-

Pioter : Kiedy bogowie zorientowali się, że nie są w stanie zmienić tego co już się stało, stworzyli historyków.

Od Dardaneli do ujścia Donu, czyli prawdziwa historia potopu

Jest wiele spraw, które umykają tzw naukowcom. Nawet tym wyjątkowo dobrym fachowcom. Przyjmują bowiem oni, że świat jest niezmienny i wszytsko na nim jest powtarzalne. A tak wcale nie jest. Jedyną bowiem stałą we wszechświecie jest zmiana.

I taka wielka zmiana miała miejsce właśnie około 7000 lat temu na obszarze rozciągającym się od Dardaneli aż do ującia Donu.

Jak to wyglądało?

Podobno tak wyglądała Europa około 11 tysięcy lat temu. Podobno, bo geografowie zamalowali tylko na obecnej mapie tereny zajmowane przez lądolód. I o ile w zasadzie dobrze obrysowali szelfy Morza Północnego, Atlantyku i Śródziemnego, to wogóle ich nie intreresowało Morze Czarne. Jakby tam nic się nie zmieniło.

Tylko, że ten północnoeuropejski lądolód, który zaczął topnieć około 11 tysięcy lat temu i skończył około 7 tysięcy, spowodował podniesienie się poziomu wód wszechocenanu o około 120 metrów. I tego na powyższej mapie zabrakło. Jasnonbiebieski kolor akurat pokazuje nam tereny w przybliżeniu mające głębokość do 100 metrów.

W 19996 roku dwóch naukowców z Uniwersytetu Columbia - William Ryan i Walter Pittman - ogłosili że opisywany w Biblii potop miał miejsce naprawdę i wydarzył się około 5600 r pne właśnie na terenie dziejszego Morza Czarnego. Oczywiście ich wyśmiano. A całą terorię zapisano do działu KONTROWERSEYJNE.

A teraz popatrzmy na fakty.

1. Morze Czarne jest jedynym morzem na ziemi, w którym występują dwa rodzaje wód. Dolna warstwa wody jest wodącałkowicie beztlenową, a wszelkie życie może odbywać się jedynie do głębokości około 100 m od powierzchni.

2. Sumeryjski epos Enuma Elisz opowiadający o stworzeniu świata mówi wyraźnie, że praojciec Apsu (wody słodkie) i pramatka Tiamat (wody słone) zmieszali swoje wody na początku czasu i z tego związku narodzili się bogowie - przy czym pierwsza byłą para węży: Lahamu i Lahmu.

3. Cieśnina Dardanele, oddzielająca Morze Śródziemne od Morza Marmara ma głębokość od 55 do 103 metrów. Wody Morza Śródziemnego mogły się więc wedrzeć na tereny dzisiejszego Morza Marmara dopiero po podniesieniu oceanów o około 60 metrów (czyli gdzieś tak w połowie czasu topnienia lądolodu). Jeśli przyjmniemy, że lądolód topił się w miarę stabilnie i cały okres trwał około 2100 lat (od danych geologicznych do czasu podanego przez Ryana i Pittmana) to wyjdzię nam, że około roku 6600 pne miało miejsce pierwsze przerwanie tam (na Morzu Marmara) i zalanie tamtejszych terenów przez Wszechocean.

4. Cieśnina Bosfor, oddzialająca Morze Marmara od Morza Śródziemnego jest płytsza - jej głębokość wynosi od 13 do 110 metrów. Z chwilą, gdy wody Wszechoceanu osiągnęły ten poziom zaczęły zalewać dotyczczasowe równiny położone na północy od słodkowodnego jeziora napełnianego wodami spływającymi z topniejących lodówców. Woda jednocześnie napływała rzekami (jak dotychczas) oraz nagle otwartym przelewem przez Bosfor, który spadał w postaci ogromnego wodospadu. Zdaniem naukowców z Columbii miało całe wyrównywanie wód pomiędzy Morzem Czarnym a Wszechoceanem trwało 40 lat.

5. Ale to jeszcze nie wszystko. Jest jeszcze jedna cieśnina na tym obszarze. Kercz. Ta jest wyjątkowo płytka, bowiem jej głębokość wynosi od 3 do 13 metrów. Tak więc po wypełnieniu niecki Morza Czarnego cały potop powtórzył się ponownie.

Trudno jednak określić, czy ówcześnie na terenach zalanych przez wody Wszechoceanu były jakieś ludzkie osiedla. Ale istniały one już w innych miejscach. A to raczej sugeruje, że tereny te były również zamieszkane. Tak więc Noe, o ile miał zamiar przeżyć kolejne potopy, musiał uchodzić (czy na arce to trudno mi powiedzieć) w góry - albo na Kaukaz, albo na Krym. Najpewniej jednak ocaleńcy odeszli w najróżniejsze regiony świata i opowiadali o tym czego byli świadkami.



tagi: potop  geografia  mitologia 

Pioter
2 czerwca 2023 09:44
22     1687    9 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

OjciecDyrektor @Pioter
2 czerwca 2023 10:17

Jeszcze trzeba dodac, ze na dnoe coeśniny Bosfoe są uformowane stożki i wały napływowe, ktore dowodzą że kierunek płyniecia wody był z zachodu na wschód. 

Piza tym osadnictwo musislo nyc bo nizona Nadd7najska to wyjątkowo żyzne gleby. 

Te M. Czarne zawsze mnie zastanawiało własnie z uwagi na dziwny, rzucający się w oczy kontrast uformawania dna - środek bardzo głeboki na ponad 2000m (zapadlisko tektoniczne zapewne, bo w sąsiedztwie wysokie góry Pontyjskie, Kaukaz, Krymskie i Karpaty oraz Rodopy), a na północy bardzo szeroka strefa płytkiego szelfu. Tam praktycznie w ogóle nie ma strefy przejsciowej - po prostu jest studnia. 

Myśle, ze osadnictwo z Uruk na Kubaniu to również powrót na "stare śmiecie"...:). Tak to w zasadzie wygląda. Ten potop zwiększył możliwosci transportowe w rejonie miedzy Alpami a Uralem i Zat. Perską. W sumie wiec był dobrodziejstwem. Piza tym półn9cne akweny M. Czarnego są bogate w ryby. Więc trzeba nyło 9gr9mnego wysiłku organizacyjnego, aby spowodować, że obecnie - od ok. 300 lat - tereny te to taka "czarna dziura". No ale to się zmienia i zmieni całkowicie, tak że znowu bedzie to najważniejszy rejon na świecie. 

 

zaloguj się by móc komentować

atelin @Pioter
2 czerwca 2023 10:25

Życie.

Po prostu życie.

Gdańsk za chwilę zaleje i WP za sto lat ogłosi odkrycia archeologów.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @atelin 2 czerwca 2023 10:25
2 czerwca 2023 10:53

Nie zaleje. To tylko ściema.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @OjciecDyrektor 2 czerwca 2023 10:17
2 czerwca 2023 11:03

Tak to właśnie zaczyna wyglądać. Z tym, że jakichś odkryć archeologi podwodnej na tym terenie na potwierdzenie tej teorii raczej się nie spodziewam.

 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @OjciecDyrektor 2 czerwca 2023 10:17
2 czerwca 2023 11:33

Wg bł Katarzyny Emmerich środek Morza Czarnego to jest miejsce, gdzie stała wieża Babel. Głęboko się zapadła za swój grzech... :) 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @OjciecDyrektor 2 czerwca 2023 10:17
2 czerwca 2023 18:00

Skoro NOWOCZESNOŚĆ była zawsze, to może tamci nowocześni ludzie wymyślili sobie, że potrzebują zrobić potop i "rozmrozić" wodę uwięzioną w lodzie.

Film: NOE: WYBRANY PRZEZ BOGA ma ciekawe fragmenty "technologiczne" z zakresu produkcji stali, technologii wojskowych oraz masowej produkcji żywności na nieurodzajnej ziemi. Podstawą do scenariusza na pewno nie jest starotestamentowa historia a raczej przekazy mitologii żydowskiej.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @ArGut 2 czerwca 2023 18:00
2 czerwca 2023 18:41

Ciekawy kierunek do dalszych poszukiwań. Ale niezwykle trudno będzie się o coś zaczepić. Mimo to dzięki ;)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ArGut 2 czerwca 2023 18:00
2 czerwca 2023 21:02

Potop na pewno nie był nagły. Skoro 40 lat trwało wypełnianie się M. Czarnego. Zreszta nawet jakby przez Bosfor przetaczała się Niagara, to ta woda rozeszłaby się po całym akwenie. Był więc czas na ewakuacje.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Matka-Scypiona 2 czerwca 2023 11:33
2 czerwca 2023 21:12

W to akurat nie wierze, bo zapadlisko tektoniczne ma cos kilkanascie mili9now pat minimum - a moze i kilkadziesiat - orogeneza alpejska. I zwyczajnie tam splywała woda. Pioter napisal, ze byli to jezioro - glebokie, tektoniczne jak Bajkal. Prosze zwrocic uwage, że M. Kaspijskie nie jest głebokie, a wiec ma inne pochodzenie.

Wiec wieża Babel stała gdzies, ale gdzie? Na pewno nie na srodku tego jeziora 

Z prywatnymi objawieniami bl. Emmerich mam ten problem, ze np. ona podała, ze św. Jan Ewangelista przybyl z NMP - po upadku Jerozolimy - do Efezu. Ale tak sie składa, ze tradycja katolicka caly czas, niezmiennie powtarzala, że NMP odeszła z tego swiata w Jerozolimie (tam sie zgromadzili wszyscy apostołowie). Jakim wiec cudem Efez? Pomijam juz taki "szczegół" że w czasie wojny żydowskiej NMP miala min. 87 lat. W takim wieku narazac staruszke na bardzo niewygodna i ryzykowna podroż statkiem do odleglego Efezu, to szczyt lekkomyślnosci. A nie sadze zeby św. Jan Ewangelista był sadystą dla NMP...:)

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Matka-Scypiona 2 czerwca 2023 11:33
2 czerwca 2023 21:24

wieża w Babel (Babil - Babilon). W Babilonie było troche takich wież (zikkurat), nie wiadomo o którą dokładnie chodzi.

Mozliwe, ze o taką, której świadkami budowy byli "wygnańcy z Judei" do Babilonii w VI wieku BC.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @OjciecDyrektor 2 czerwca 2023 21:12
2 czerwca 2023 21:30

Istnieje jeszcze inna propozycja wytłumaczenia biblijnego i "gilgameszowego" potopu.

A mianowicie, wielki wylew dwóch rzek Eufratu i Tygrysu, który zalał  ok. 150 000 km kw.  w środkowej Mezopotamii (dokładnie nie pamietam, ile to lat temu, a;le cos ok. 54v- 6 tysiecy). Jak sprawdzę (bo archiwum  mam w piwnicy) , to podam dokladniejsze namiary.

Na to zdarzenie   także zostały znalezione dowody archeologiczne (badania nauló rzecznych).

 

zaloguj się by móc komentować


ArGut @OjciecDyrektor 2 czerwca 2023 21:02
2 czerwca 2023 22:42

Zgadzam się ewakuacja była częścią akcji o kryptonimie potop. A, żeby osiągnąć gwałtowność przepływów trzeba było dysponować technologią spiętrzania wody, takie odwrotne progi wodne.

Dziś porównywalną konstrukcją technicznie mógłbym wskazać w chinach Zapora Trzech Przełomów. Ona nie korzysta z jeziora a z rzeki. I jako inwestycja trwała coś koło 20 lat. Więc skoro tamci ludzie byli NOWOCZEŚNI to potrzebowali nadmiaru czystej energii, również. Nadmiar energii to napęd realny rozwoju technologicznego i czynienia sobie ziemi poddanej.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Pioter 2 czerwca 2023 18:41
2 czerwca 2023 22:44

Zgadzam się, ale technologie ukazane w mitologii żydowskiej można odnieść do dzisiejszej nowoczesności i strzorzyć analogie. A analogie są fajne ale czasem zupełnie niczego nie tłumaczą. Jak te z wojną i, że Putin to taki 1939 i tego tam.

zaloguj się by móc komentować

KOSSOBOR @Pioter 2 czerwca 2023 10:53
2 czerwca 2023 23:30

Mam taką nadzieję, mieszkając na Zaspie w Gdańsku. :)

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @KOSSOBOR 2 czerwca 2023 23:30
3 czerwca 2023 07:53

jesli zaleje, to nie wcześniej jak za sto - dwieście  lat.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Matka-Scypiona 2 czerwca 2023 11:33
3 czerwca 2023 10:26

Nie całkiem. Morze Czarne wg bł. Katarzyny było górą "bezludną i bardzo wysoką", na której znajdowało się centrum demonolatrii. Zapadła w czasie potopotu. Wieża Babel to późniejsza historia po potopie.  

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @OjciecDyrektor 2 czerwca 2023 21:12
3 czerwca 2023 10:39

To co pisze Emmerich to jest zapis wizji. Wizje są realistyczne i historyczne. Ale nie tłumaczą wszystkiego. To tylko najważniejsze wydarzenia. Fragmenty. "Przebywszy trzy lata w osadzie koło Efezu, Maryja bardzo zatęskniła za Jerozlolimą. Na jej życzenie wzięli ją tam Piotr i Jan." "Na półtora roku przed śmiercią Maryja wybrała się jeszcze raz do Jerozolimy." Z czego wnioskuję, że niekoniecznie staruszeczka. Jest wszak Niepokalana. Co więcej jeśli Apostołów łaska wspomagała w czasie tych podróży, to tym bardziej Matkę Bożą. Emmerich nie pisze czy morzem czy lądem. Ale wg niej Maryja zmarła w Efezie.

No i w końcu stoi czarno na białym u Emmerich, że Zbawca mówi, iż w momencie Jego misji publicznej świat ma 4 tys lat z niewielkim haczykiem. Warunki epoki lodowcowej są nie do odtworzenia. Nie wiemy i nie sprawdzimy jaki mogły mieć wpływ na rozpad izotopów. 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Magazynier 3 czerwca 2023 10:39
3 czerwca 2023 11:59

zostało zapisane, że "Zbawca mówi',  ale wszak zapisali to konkretni ludzie dla konkretnycvh ludzi w konkretnym czasie i miejscu.

Zatem "ŚWIAT"  dotyczy regionu świata znanego tymże  ludziom.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @stanislaw-orda 3 czerwca 2023 11:59
3 czerwca 2023 12:15

To zapisała bł. Katarzyna na potrzeby Kościoła na przełomie 18 i 19 wieku. Już wtedy pisano o całym globie i istniało pojęcie prehistoria. Wkrótce Darwin miał stworzyć ewolucjonizm. 

zaloguj się by móc komentować


stanislaw-orda @Magazynier 3 czerwca 2023 12:15
4 czerwca 2023 10:37

To tylko cytat wersu z ST, a w każdym razie tak to zapisa  Clemens Brentano. Stenogramowć  przecież nie potrafił.

Zatem na ile wiernie jego zapiski oddają  oddają faktyczne wizje Anny Katarzyny  nikt nie wie.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować