-

Pioter : Kiedy bogowie zorientowali się, że nie są w stanie zmienić tego co już się stało, stworzyli historyków.

Wyrewolwerowany rewolwerowiec

Wczoraj na portalach numizmatycznych pojawiło się taki cudoJak widzimy tym razem ta blaszka wybita jest pod stemplami Czadu, a więc nie jest to przekaz wysłany przez Olimpijczyków.

Poczytajmy trochę informacji z prospektu reklamowego tej monety:

Ta wyjątkowa moneta 2 Oz Silver uchwyciła rosyjską ruletkę, śmiertelną grę z szansą, symbol ryzyka i fatalizmu, i jest odważnym dodatkiem dla kolekcjonerów, którzy cenią śmiałe projekty i dreszczyk emocji z szansy. Uważa się, że początki sięgają XIX-wiecznej Rosji, ta gra przeniknęła historię, literaturę i popkulturę jako ostateczny test szczęścia i odwagi. Ta srebrna moneta oferuje oszałamiającą Ultra-High Relief i imponującą jakość Antique Finish. Ponadto jest dopracowany z selektywnym poszyciem i zabarwieniem złota, dla maksymalnego szczegółu i jest indywidualnie numerowany, dodając osobisty i ekskluzywny dotyk do każdego elementu. Pojawia się w przypadku, wraz z Certyfikatem Autentyczności. Ograniczona produkcja tylko 666 sztuk na całym świecie! Rewers tej srebrnej monety uchwyca moment rozliczenia: czaszka, ubrana w czerwoną opaską, chwyta papierosa między zębami a replikami do świątyni. Za nim, szczegółowe koło ruletki z podwójnym zerem zwiększa napięcie. Rozproszone po drugiej stronie stołu symbole wady: butelki wódki, szklanki i wypalone papierosy, wzmacniające chaotyczne stawki gry. Awers tej srebrnej monety uzupełnia koncepcję, z realistycznym sześciokomorowym cylindrem z pojedynczym załadowanym rundą w Gold-gilding, wnosząc motyw w pełnym kręgu. Na awers, Herb Czadu i napisy: "Republique du Tchad" - kraj wydający, "10000 franków CFA" - wartość nominalna i "2 oz .999 Srebro" - waga monety.

Tak. Wyjątkowo w tej grze chodzi o testowanie szczęścia i odwagi. Jednak rosyjscy oficerowie zanim zabrali się do takiej gry, starali się drastycznie zwiększyć swoje szanse w niej. Broń utrzymana w bardzo dobrym stanie powinna była przy szybkim zakręceniu bębnem ustawić się w taki sposób, że załadowana nabojem komora znajdowała się na samym dole. Zgodnie z prawami fizyki zresztą. I pewnie nawet tak by się działo, gdyby były to nagany produkowane w Belgii. Bo te produkowane w Rosji aż tak dobrze wyważone nie były i tu naprawdę wiele zależało od szczęścia.

A co chodzi emitentowi tego sygnału? Że w negocjacjach dotarto już do takiego punktu, że teraz nie dość, że wszystko zależne jest od szczęścia, to jeszcze wiele zależy od osobistej odwagi negocjatorów.

Inaczej mówiąc wszyscy nawzajem o sobie wiedzą, że koledzy po drugiej stronie zielonego stolika blefują. Pytanie tylko, kto położy wszystko na jedną kartę i pociągnię za spust.



tagi: wojna  ukraina  rosja  usa  dyplomacja  moneta  pokój  czad  wężowe plemię 

Pioter
27 marca 2025 08:17
41     1725    14 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Henry @Pioter
27 marca 2025 08:59

666  - diabelska kacapska sztuka ;-)

 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @Pioter
27 marca 2025 09:12

Ale dał pan Tschadu ;) Nie da się ukryć, że projekt (kto jest autorem?) diabelski, acz ciężko mu odmówić jakości... A co znaczy –  chwyta papierosa między zębami a replikami do świątyni?

zaloguj się by móc komentować

Pioter @BeaM 27 marca 2025 09:12
27 marca 2025 09:21

Nie wiem. Google tłumaczyło z angielskiego. W oryginale w tym miejscu jest coś takiego:  grips a cigarette between its teeth and presses a revolver to its temple. Gdzie oni w tym widzą świątynię i jaką nie mam pojęcia

zaloguj się by móc komentować

Mingus @Pioter 27 marca 2025 09:21
27 marca 2025 09:24

Temple to znaczy też skroń.   Mocny przekaz, czyli sprawy doszły do ściany, albo woz albo przewóz. 

zaloguj się by móc komentować

Gotoxy76 @Pioter
27 marca 2025 09:50

Nie widać kulki i jest tylko jedne ramię do zakręcenia wskazujące 18. W ruletce jest zakład zewnętrzny "first 18" o niskim poziomie ryzyka (niecałe 50%) z wygraną 1:1. Wygrywamy gdy kulka zatrzyma się na cyfrie/liczbie od 1 do 18.

zaloguj się by móc komentować

Gotoxy76 @Pioter
27 marca 2025 09:54

Rozmieszczenie pól wskazuje ,że jest to ruletka amerykańska. W europejskiej po prawej od 0 jest 32

zaloguj się by móc komentować

divers @Pioter
27 marca 2025 10:21

ustawienie noboju w komorze wskazuje, że nie tym razem wystrzeli

zaloguj się by móc komentować

Pioter @divers 27 marca 2025 10:21
27 marca 2025 10:29

Tak, wystrzeli dopiero przy nastepnym pociągnięciu za spust. Pytanie tylko kto jest obecnie w grze i kogo czeka następna runda.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Pioter
27 marca 2025 11:07

Oglądał już kolega Reachera sezon 3 tam jest 2 albo 3 fragmenty jak oszukiwać przy rosyjskiej ruletce ...

A na końcu filmu po ważnej dla akcji walce pada taka sentencja:

Nie wystarczy być większym i silniejszym ... trzeba być mądrzejszym ...

zaloguj się by móc komentować

atelin @Pioter
27 marca 2025 11:12

Od godziny kombinuję dlaczego czaszka ma czerwoną opaskę. Nawiązanie do ZSRR wydawało mi się zbyt proste.

Ale takie znalazłem:  https://pl.aliexpress.com/w/wholesale-czerwona-opaska.html i tam piszą, że: Czerwona opaska to nie tylko symbol, ale także realia, które mogą zdecydowanie zmienić życie w chwili krytycznej. Czerwona opaska jest nie tylko symbolem pomocy, ale także symbolem zdrowia i bezpieczeństwa. Zawsze gotowi do pomocy, chętni do ratowania życia, nasze czerwone opaski to nie tylko symbol, ale także nasze obietnice. Nasze czerwone opaski to nie tylko symbol, ale także nieoceniona pomoc w chwilach kryzysowych. Zawsze gotowi do działania, nasze czerwone opaski symbolizują nie tylko naszą gotowość do pomocy, ale także naszą świadomość znaczenia pomocy ratunkowej. Czerwona opaska to nie tylko symbol, ale także realia, które mogą zmienić życie w chwili krytycznej. Nasze czerwone opaski to nie tylko symbol, ale także nasza obietnica, że będziemy gotowi do pomocy.

Ma ktoś jakiś inny pomysł? Albo jak taką symbolikę to interpretować na tej monecie?

zaloguj się by móc komentować

Alfatool @Pioter
27 marca 2025 11:12

Kościotrupowi się upiecze. Nabój jest w bezpiecznej pozycji.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter
27 marca 2025 11:16

To jest zegar....pijemy jeszcze w 2025, a kulka trafi do celu w 2032. Cały proces skończy sie 2036 - 36 to najwyższa liczba. 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @OjciecDyrektor 27 marca 2025 11:16
27 marca 2025 11:22

No nie wiem czy tak daleko. W końcu wódka rozlała się na 25.29.12.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter 27 marca 2025 11:22
27 marca 2025 11:33

W 2012 było appgeum kryzysu obligacji państw z południa Europy. Berlusconi musiał zrobić out. 2012 to byl rok zawarcia jakiegoś chwilowego porozumienia..2025 tez na taki wygląda. 2029 moglby wiec byc takim rokiem :podsumowujacym" porozumienie z 2025. No ale jako tylko taki etap w drodze do celu. Moze w tym 2032 zacxnoe się ostre strzelanie do kaczek, czyli eliminacja osób figurujących na listach proskrypcyjnych? Moze wtedy po świecie będzie szalał seryjny samobójca?

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @OjciecDyrektor 27 marca 2025 11:16
27 marca 2025 11:53

A jak to kolega policzył?

Formuła jakaś? W tymże Reacherze sezon 3, na końcu w rozwiązaniu akcji pojawia się RUSIAN MOB, toczą się negocjacje ... i wszyscy się dogadują ... Co ciekawe RUSIAN MOB w swoim pojedynku na słowa mówi, że też ma szefa i też będzie musiał komuś zdać relacje.

Przykładając kolegi format organizacji handlowych TRIK i FIK nazwany przez autora -> Olimpijczycy i Wężownicy sprawy się tłumaczą ... nawet te wcześniejsze z PRL-u. Problem jedynie jest z czasem, tych przyszłych umów, jak liczyć kiedy będą działać?

zaloguj się by móc komentować

Alfatool @OjciecDyrektor 27 marca 2025 11:33
27 marca 2025 11:55

https://media.beto-automaty.com/photos/large/1209_amerykanskie-i-europejskie-kolo-ruletki-i-uklad.webp?_1660785966

To koło do rulety używane w kasynach amerykańskich. Ma inny układ numerów i jest ich nie 37 a 38 (dochodzi podwójne zero). Ten drobny zabieg sprawia, że chętni do gry przegrywają kasę dwa razy szybciej niż przy kole używanym w Europie, ponieważ wielokrotności wypłat są takie same.

zaloguj się by móc komentować

chlor @Alfatool 27 marca 2025 11:12
27 marca 2025 12:42

Jeśli to rewolwer współczesnego typu (podwójnego działania) to przy pociągnięciu spustu beben najpierw się obróci (pytanie czy w prawo?) i nabój już nie będzie w bezpiecznej pozycji a przy dalszym pociąganiu jednak strzeli.

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Alfatool 27 marca 2025 11:55
27 marca 2025 13:08

No to mamy do czynienia z Amerykańską Ruletką a ten schemat "russian roulette" to kurtyna ...

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Alfatool 27 marca 2025 11:55
27 marca 2025 13:10

> Ten drobny zabieg sprawia, że chętni do gry przegrywają kasę dwa razy szybciej niż przy kole
> używanym w Europie, ponieważ wielokrotności wypłat są takie same.

Wydaje mnie się, że jest "odrobinę" inaczej. Kasyno amerykańskie ma 2x więcej szans niż kasyno europejskie ...

To jak w kasynie siedzą Olimpijczycy z Wężownikami to kto jest kasynem?

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @atelin 27 marca 2025 11:12
27 marca 2025 13:13

Nawiązanie do ZSRR wydawało mi się zbyt proste.

I tak i nie:

https://www.youtube.com/watch?v=g7q1SjVdsNk&t=57s

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Alfatool 27 marca 2025 11:55
27 marca 2025 16:20

Bedę się upierał, ze widzę zegar, a nie koło ruletki...:)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @chlor 27 marca 2025 12:42
27 marca 2025 16:21

Bęben rewolweru wskazuje godzinę 11...

Jeszcze godzinka i....

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ArGut 27 marca 2025 13:08
27 marca 2025 16:24

Najlepsi Niemcy będą liczyć kasę, a Najgorsi Niemcy będą wyglądać jak pan rewolwerowiec. Takie to połączenie dwóch ruletek.

 

..

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @OjciecDyrektor 27 marca 2025 16:21
27 marca 2025 16:26

Sorry...naboj eskazuje godzinę 10.

 

Jeszcze 2 godziny do północy...

zaloguj się by móc komentować

piere11 @Pioter
27 marca 2025 16:39

Użycie amerykańskiej wersji ruletki może wskazywać, że krupierem jest USA. 
Data na butelce to: 2025... a butelka wskazuje "2"  albo może raczej "2028" ? Czyli, że rozpoczyna się "ostra gra" i potrwa do 2028? Sporo petów i rozlana wódka też mogą wskazywać na dłuższy czas rozgrywki i emocje.

W rosyjskiej ruletce przed każdą proba kręci się bębenkiem, więc inne pozycje kuli wcale nie muszą oznaczać kiedy będzie bum.

Kierunek obrotu zależny jest od modelu, bębenki mogą się kręcić w różne strony. A ten rewolwer na monecie jest raczej symboliczny.

 

zaloguj się by móc komentować

piere11 @OjciecDyrektor 27 marca 2025 16:26
27 marca 2025 16:43

Na awersie i rewersie naboje sa w różnych pozycjach.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @piere11 27 marca 2025 16:39
27 marca 2025 19:18

Wódka rozlana na 29,a obok niej 25 i 12. Obstawiam 2029. Ale zgadzam sie, ze to będzie długa gra...

zaloguj się by móc komentować

Paris @piere11 27 marca 2025 16:39
27 marca 2025 19:38

Tak,...

...  walka  o  KORYTO  ,,sie  roSkreNca,,  !!!

 

Trzeba  DEBILI,  zwyklych  POJ**OW  i  PSUJOW  odseparowac,...  a  dopiero  potem  robic  ewentualne  interesy,...  bo  z  ta  obecna  HOLOTA  BRUKSELSKA  to  mozna  pojsc,  ale  tylko  NA  DNO.

zaloguj się by móc komentować


piere11 @OjciecDyrektor 27 marca 2025 19:18
27 marca 2025 21:06

Wódka ewidentnie rozlana jest w dwóch miejscach: 2,0,28 (2028) i 29 - co może oznaczać przełom 2028/29.

Zastanawia mnie, że w rosyjską ruletkę gra kościotrup. Czy to nie przekaz, że: "jesteś już trup, możesz jeszcze strugać gieroja, deadline wypada na 2028/29"?

zaloguj się by móc komentować

piere11 @Paris 27 marca 2025 19:38
27 marca 2025 21:07

Czuję w kościach, że będzie gorąco.

zaloguj się by móc komentować

Mingus @Pioter
27 marca 2025 21:19

Grają też palący cygara. Rzucone cygaro ledwie nadpalone, dlugo go nie popalil,  wskazuje 13, czyli koleś mial pecha

zaloguj się by móc komentować

Paris @piere11 27 marca 2025 21:07
27 marca 2025 22:42

Nie  sadze,...

...  te  ich  gierki  -  narracje  czy  negocjacje  -  to  jest  WYLACZNIE  SHOW  dla  IDIOTOW  !!!

 

Swiat  -  mimo  wszystko  -  bardzo  poszedl  do  przodu...  sa  MADRZY  LUDZIE  na  tym  swiecie,...  wszystko,  a  przynajmniej  zdecydowana  wiekszosc  -  umie  pisac  i  czytac,  takze  miedzy  wierszami.  Te  PUSTE  MARIONETKI  ,,ze  sFiecznika,,  i  ,,slupy,,  to  WYLACZNIE  POSLAD  i  nedzne  PLEWY,...  TOTO  sie  kwalifikuje  juz  od  dawna  TYLKO  do  CELA+,  bo  ,,nagrabilo,,  sobie  DZIADOSTWO  poteznie.

A  poza  tym,  to  juz  malo  kto,  wierzy  w  te  BREDNIE,  ktorymi  nas  ciagle  karmi  PRESStytucja.

 

,,Czuje  w  kosciach,  ze  bedzie  goraco,,...  pardon,  @piere11,  ale  ja  czuje,  ze  ,,beNdzie  goroNco,,  ale  ze  smiechu.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @piere11 27 marca 2025 21:06
28 marca 2025 05:31

I oba są polami czarnymi...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Mingus 27 marca 2025 21:19
28 marca 2025 05:32

Tam jest więcej graczy, ale tylko jeden strzela sobie w łeb....może właśnie ten, co palił cygaro.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Mingus 27 marca 2025 21:19
28 marca 2025 05:33

Kubki są dwa,,więc dwóch pijących lub nawet więcej, bo i z gwinta też można pić.

zaloguj się by móc komentować

piere11 @Paris 27 marca 2025 22:42
28 marca 2025 07:52

Oj, muszę chyba poszukać w sobie więcej optymizmu ;)

Póki co, to nie widzę, aby to oczyszczenie z PLEW miało odbyć się przy akompaniamencie śmiechu...

zaloguj się by móc komentować

Mingus @OjciecDyrektor 28 marca 2025 05:33
28 marca 2025 09:32

Ja widzę w tym degradacje, zupelny upadek palących cygara, a wiadomo że cygara pala tuzy

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @piere11 27 marca 2025 21:06
29 marca 2025 12:14

"jesteś już trup, możesz jeszcze strugać gieroja, deadline wypada na 2028/29"?

 

O ?  2028/2029 = rok  5789    =   29  11  =  deadline  znaczy BINGO ?!?

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @Mingus 27 marca 2025 21:19
29 marca 2025 12:23

... wskazuje 13, czyli koleś mial pecha

 

13 jest git !  inny kontekst kulturowy = inne znaczenie

zaloguj się by móc komentować

kms @atelin 27 marca 2025 11:12
30 marca 2025 10:14

Czy czerwona opaska nie jest nawiązaniem do słynnej sceny z filmu "Łowca jeleni", w którym Christopher Walker, mając na głowie taką opaskę, ginie podczas gry w rosyjską ruletkę. Opaska miała zapobiec, o ile dobrze pamiętam, rozbryzgnięciu się mózgu na obstawiających grę.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować