro mieli tak ohromny rozrzut posiadłosci, to wyszło mi, że to jie był język słowiański, a zwyczajnie germański. I uważam - być może błędnie, ale tu proszę o jakieś konkretne argumenty - że to Wenedowie byli owymi pragermanami, od których wszyscy ich sąsiedzi i najeźdźcy zapożyczyli język. 

Jest coś ciekawego, o czym wspomniałeś dwa dni temu. Otóż Orozjusz napisał, ze Wenedowie zajęli Mezopotamie w tym chaosie po wygaśnięciu dynastii Sewerów. A tak się składa, że akurqt na ten okres wypada początek ekspansji Gotów, której szczyt wypadł ok. 375 i została wtedy zakończona najazdem Hunów i zniszczeniem ich ogromnego państwa na Rusi.

Wtedy to znikają ze sceny Wenedowie. I dopieto w VIw pojawiają się jako Słowianie, tzn. ktoś połączył Słowian z Wenedami i do dziś są ze sobą zespawani. I to uważam za grubą manipulację akademii.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter 7 marca 2024 07:29
7 marca 2024 07:31

No i Oktawian dlatego zył dalej, a Alex zmarł w tymże Babilonie całkiem szybko. Jakie to pouczające...

zaloguj się by móc komentować

Pioter @OjciecDyrektor 7 marca 2024 07:30
7 marca 2024 07:33

Akurat połączyli ich se sobą Sasi w dokumentach pochodzących z IX do XII wieku. Choć np taki syndyk Hanzy Kramer twierdził, że Wenedowie to tylko jeden z odłamów Wandalów, ale Gotów i Estów też do nich zaliczył.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter 7 marca 2024 07:33
7 marca 2024 07:36

No właśnie...pamiętam to. A więc Sasi chcieli wydziedziczyć Wenedów i wepchnąć ich do ludów, żyjacych na wschód od linii Łaby-Odry. Zawłaszczajac jednocześnie ich język, kulturę i osiągniecia/zwycięstwa. 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter
7 marca 2024 07:41

Dla mnie Słowianie to lud, który albo przybył do Europy dopiero w VIw i rozpoczął ekspansję od delty Dunaju na zachód, a w rejonie Alp skręcił na północ, otaczając Niz. Panońską (Gepidów) i terytorium Wandalów. Wandalowie albo mieli podobny język do Słowian albo dośc szybko przyswoili go sobie. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter
7 marca 2024 07:46

Myślę, że oferta dotyczyła przepuszczania rxymskich towarow Jedwabnym Szlakiem. Bo akurat to od Oktawiana notuje się gwałtowny rozwój handlu rzymskiego na tym szlaku. Mnie to zawsze zastanawiało, dlaczego karawany skladajace sie nawet z paru tysięcy wielbłądow, szły sobie spokojnie z rzymskim towarem do Chin lub Indii? Przecież Rzym miał kosę z Persją, tj. z Partami i ci zwyczajnie nie pozwoliliby na cos takiego. Musiał więc być zawarty układ na najwyższym gangsterskim szczeblu.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @OjciecDyrektor 7 marca 2024 07:46
7 marca 2024 07:49

Pewnie chodziło o to, że skoro przejęliście porty Wenedów (Asturia i Armoryka), to dajcie nam teraz do nich dostęp, a my damy wam dostęp do naszych rynków.

zaloguj się by móc komentować

Paris @gabriel-maciejewski 7 marca 2024 06:56
7 marca 2024 08:04

Tak,...

...  te  wszystkie  dete  ,,uwieZytelnienia  BARANOW  AKADEMICKICH,,  mozna  juz  SPOKOJNIE  SPALIC,...  a  im  samym  ryje  odspawac  od  koryta,  bo  i  tak  juz  z  ich  zaklaman  i  oszustw  nie  ma  i  nie  bedzie  zadnego  pozytku  !!!

Ta  OBLUDA  musi  zniknac,

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter 7 marca 2024 07:49
7 marca 2024 08:46

Najciekawszy w tym poselstwie byl Scyta. Czyli Got w tamtym okresie. Goci wtedy byli narzędziem Olimpijczyków, a więc współdziałali z Wenedami. Mogło więc chodzić zarowno o umożliwienie transportu towarów tzw. drogą północną z Krymu do Chin, jak i również dopuszczenie Rzymu do Bursztynowego Szlaku i handlu z północą. To był czas, gdy podbój Brytanii jeszcze się nie rozpoczął. 

Hindusa wysłano, aby przekonał Oktawiana, że zdobycie Egiptu na nic się zda, jesli Hindusi zamkną się na rzymski handel. 

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @OjciecDyrektor 7 marca 2024 07:30
7 marca 2024 09:39

Niech Pan wypluje te słowa, do których tylko dobór niewłaściwych lektur mógł Pana skłonić. Język słowiański jest językiem pierwotnym, wcześniejszym, a języki germańskie, jak i romańskie są wtórne. Dla prawdziwych językoznawców to są rzeczy oczywiste. Pan jednak woli (NADAL) czytać niewłaściwe książki i oglądać te ich "drzewa genealogiczne", gdzie język słowiański, podczepiony jest pod bałtyjskie (j. bałto-słowianskie - zgroza!!). Może kiedyś, gdy kształtowała się lingwistyka, to wynikało z niewiedzy. Lecz jeśli to jest nadal rozpowszechniane jako "wiedza", to to już jest czyste wyrachowanie - nam na pohybel.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Zdzislaw 7 marca 2024 09:39
7 marca 2024 10:20

Spokojnie....bez emocji. Napisałem, że mogę być w błędzie, ale jak tak, to trzeba jakieś argumenty mi przedstawić. I haplogrupy mnie zupełnie nie przekonują, bo już @orjan pokazał, co może się stać przy podboju terenu z haplogrupami. Nie mówiąc już o tym, że niewolnicy ściągani z dalekich stron też fantastycznie "modyfikują" rozmieszczenie haplogrup. 

A z językami może być podobnie. Wcale tak nie jest, że wyższa kultura lub silniejsza organizacja narzuca swój język. Decydują tu czynniki ekonomiczne, a nie kulturowe.

Więc jak chce mi Pan coś wykazać, to proszę bardzo, ale tak konkretnie. 

Jakim językiem posługiwali wię Wenedowie? Mnie wychodzi (z okoliczności przyrody), że pragermańskim, wbrew saskiej narracji.

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @OjciecDyrektor 7 marca 2024 10:20
7 marca 2024 10:37

Muszę Panu przypomnieć, ze na Pragermanów to zostali "awansowani"  (przez Niemcow oczywiście) Staroskandynawowie (haplogrupa J2). Jest w tym oczywiscie odrobina prawdy, lecz wyeksponowana nadmiernie by ukryć, że źródłem dla języka niemieckiego, szczególnie dla tej odrobiny "ludzkiej" gramatyki przezeń zadaoptowanej, ale i słownictwa, jest Słowiańszczyzna przede wszystkim. A Pan mi tu wyskakuje z takimi herezjami. I jeszcze ci niewolnicy. Tfy!! I jeszcze Orjan coś rzekomo udowodnił!! Akurat!! 

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @Zdzislaw 7 marca 2024 10:37
7 marca 2024 10:45

Nie jest Pan konsekwentny. Gani Pan "Akademię" za przekręty historii, a z drugiej strony bezrefkesyjnie cytuje takiej samej "jakości" produkcje z zakresu językoznawstwa. Powtarzam - nie istniał język protoindoeuropejski. To twór powstały z niewiedzy, choć w szlachetnych (na początku) intencjach. Był za to język prasłowiański - ojciec wszystkich jezykow europejskich z wyjatkiem węgierskiego, fińskiego, baskijskiego. Basta.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Pioter 7 marca 2024 07:33
7 marca 2024 10:46

Czyli co, podział na Najlepszych Niemców, Niemców i Najgorszych Niemców - to ci co wywołują wojny, ma umocowanie w pracach tego Kramera? Poda kolega linki ...

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Zdzislaw 7 marca 2024 10:37
7 marca 2024 10:51

>Muszę Panu przypomnieć, ze na Pragermanów to zostali "awansowani"  (przez Niemcow oczywiście)
>Staroskandynawowie (haplogrupa J2).

Haplogrupy są przereklamowane! To model, jak każdy inny i za jakiś czas ... może wyewoluować w nową lepszą narrację. 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @ArGut 7 marca 2024 10:46
7 marca 2024 11:25

Nie ma linków. Jest ponad 1000 stronnicowa księga wydana po raz pierwszy w XIV wieku. I to tylko tom obejmujący Wandalię.

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @ArGut 7 marca 2024 10:51
7 marca 2024 11:30

Tak twierdzą ci, którym wymowa haplogrup, szczegolnie ta jednoznaczna, jest bardzo nie na rękę. Więc wikłają sprawę, jak tylko mogą, a nawet bardziej. Nie warto tego po nich powtarzać, choćby nie wiem ile literek ciagnęli przed nazwiskami 

zaloguj się by móc komentować

stachu @Zdzislaw 7 marca 2024 11:30
7 marca 2024 12:06

Może napisze Pan krótką notkę o historii języka, bo w wiki wszystko po staremu chyba.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Zdzislaw 7 marca 2024 11:30
7 marca 2024 12:50

Powtórzę pytanie: jakim jezykiem mówili Wenedowie? Slucham...

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @stachu 7 marca 2024 12:06
7 marca 2024 12:53

Ja jestem tylko amatorem. Mogę jedynie odesłać do paru źródeł z portalem "Wspaniała rzeczpospolita" na czele, który się jakoś uchował w szczątkowej postaci mimo, iż jego autor (Kamil Dudkiewicz) już dawno go porzucił. Narzekał kiedyś na  agresję, jaka go spotkała za głoszenie różnych tez niewygodnych dla pewnych środowisk. Te jego "kontrowesyjne" poglądy nie przysparzały mu przyjaciół. Jest jeszcze pewien autor dość młody, nazwiska nie pomnę, kiedyś go prezentowałem Panu Gabrielowi. Produkowal się m.in. na portalu Taraka (N.B. bardzo źle ocenianym przez Coryllusa, głównie z powodu jego właściciela). Jeszcze nazwisko Jandacek (z czeskim "cz", Czech pracujący w USA, obecnie od dawna na emeryturze) i parę jego ciekawych tekstów. On tez był amatorem w tej branży, lecz pozazdrościć takich "amatorskich" kwalifikacji". Jego portal też nie wiem, czy jest jeszcze dostępny.

Poza tym, tylko trochę bez związku, polecam prawdziwą historie Petersburga (tzw. Leningradu przez lat wiele). Wiele o niej piszą sami Rosjani zainteresowani prawdą, a nie hucpą wymyśloną na polecenie carycy Katarzyny, a może i samego Piotra, oboje znami pod przydomkami Wielcy. Ww. sami Rosjanie dowodzą, że w czasach Piotra absolutnie niemożliwym było zbudowanie czegoś tak wspaniałego. A ja osobiście wcale bym sie nie zdziwił, o czym wielokrotnie tutaj wspominałem, gdyby okazało się, że to była po prostu Troja, nigdy nie zdobyta przez Achajów, a porzucona wiele stuleci później przez Trojan, gdy przebywanie w tym rejonie straciło wszelki sens (wielkie zmiany klimatyczne). Po kilku tysiącach lat trzeba było tylko odkopać ją z błota.

Dla znających dość biegle rosyjski plecam hasło do wyszukiwarki: "кто на самом деле построил санкт петерсбург"

 A także, pozornie bez związku, gorąco polecam lekturę po angielsku dzieła profesora Felice Vinci pod angielskim tytułem "The baltic origins of homeric epic tales". Obszerne fragmenty dostępne w necie w "goolgebooks". Naprawdę warto sięgnąć wstecz te kilka tysięcy lat. A Iliadę i Odyseję też można sobie (przynajmniej fragmenty) odświerzyć

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @OjciecDyrektor 7 marca 2024 12:50
7 marca 2024 12:54

Oczywiście , że nie germańskim

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski 7 marca 2024 06:56
7 marca 2024 15:09

W sprawie Romów/Gipsies nawet hiszpańska wikipedia potrzebuje konsensusu.

Automat tłumaczy to tak:

Jak i kiedy Cyganie przybyli na Półwysep Iberyjski, jest kwestią, do której konsensusu jeszcze daleko. Pierwsza teoria, choć nie potwierdzona dokumentacją, mówi, że pochodzą z Afryki Północnej, skąd przekroczyliby Cieśninę Gibraltarską, aby ponownie połączyć się z północnym szlakiem migracyjnym we Francji.4Byliby to Tingitanos (w ich zdeformowanej wymowie Cyganie, czyli z Tingis, dzisiejszego Tangeru). Drugi, bardziej spójny, bo dobrze udokumentowany, to wejście od północy. Chociaż istnieją kontrowersje co do daty jego przybycia, istnieją dowody na to, że w 1415 r. infant Alfons Aragoński udzielił w Perpignan bezpieczeństwa niejakiemu Tomaszowi, synowi Bartłomieja z Sanno, o którym mówi się, że był "Indie Majoris Ethiope"5a nie Egipcjanin, pielgrzymujący do Santiago de Compostela. Był nim Jan Młodszy, który w 1425 roku otrzymał list ubezpieczeniowy od Alfonsa V, który jest powszechnie uznawany za pierwszego Cygana, który przybył na półwysep.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Zdzislaw 7 marca 2024 12:54
7 marca 2024 18:07

Oczywiste to jest? Bo Sasi sobie tak powiedzieli? Sasi, ktorzy najprawdopodobniej przybyli z Ameryki Płn., tak jak Anglowie i Goci. I 8ch wszystkich zalicza się do germańskich ludów, bo mówią germanskimi językami, tzn. nauczyli się. 

Są jakieś dowody na język Wenedów. Bretania miała strasznie odmienny język niż Francja. Nie wiem jak z Asturią, ale niedaleko są Baskowie, ktorych jezyk zalicza wie do tej samej grupy, co sumeryjski i język Majów. 

A jeszcze Walia,z jezykiem niepodobnym do jakiegokolwiek dialektu angielskiego.

Może to nie był germanski, ale moze byl to jezyk na bazie którego powstaly języki germańskie. Nikt tego chyba nie badał, bo "Wenedowie to Slowianie". A ja widzę, że nie. Wenedowie są od głebokiej starożytności w Europie. Byli Fen7cjanami Mórz Północnych. Ich tradycje żeglarskie kontynuowali Dunczycy, Norwegowie i Anglicy. To jest bardzo intrygujace o wskazuje na jakis zwiazek pomiedzy Wenedami a tymi "Wikingami" czy "Normanami". 

Ci Normanowie mówili germańskim językiem, więc dlaczego wykluczac od razu hipotezę, ze Wenedowie nie mówili po germańsku?

Wskazuję związki, a Pan tylko o haplogrupach...trzeba się głębiej nad tym zastanowić. 

zaloguj się by móc komentować

chlor @OjciecDyrektor 7 marca 2024 18:07
7 marca 2024 19:49

Polacy mają bardzo niską samoocenę "narodowościową" którą wdrukowano do głów od czasu zaborów do dziś. Stąd poszukiwania jakiejś chwalebnej prasłowiańskiej przeszłości. Czesi tak nie mają. Zwisa im to, bo są zadowoleni z tego że są Czechami i to im całkowicie wystarcza. Polacy chcieli by awansować na Wenedów czy jakikolwiek w miarę popularny medialnie lud starożytny.

"No bo ci prapolacy to wypełzli diabli wiedzą skąd." Niema filmów akcji na ich temat.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @OjciecDyrektor 7 marca 2024 18:07
7 marca 2024 19:50

Pan z tym rodowodem Sasów (Anglo-Saxons?) zabrnął w takie rewiry, że dalsza dyskusja traci jakikolwiek sens. Może ma to sens dla WASP-ów, którzy - wcale bym się nie zdziwił - w taki sposób "uzasadnili" swoje "prawa" do ziem USA, odebranych Indianom. My to przecież też ćwiczymy (w roli tych czerwonoskórych niestety) wiadomo z kim i o jakie ziemie.

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @chlor 7 marca 2024 19:49
7 marca 2024 20:06

Och tak - czescy piwosze na pewno są zadowoleni. Lecz są wśród nich osoby o podobnych do naszych poglądach. Czytałem artykuły takiego jednego "praczecha", niezadowolonego z narracji, jakich pełno na zachodzie Europy i w Stanach. To tam właśnie, i nie mniej niż u nas - "prapolaków", więcej znacznie, brandzlują się do porzygania swą "przedwieczną" "wielkością" swej rasy R1b, wcale się nie wstydząc swej wiary w haplogrupy. Dla nich to jest strawa duchowa i dowód, że im sie należy od losu bez porównania więcej niż nam, "polaczkom", co to "przypełzli" nie widomo skąd i po co na "ich" ziemie.

Otóż ten Czech, Jandacek, imienia nie pomnę, a "c" to czeskie "cz", dowodzi im czarno na bialym to, co tu od dłuższego czasu przytaczam przy różnych okazjach i co - jak widzę - nigdy nie trafi do zadowolonych z siebie "obywateli", nie potrzebujących "filmów akcji" na swój temat. 

zaloguj się by móc komentować

chlor @Zdzislaw 7 marca 2024 20:06
7 marca 2024 20:40

Prawie wszystkie narody Europy są zadowolone z tego kim są, niezależnie od poziomu konsumpcji. Systematycznie dołowane są tylko niektóre. Te których teren jest przeznaczony do przejęcia na bardzo niekorzystnych warunkach. Niektórym jednak udaje się uzyskać warunki przejęcia bardzo korzystne, więc również są zadowoleni. Chyba np Słoweńcy.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @chlor 7 marca 2024 20:40
7 marca 2024 20:48

No tak!! I stąd płynie wniosek nieodparty, że nie ma co wierzgać, tylko dać się nadziać na oścień i zanieść na grill. Daj Boże, że nas przed tą operacją jakoś "znieczulą", choćby tylko uderzeniem młotka w "czachę", najlepiej znienacka.

A może uda się jakoś "wyłgać" od ościenia, choćby przyjmując "zaszczytną" funkcję tragarza, a jeszcze lepiej "przewodnika", wskazującego miejsca, gdzie ofiary sa pochowane.  

zaloguj się by móc komentować

chlor @Zdzislaw 7 marca 2024 20:48
7 marca 2024 21:10

Brak wierzgania nic nie daje. Słowacy poddali się bezwarunkowo i nic to im nie pomogło.

Potrzebni są dobrzy negocjatorzy umowy kolonialnej. A takich w Polsce niema. Wszystkie grupy partyjne i większość ludności godzą się z góry na wszystko. Ludność z głupoty stymulowanej internetem i mediami, a partyjni z chęci szybkiego awansu lub zysku.

Ta głupota jest szokująca, zaludnienie Ziem Odzyskanych liczy na awans na Niemców, choć poleci w bydlęcych samolotach do Kazachstanu.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Paris @chlor 7 marca 2024 21:10
7 marca 2024 21:27

Smutne,...

...  bo  prawdziwe  !!!

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @OjciecDyrektor 7 marca 2024 18:07
7 marca 2024 21:33

Ależ ja to już wielokrotnie sygnalizowałem. Kontynent europejski, nie tylko od Brestu, po Brześć, ale cały, aż po Tarym w Kaszgarii (tak, tam przecież odkryto mumie białych ludzi) oraz obszar Persji i Indii z Pakistanem, Bangladeszem i Sri Lanką (podbój przez Ariów), był opanowany przez rasę R1a (naszą). W tych czasach rasa R1b odnosiła też tu i ówdzie sukcesy, choćby w Mezopotamii i Egipcie (są takie domniemania, nie dowodzące bynajmniej ich zasadniczego sprawstwa cywilizacyjnego tych ziem). Gdy przybyli w końcu i do Europy (choć i o Afrykę mocno zahaczając, gdzie właśnie u ludu Hausa jest spory odsetek R1b, miejscami nawet bardzo wysoki), to okazało się, że stoją cywilizacyjnie znacznie niżej od nas. Nie wiem, czy znali koło, garncarstwo, robili ser i czy trawili laktozę. Może poznali już wino, lecz niekoniecznie piwo i pieczywo na "zakwasie", nie wspominając  o kiszeniu kapusty i ogórków. Niektórzy z nich do tej pory tego nie robią. Ale za to jadali np. żaby, slimaki. Pewnie też z metalurgią było u nich nietęgo.

Krótko mówiąc - tu właśnie zostali "zindoeuropeizowani" (to taki wytrych - zamiast terminu "ucywilizowani)", oczywiście przez nas. Nauczyli sie od nas (jakże często od naszych kobiet, wziętych za żony niekoniecznie "cywilizowanymi" metodami) wszystkiego, co uznali za przydatne, w tym ich język powoli ewoluowal w strone owej "indoeuropejskości". A teraz usiłują dowodzić, że jezyk germański to główny "pień" drzewa genealogicznego, mimo jego jakże wątłych podobieństw do sanskrytu. I te ich "hybrydowe" języki (kreolskie, "metyskie") miałyby być podstawą Europy?!!??? Właśnie lingwistyka (bynajmniej nie ta zafałszowana, "serwowana" w Akademiach wszelakich, lecz ta prawdziwa, pospołu z genetyką, obala te ich uroszczenia spraparowane w ostatnich kilku stuleciach dla uzasadnienia Drang nach Osten i wielu innych przedsięwzięć "cywilizacyjnych", dokonywanych pod znakiem krzyża, dopóki było to przydatne, potem zamienione na nowe "pogaństwo" luterańsko-kalwińsko-anglikańskie.

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @chlor 7 marca 2024 21:10
7 marca 2024 21:37

Chyba przeoczył Pan ironię w moich słowach.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Pioter
7 marca 2024 21:59

W całym tekście - do tej pory - dwie frazy "mark" i "mare" występują tylko po jednym razie.

 

I nie ma się co dziwić, że po wsiach opowiadano, że cyganie porywają dzieci od czternastego wieku.

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Zdzislaw 7 marca 2024 19:50
7 marca 2024 22:16

Pan nie czytał notki Piotera, w której prezentował starożytny opis pierwotnych siedzib Gotów (autora nie pamietam może Jordanes albo Kasjodor).

Herb Sasów też Pioter prezentował i te miecze zakrzywione to nie jest broń typowo europejska. Samo to, że pojawili się nagle w tejonie Jutlandii i spadli od północy na Wenedów świadczy, że to import zza dalekiego oceanu. Bo akurat Jutlandia zawsze służyła za miejsce koncentracji najemników.

Nie jest Pan na bieżąco z dyskusją na blogu Piotera i stąd jest w lekkim szoku. No ale to nie moja wina. Tu na tym blogu jest zawsze intetesująca dyskusja i każdy może sie do niej przyłączyc, zadac pytanie, wyrazic watpliwości itd. 

Prosze systematycznie czytać notki Piotera - to wtedy szok będzie mniejszy....:)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @chlor 7 marca 2024 19:49
7 marca 2024 22:18

Dobre spostrzeżenie. Turbosłowianie jako pragnienie niespełnionych zdobywców świata. Impotenci marzący o haremie.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @chlor 7 marca 2024 20:40
7 marca 2024 22:20

To dlaczego Słoweńcy do dziś na Klagenfurt mówią Celowiec? Chyba jednak nie są zadowoleni ze zmian. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @OjciecDyrektor 7 marca 2024 22:20
7 marca 2024 22:21

Sorry... to wyżej do @Zdzisław

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @OjciecDyrektor 7 marca 2024 22:16
7 marca 2024 22:21

Przyganiał kocioł garnkowi

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @chlor 7 marca 2024 21:10
7 marca 2024 22:24

Słowacy zawsze byli proniemieccy. Gdy byly to Górne Węgry, gdy była to Czechosłowacja. Po prostu mają kompleksy i uważaja, że służyć moga tylko takim Niemcom. Kto ich w te kompleksy wkręcił? Nie wiem. Może Habsburgowie?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Zdzislaw 7 marca 2024 22:21
7 marca 2024 22:25

No ale Pan mi żadnego konkretu nie napisał. I stąd dyskusja zbacza na docinki....:)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Zdzislaw 7 marca 2024 21:33
7 marca 2024 22:34

Z białymi mumiami w Kaszgarii wszystko się zgadza. Kiedys u Piotera jeden z nawigatorów wrzucil mapę ludów zamieszkujących glob 3000 p. Chr. I na tej mapie od razu zaintrugowal mnie taki długi klin idący z zachodu (M. Czarne/Kaspijskie) na wschód, przez środek Azji az do środkowych Chin osadnictwa indoeuropejczyków. Postawiłem wtedy teze, że ktos - jakas organizacja - sponsorować musiała akurat taki rozkład osadnictwa/ekspansji indoeuropejcxyków. Ale z tego nie wynika, że indoeuropejczycy to Słowianie. Tak samo jest z nami ' to że mówimy w języku słowiańskim nie oznacza, żecjesteśmy Słowianami. Czy Wandalowie byli Słowianami? Wg mnie, nie. 

Stąd język jest zawodny przy pańskich konstrukcjach...tak samo haplogrupy. Choć jako narzędzie posiłkowe nie należy tego odrzucac. Ale metoda jest zawidna. Wiec nie należy jej stosować w pierwszej kolejności.

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @chlor 7 marca 2024 21:10
7 marca 2024 22:46

>liczy na awans na Niemców
Po co liczą na bycie podróbką jak można "oryginałem"? Przecież granice są otwarte. Duże domy w ładnym stanie poza miastami można spotkać w o wiele niższych cenach, np w Bawarii niż w Polsce. Nie wiem, w czym haczyk? Trzeba je musowo drogo docieplać? Nabudowali pełno fajnych domów, a za mało ludzi tam się rodzi i nie ma kupców? Ludzie stamtąd wyjeżdżają? Kasy nie mam i sam zastanawiam się wstępnie, czy nie wziąć na ileś lat tam Dzieci. Szybko nauczyłyby się nowego języka, zobaczyły Niemcy jak wyglądały przed większym upadkiem, jaki im się szykuje (podobno ich przemysł zaczął zmykać do USA, bo ceny prądu, dużo biurokracji i za mało wykwalifikowanych pracowników) i zobaczyły inny klimat, co jest fajnym doświadczeniem. Pewnie Tej części, co liczy na awans na Niemców i jest bardziej prawacka, to wyrwie się z ust zdrajca :-/

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @OjciecDyrektor 7 marca 2024 22:16
7 marca 2024 22:46

A Pan za dużą rolę przypisuje "indiańskim" najemnikom i ich woli walki o cudze interesy. Ja - nie negując tych ewentualności - oceniałbym ich rolę, w tym skalę ich pomocy, znacznie ostrożniej. Wiemy dobrze w jakich warunkach przewożono Murzynów do Ameryki. Dlaczego import w odwrotnym kierunku miałby być bardziej skuteczny, szczególnie w zakresie tejże woli walki. Wiemy ponadto jakie spustoszenie wśród Indian wywoływały choroby zawleczone z Europy. Czyżby "importowani" wojownicy byli na nie odporni. "Zaszczepili ich"?? No i proszę nie lekceważyć haplogrup. Ten ślad gemetyczny jest niezniszczalny (chyba, że razem z jego nosicielem), podlegać może tylko rzadkim niezmiernie dalszym niewielkim modyfikacjom. Brak znaczacych śladów  genetycznych rodem z Ameryki dowodzi co najmniej nieznaczacej skali zjawiska, o ile nie przekreśla calkowicie takiej możliwości. Historia zaludniania globu przez Homo Sapiens jest dość dobrze poznana, a teraz dodatkowo udokumentowana teorią i praktyką śledzenia haplogrup. I raczej nie ma w niej miejsca na jakieś szokujące "odkrycia".

zaloguj się by móc komentować

chlor @OjciecDyrektor 7 marca 2024 22:20
7 marca 2024 22:47

Jdnak dostali dobrą umowę kolonizacyjną. Wolno im np wszędzie i swobodnie używać rodzimego języka jako w pełni dominującego. Rangę państw widać przy czytaniu sto języcznych instrukcji obsługi urządzeń. Tam w wersji słoweńskiej każdy dynks ma nazwę słoweńską. Nie ma tam jakiegoś "power banku". Tak samo Czesi wymyślają jakieś własne dziwolągi językowe.

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @chlor 7 marca 2024 22:47
7 marca 2024 22:49

No tak...Francuzi mają to samo. 

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @OjciecDyrektor 7 marca 2024 22:18
7 marca 2024 22:50

Na taki przycinek odpowiada się tak np.: "każdy sądzi według siebie" (t.j. wg swoich możliwości, skłonnosci, nawyków, jak i wad wreszcie, przypisując to wszystko interlokutorom)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Zdzislaw 7 marca 2024 22:46
7 marca 2024 22:54

A skąd ta pewność, że indianie z Ameryki Płn. w starożytności mieli ten sam genotyp, co obecni indianie? Skąd ta pewność, że to był monolit genetyczny? Że to na pewno musiała być odmiana rasy żółtej?

zaloguj się by móc komentować

chlor @OjciecDyrektor 7 marca 2024 22:49
7 marca 2024 22:59

Chyba ostatni moment gdy w Polsce działała jakaś rada języka, i na wszystkich opakowaniach były napisy po polsku przypadły na rządy SLD. Dziwne, ale to byli ludzie rozdarci wewnętrznie, bo serce w Moskwie, a portfel na Zachodzie, w USA, i dalej.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @chlor 7 marca 2024 22:47
7 marca 2024 23:01

To jest chyba cecha nielicznych społeczności, nie przyzwyczajonych do obcowania z licznymi innymi nacjami, a tylka z tą jedną, od której starają się koniecznie odróżnić (co zresztą mało kiedy się udaje i kończy zwykle germanizacją, rusyfikacją, sturczeniem, czy arabizacją). W większych społecznościach ten proces jest bardziej skomplikowany, ale też chyba bardziej odporny na "rozwiązania ostateczne"

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @OjciecDyrektor 7 marca 2024 22:49
7 marca 2024 23:03

Albo jest to oznaka "imperializmu" kulturowego

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @OjciecDyrektor 7 marca 2024 22:54
7 marca 2024 23:17

Ależ ja już dawno Wam (Dyrektorze i Pioterze) sugerowałem, że ten "import", to był może powrót do "korzeni" wcześniejszych osadników (oczywiście przedkolumbijskich) z Europy. To by się wtedy trzymało kupy, równiez "haplogrupowo". Osadnicy na Grenladii, dość późni zresztą, co prawda wymarli, ale w Winlandii to mogli sie rozmnożyć i zatęsknić za ziemiami pradziadów, znanymi z opowieści. Tylko że, niestety, w czasach "kolumbijskich" nie odkryto w Ameryce żadnych śladów tych "saskich" zakrzywionych mieczy, stalowych chyba zresztą. Zostały tylko tomahawki z epoki kamienia.

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @Zdzislaw 7 marca 2024 23:17
7 marca 2024 23:27

Przychodzi mi nawet do głowy skandaliczna wręcz koncepcja, że ten import z Ameryki (oczywiście z haplogrupą R1b, "erbińską" jak ją ktoś nazwał na roboczo) to pochodził z niegdysiejszych karnych wywózek do Ameryki. Anglicy w podobny sposób zaludniali Australię, lecz - co prawda - nie odnotowano dotąd powrotnego "importu" z tego kierunku do Europy.

Oczywiście karnie do kolonii to wywozili "erbinów" nasi ludzie (R1a), owcześni władcy Europy. No i jak się tamci odkuli, to postanowili "odwojować" ziemie pradziadów. I stąd ten najazd "Sasów" na Wenedów. Nic tylko podziwiać!!

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Zdzislaw 7 marca 2024 23:27
7 marca 2024 23:31

Z karnych kolonii się nie wracało. Pioter już kilka notek o Hadesie i o piekłach na Ziemi napisał. Najwięcej piekieł było na wschod od Wołgi/Styksu. 

Była nawet o Kołymie - piekle, którym zainspirował się Dante.

Więc ten import, to nie potomkowie zesłańców.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Zdzislaw 7 marca 2024 23:17
7 marca 2024 23:36

Najemnikom często dawano broń, wyposażano, uzbrajani. Te miecze z saskich herbów to nie wyrób samych Sasów. Pojawili się ponoć w połowie Vw. Ale inwazję na południe Niemiec zaczęli w VIw. 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @OjciecDyrektor 7 marca 2024 23:31
8 marca 2024 04:02

Zwsłańców może nie, ale kadry zarządzającej obozami jak najbardziej. Tym bardziej, że mity mówią o porzucaniu piekieł przez bogów, a kadra musiała jakoś się ustawić w nowych warunkach.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @OjciecDyrektor 7 marca 2024 23:36
8 marca 2024 04:03

Jeśli brać pod uwagę Orozjusza, to przybyli w tym samym czasie co Frankowie - chyba, że znowu kopiści coś od siebie dodali.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter 8 marca 2024 04:03
8 marca 2024 07:32

W atlas historycxnych też są wymieniani jednocześnie - 450 rok. Z tym że Frankowie to Olimpijczycy, a Sasi to narzędzie Wężowników. To by znaczyło, że tam na terenie mìedzy Renem a Odrą wytworzył się jakiś stan krytyczny i oba gangi niemalże jednocześnie (w panice? ze strachu przed konkurentem?) wysłały tam swoje armie najemników i najlepszych agentów. 

Było tak, że r9zpleniło się piractwo na południowym wybrzeżu M. Północnego i w kanale La Manche i o ten proceder oskarżało sie Franków, ale są też liczne informacje, że to Sasi byli. Być może jedni i drudzy podszywali się pod konkurencję by ją potem oskarżać, a siebie zrobić za jedynego sprawiedliwego. Choć ja się przychylam do wrrsji, że to jednak Frankowie byli piratami, a nie Sasi. Sasi nie znali się na żeglarstwie. Do Anglii ktoś ich zawiózł (tak jsk Wandalów do Afryki i na Baleary). Frankowie wręcz przeciwnie - sami przypłyneli na statkach.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @chlor 7 marca 2024 22:47
8 marca 2024 22:45

Tak to kiedyś odebrałem - počítač (za G.Translator) czyli komputer.

Takie tam ziarno (obilí) tej tam ai.

 

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować