-

Pioter : Kiedy bogowie zorientowali się, że nie są w stanie zmienić tego co już się stało, stworzyli historyków.

Miśki małe dwa

Wczoraj na potralach numizmatycznych pojawiło się coś takiegoUlotka handlowa informuje nas, że ta dwuuncjowa moneta ta wyszła w serii: Droga do Walhalii.

Jak Państwo widzicie jest to przesłanie Olimpijczyków, wybite pod stemplami Kamerunu przez polsko-ukraińską firmę MintXXI.

Symbolika monety jest w zasadzie jasna. Powiem tylko, że żaden fragment nordyckich sag nie wspomina o tym, aby któryś z synów Ragnara Lodbroka walczył z niedźwiedzami, więc jej przesłanie nie odnosi się w ogóle do historii, a raczej do sytuacji bieżącej.

Czyżby chodziło tu o słowa wypowiedziane przez prezydenta Zeleńskiego: Nasze stanowisko jest bardzo proste dla wszystkich krajów podróżujących do Rosji 9 maja: nie możemy ponosić odpowiedzialności za to, co dzieje się na terytorium Federacji Rosyjskiej. To oni są odpowiedzialni za wasze bezpieczeństwo. Nie udzielimy żadnych gwarancji, ponieważ nie wiemy, co Rosja może zrobić w tych dniach.



tagi: ukraina  rosja  dyplomacja  moneta  kamerun 

Pioter
7 maja 2025 05:49
86     2404    15 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

atelin @Pioter
7 maja 2025 08:35

Znowu chodzi o centrum monety: a to wygląda na swastykę.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @atelin 7 maja 2025 08:35
7 maja 2025 08:44

Na rewersie? To tarcza  tego wojownika.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Pioter
7 maja 2025 09:07

EuroNews podaje informacje, że będą międzynarodowe delegacje, Moscow Times chwali się ILOŚCIĄ ...

I ja mam takie analogie z przeszłością, że dla Sowietów (Najgorszych Niemców) nowe otwarcia zawsze zaczynają się od złożenia kogoś na ołtarzu Molocha, albo jakimś widowiskowym porwaniu i rządaniu okupu bo to panie zdrajca ...

Jak to mawiała jedna z moich licealnych nauczycielek ... bo to mongolska dzicz jest ...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter
7 maja 2025 09:24

Ukraina, a taczej Londyn nie odpuści Krymu. Nigdy. A Moskwa n8gdy dobrowolnie Krymu nie odda. Więc sprawa jest prosta. Pokoju nie będzie dopóki Krym będzie przy Moskwie.

Coraz więcej znaków zapowiadających, że otwarcie drugiego frontu hędzie na północy i wezmą w tym udział m.in. Norwegowie. A jeśli połączy się to z blokadą zat. Fińskiej, to i Szwedzi wezmą udział. My zaś zajmiemy się Królewcem. I Moskwa będzie miała do upilnowania całe swoje wybrzeże od Królewca po Archangielsk. Plus oczywiście front na Ukrainie. Nie dadzą rady. Choćby zjedli tysiąc kotletów.

Termin tej operacji jest tylko zagadką.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ArGut 7 maja 2025 09:07
7 maja 2025 09:29

Oni nie mają już kogo składać, bo Moloch przyjmie tylko Putina i cały jego dwór do swej paszczy. Więc żadnego nowego otwarcia nie będzie. Będzie zwijanie się Moskwy, czym zainteresowani są wszyscy - Chiny, Japonia, nawet państwa islamskie i Izrael. Amerykanie zaś negocjują z Chińczykami i islamistami warunki, na jakich będą korzystać z zasobów Moskwy. Bo to Amerykanie zadecydują ostatecznie o terminie i tempie zwijania się Moskwy.

zaloguj się by móc komentować

atelin @OjciecDyrektor 7 maja 2025 09:29
7 maja 2025 09:34

I ten cały Trump tak sobie gada o Grenlandii i ani słowem się nie zająknął o Indiach i Pakistanie.

zaloguj się by móc komentować

Trzy-Krainy @Pioter
7 maja 2025 09:46

Nie znam się na dyplomacji monetowej, może ktoś mi wyjaśni. Bo spotkanie człowieka z niedźwiedziem ("na wojennej ścieżce") nie wyglądałoby raczej tak, jak przedstawia to moneta. Obrazek na monecie jest jak klatka z filmu, lecz nie wiadomo, co było wcześniej, i nie wiadomo, co będzie potem.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @atelin 7 maja 2025 09:34
7 maja 2025 09:49

A po co gadać a Indiach i Pakistanie?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Trzy-Krainy 7 maja 2025 09:46
7 maja 2025 09:51

Niedzwiedź to alegoria Moskwy...

 I jak widać na monecie został złapany za "wsiaż" i wbito mu miecz w gardło.

zaloguj się by móc komentować

Gotoxy76 @Pioter 7 maja 2025 08:44
7 maja 2025 09:52

Co to za gwiazdozbiór na rewersie?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Trzy-Krainy 7 maja 2025 09:46
7 maja 2025 09:54

Bjorn Żelaznoboki to władca Szwecji i miał silną flotę. Jest więc to aluzja, że tym razem ta flota popłynie na wschód.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Trzy-Krainy 7 maja 2025 09:46
7 maja 2025 10:11

Jeśli jeszcze dodamy, że Żelaznoboki blokował Frankom ujście Sekwany, to aluzja do blokady zat. Fińskiej jest aż nadto widoczna.

zaloguj się by móc komentować

atelin @OjciecDyrektor 7 maja 2025 09:49
7 maja 2025 10:25

Bo może się zrobić gorąco w porównaniu do ukraińskiego ciepełka.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @OjciecDyrektor 7 maja 2025 10:11
7 maja 2025 10:40

Zrobił coś jeszcze ciekawszego.

Wmówił swoim ludziom, że atakują Rzym, a zaatakował Lukkę. Biskupowi zaś Lukki wmówił, że jest śmiertelnie chory i pragnie się ochrzić przed śmiercią, a po wpuszczeniu go do miasta wymordował wszystkich obrońców.

Tak więc nie lekcewarzył bym tej monety, bo ona pokazuje kogoś chyba sprytniejszego nawet od Lokiego.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @atelin 7 maja 2025 10:25
7 maja 2025 10:41

Że co? Że Moskwa puści jądrówki? Sorry, ale trzeba być Gryguciem, aby tego się obawiać.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter 7 maja 2025 10:40
7 maja 2025 10:43

No bardzo przewrotny typ. Jak prawdziwy Olimpijczyk...Sowieci przy nim to naiwne dzieci.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter 7 maja 2025 10:40
7 maja 2025 10:44

On nawet Karolowi Łysemu ślubował wierność...musiał mieć niezłą bekę z tej wiary w słowa.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Gotoxy76 7 maja 2025 09:52
7 maja 2025 10:45

Troszkę przypomina Wielką Niedźwiedzicę, ale pewny nie jestem.

zaloguj się by móc komentować

PanTehu @Pioter
7 maja 2025 10:51

Właśnie się Tico i Vico " rozchorowali" i do Moskwy nie lecą:)))

zaloguj się by móc komentować

Pioter @PanTehu 7 maja 2025 10:51
7 maja 2025 11:00

Myślę, ze to będzie większa epidemia

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @OjciecDyrektor 7 maja 2025 09:29
7 maja 2025 11:03

"Będzie zwijanie się Moskwy, czym zainteresowani są wszyscy - Chiny, Japonia, nawet państwa islamskie i Izrael. [...] Bo to Amerykanie zadecydują ostatecznie o terminie i tempie zwijania się Moskwy."

Amerykanom, w odróżnieniu od Chińczyków i Londynu, nigdy nie zależało na pocięciu Moskowii na kawałki. Widać to było w opóźnianiu ofensywy w lecie 2023, żeby Moskowia tylko mogła się okopać. Nie zależało za Obamy, który ogłaszał nowe otwarcie i dawał zielone światło, przy podziale wpływów w Środkowej Europie przy okazji umowy "Nowy start" 8 kwietnia 2010, zielonego światła na Nord Stream 9 kwietnia 2010. I na Smoleńsk 10 kwietnia 2010, czyli rozliczenie się za polską interwencję w czasie napadu na Gruzję/wysłanie mocnego sygnału do przywódców Środkowej Europy.

Tym bardziej nie zależy na podziale Moskowi też na tym za Trumpa. Któremu chodzi tylko, jeśli nie o obrócenie Rosji przeciwko Chinom, to tylko na poluzowaniu sankcji na nią. Żeby wyciągnąć moskiewski rynek zbytu z chińskiej gospodarczej ekspansji. Lub chociaż ją trochę przytamować.

Ergo: jeśli to amerykanie ostatecznie zdecydują o terminie i tempie zwijania Moskwy, to nie widzę jakichś nowych przesłanek, do zmiany ich dotychczasowej i długiej polityki. Nic nowego się nie pojawiło.
 

zaloguj się by móc komentować

PanTehu @Pioter
7 maja 2025 11:04

Moscovid:)

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @OjciecDyrektor 7 maja 2025 10:11
7 maja 2025 11:05

"aluzja do blokady zat. Fińskiej jest aż nadto widoczna."

Tak, tam nawet floty nie trzeba. Tylko kilka batalionów Himarsów z brzegu w Estonii i Filandii. Plus trzy łodzie podwodne.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @bosman80 7 maja 2025 11:03
7 maja 2025 11:15

Olimpijczycy i Wężownicy się dogadali w tej kwestii. Więc teraz trzeba zrealizować porozumienie. 

Wczoraj przecxytalem njus-relację ze spotkania Trumpa z premierem Kanady. I ten Kanadyjczyk wprost powiedział, że w porozumienie "zaangażowane są znacznie większe siły".

https://stooq.pl/n/?f=1678152&c=1&p=4+22

Znacznie większe niż rządy Kanady i USA...No chłop się wysypał, choć wszyscy myślą pewnie o jakiejś "masonerii".

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @bosman80 7 maja 2025 11:05
7 maja 2025 11:16

W czasie Wojny Krymskiej konieczne były eskadry brytyjskie i francuskie...więc jednak flota musi tam być.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @bosman80 7 maja 2025 11:03
7 maja 2025 11:19

Trump w sobotę zacznie negocjować z Chinami. Myślę, ze on oferuje Chinom tanie surowce z rosyjskiej Syberii. Więc o żadnym obracaniu Rosji przeciw Chinom mowy nie ma.

zaloguj się by móc komentować

atelin @OjciecDyrektor 7 maja 2025 10:41
7 maja 2025 12:10

Czy ja coś wspomniałem o Moskwie?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @atelin 7 maja 2025 12:10
7 maja 2025 12:37

Wspomniał Pan o ukraińskim ciepełku. Czy mam rozumieć, że Moskwa nie ma nic wspólnego z tym ciepełkiem?

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @atelin 7 maja 2025 09:34
7 maja 2025 12:46

"Totalna mobilizacja" w p.p. w P. [Endsieg na wizjerze] więc wskazane nowe militarne mordobicie. 

Subtelność namiaru:  W ataku najmitów z Pakistanu w kwietniu zgineło 26 obywateli Indii.

Po ataku Indii na Pakistan doliczono się conajmniej 26 osób zabitych po stronie Pakistanu.

 

Potęga medialnej narracji !  Kto na tym skorzysta ?

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @OjciecDyrektor 7 maja 2025 11:16
7 maja 2025 12:57

W czasie Wojny Krymskiej konieczne były eskadry brytyjskie i francuskie...więc jednak flota musi tam być

W czasie Wojny Krymskiej :-) nie mieli podwodnych łodzi z rakietami woda-ziemia. I minowania.

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @OjciecDyrektor 7 maja 2025 11:19
7 maja 2025 12:58

Myślę, ze on oferuje Chinom tanie surowce z rosyjskiej Syberii.

Wydaje mi się, że nie. 
I jak nie będzie "obracania" Rosji, to przynajmniej odciągania jej od Chin. Przez luzowanie sankcji, chociażby...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @bosman80 7 maja 2025 12:58
7 maja 2025 16:41

Co po luzowaniu sankcji jak ropa bedzie po 20-30 $? A i metale też będą tanieć...

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @Pioter
7 maja 2025 17:43

Ropa nie będzie tanieć do $20-30, bo właśnie rusza cykl obniżek stóp procentowych.

Choć fajnie, że  zbliża się już do tych $50 kiedy Moskowie boli. Oby zatrzymała się tam jak najdłużej, a nie tylko na czas negocjacji z nią.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @bosman80 7 maja 2025 17:43
7 maja 2025 17:50

Tak niesmiało przypomnę, ze ropa miała sie trzymać 70-80, bo "tak chciały amerykańskie koncerny naftowe". Z tym cyklem obniżek to ja bym nie przesadzał. Kto kupi obligacje amerykańskie przy niskiej rentowności? 

Te tezy/zależności to takie "ściągi" dla "ekspertów". A oni jeszcze nigdy nie zarobili na ruchach cenowych.

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @OjciecDyrektor 7 maja 2025 17:50
7 maja 2025 21:17

Tak nieśmiało przypomnę, ze ropa miała się trzymać 70-80, bo "tak chciały amerykańskie koncerny naftowe".

Ale ta teza, że koncerny naftowe :-) proponują kompromis, aby sobie chodziła w zakresach $70-80 jest wciąż w grze.
Że teraz chwilowo, na etapie negocjacji/dociskania Moskowii, już ja zbili do $58, to niech zostanie ona w tym zakresach jak najdłużej. Nie miesiąc czy dwa.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @bosman80 7 maja 2025 21:17
7 maja 2025 21:21

No i FED nie obniżył stóp procentowych...i dobrze, bo gdyby to zrobił, to miałby Pan masakrę na akcjach amerykańskich. A tak hossa będzie trwać.

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @bosman80 7 maja 2025 21:17
7 maja 2025 21:25

Pan się uparł na tę ropę, jak nie wiem co. Pi co Panu droga ropa? Po co teraz droga ropa, gdy szykuje się otwarcie drugiego frontu przeciw Moskwie? 

Czy naprawdę nie można sobie spokojnie usiąść w fotelu, wyłączyć tv, radio, internety i się zastanowić? Niech Pan nie myśli kryteriami patologii politycznej, bo zawsze będzie niemiłe zaskoczenie.

Niech Pan kupi sobie akcje banków polskich i nie zadręcza się tym kursem ropy...:)

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 7 maja 2025 21:21
7 maja 2025 21:26

Jako,że nie jestem specjalistą w dziedzinie bezwysiłkowego zdobywania pieniądza, zapytam: dlaczego miałbym się cieszyć z hossy na NYSE?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @OjciecDyrektor 7 maja 2025 10:41
7 maja 2025 21:26

"Że co? Że Moskwa puści jądrówki? Sorry, ale trzeba być Gryguciem, aby tego się obawiać."

 

Ja od czasu 8-godzinnego grożnego przemówienia naszego ministra Sikorskiego w sejmie już się niczego nie obawiam.

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @klon 7 maja 2025 21:26
7 maja 2025 21:35

Bezwysiłkowego? Weź zainwestuj PRAWDZIWE pieniądze, swoje oszczędnosci i zobaczysz, czy to jest bezwysiłkowe....:). Bezwysiłkowe jest tylko dla tych, którzy znają DOKŁADNIE przyszłość. Ale takich nie ma, bo nawet B-Rock i inne fundusze rozwijają za dużą kasę systemy analityczne. Po co analiza, jak się wie, co będzie?

Dlaczego masz się cieszyć? Bo jak przyjdzie - dajmy na to - 5 lub 10 letnia bessa, to ceny nie tylko przedsiębiorstw, ale nieruchomości spadną tak mocno, że wszystkich, co mają kredyty zwyczajnie zlicytują. I z kim wtedy będziesz robił interesy? Z bankiem, który nie bedzie potrzebował twoich usług, bo bedzie miał u swej klwmki powieszonych tysiące dłużników?

Lepiej, żeby to nastąpiło później, niż wcześniej. Zawsze lepiej mieć wiecej czasu na przygotowanie się do operacji "przetrwanie", no nie?

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Pioter
7 maja 2025 21:35

No nie wiem, na mój rozum to ten z zakrwawionym nożem to Michał Żebrowski, 

i on atakuje tego niedżwiedzia Wojtka, co to nosił polskim żołnierzom pociski artyleryjskie pod Monte Cassino.

Co do olimpiady to nie wiem, ale w Italii występują węże, i to jadowite.

Także naturalnym jest że Wężowe Plemię jest grożne.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Szczodrocha33 7 maja 2025 21:26
7 maja 2025 21:36

I dobrze....:). Sikorskiemu spadła rakieta obok dworku i żyje...

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 7 maja 2025 21:35
7 maja 2025 21:40

Znaczy, sugerujesz że kiedyś operacja "przetrwanie" musi być uruchomiona?  Skoro wchodzimy w systemy informatyczne papier do druku pieniądza nie jest problemem. Co zatem może byś "horyzontem zdarzeń" dla światowych giełd?

ps. Ale nie trzeba mieć plecaka ucieczkowego? :))

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 7 maja 2025 21:40
7 maja 2025 22:03

Nie trzeba mieć plecaka ucieczkowego, a nawet jestem pewien, że Polska będzie najbezpieczniejszym jeajem w Europie i jak ktoś będzie uciekał to właśnie do nas....np. przed islamskimi imigrantami.

Nie wiem, co będzie tym horyzintem zdarzeń. Wiem tylki, że giełda to "gra rezultatu", czyli jakiś ruch cenowy (hossa/bessa) trwa tak sługo u sięga takich poziomów cenowych, aż osiągnie się zamierzony cel. Celem przy ruchu w górę jest sprzedanie prawie wszystkiego po bardzo wysokich cenach, a przy ruchu w dół kupienie prawie wszystkiego po bardzo niskich cenach. Niby proste, wręcz oczywiste, ale nikt nie wie - nawet cu, co sterują giełdami - jak sie zachowają posiadacze akcji lub gotówki przy określonych poziomach cen. Można przewidywać, ale prognizy to zawsze prignizy, a nie pewność. Stąd przeciąganie hossy lub bessy jest realne i na to trzeba być gotowym. Do tego dodaj emocje, które towarzyszą pomnażaniu kapitału, jak i jego stracie. I wychodzi Ci równanie z tyloma zmiennymi, że żadna matematyka tu nie pomoże.

Udział zagranicznych inwestorów w kapitale akcyjnym ametykańskich firm nie jest wielki i sięga ok. 22%. A puszę o tym, bo bank Lehman Brother upadł, czyli nikt go nie ratował, bo większość akcji tego banku posiadali zagraniczni inwestorzy.

Więc to może być wskazowką. Ale tylko MOŻE. Bo metod na sciemnianie jest cała masa.

Nie będę tego tu pisał, ale obserwuję zachowanie pewnego parametru na polskiej giełdzie. Jest on na niezwykłym poziomie. Wg mnie on mi mówi, że czeka nas przyspieszenie hossy na polskiej giełdzie, która trwa od 3 lat (czyli od czasu wygrania wyborów w Italii przez "Mediolan"). Oczywiście najważniejsza jest właściwa interpretacja, bo ktoś inny powie, że ten niezwykły poziom owego parametru mówi mu, ze żadnego silnego  ruchu cenowego nie będzie albo, że będzie ale w dół. No ks położyłem dużo kasy na ruch w górę i zawsze jest tak, że ryzyko musi być. Jak ktoś nie akceptuje ryzyka, to odradzam wszelką działalność nie tylko finansowo-inwestycyjną, ale i gospodarczą. Ryzyko popełnienia błędu jest zawsze i jak się go popełni, to nie wolno rozpaczać, czy dołować się, bo to nie pomoże w naprawie skutków błędu.

A piszę to wszystko po to, aby każdy mógł zweryfikować moje "zdolności" i nie zarzucać mi, że jestem mądry po fakcie, jak wszyscy zawodowi eksperci. 

Tak więc lepiej pójdź do wróżki z pytaniem o datę/czas nadejścia operacji "przetrwanie" - tak będzie taniej, a ryzyko błędu będzie mniej więcej podobne...:)

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 7 maja 2025 22:03
7 maja 2025 22:40

<<Do tego dodaj emocje, które towarzyszą pomnażaniu kapitału...>>

Trochę ściemniałem, że nie wiem nic o giełdzie. Krótko, ale pracowałem w biurze maklerskim w latach '90.  I wiem, jak powstawał i rozwijał się rynek papierów w PL. I jak można wtedy było sterować notowaniami. :) To, co zaobserwowałem i doświadczyłem spowodowało, że...byłem tam krótko. Jakże zadziwiające okazywały się postawy wielu osób. Moje też. :) 

<<<Tak więc lepiej pójdź do wróżki.... >>>

Nie  data jest dla mnie ważna a zrozumienie mechanizmu. A w zasadzie to ważne jest samo zrozumienie. Wiesz, takie - aha! Jak u Poniedzielskiego. :))

Nie wierzę, że można się  przygotować na doomsday np. budując schron. Gotowym się stajesz, gdy posiądziesz zrozumienie po co to wszystko się dzieje. :)

 

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @klon 7 maja 2025 22:40
7 maja 2025 23:06

Oczywiście, że zrozumienie iest najważniejsze. Bo nawet jak coś stracisz przez zaskoczenie, to potem szybko odrobisz stratę. Najgorsze, to nie wiedzieć, co cię trafiło. 

No i jak zrozumiesz, to pod żadnym pozorem nie mów o tym i nie pisz....:). Stąd każdy ekspert dla mnie to gość do zrobienia w trąbę.

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @bosman80 7 maja 2025 23:04
7 maja 2025 23:17

Nie. Koledze Szczodrosze333 napisałem 3 lata temu (wrzesień/październik 2022), gdy się mnie pytał o szczególy (trochę tak prowokacyjnie), aby zwrocił uwagę na banki polskie. Od tego momentu poszły 200-300%. I moim zdaniem nadal są cenowo atrakcyjne. Właśnie austriacki Erste kupił 49% akcji polskiego Santandera (dawny Bank Zachodni) i są w doskonałych humorach - cena 584zł za akcję. Szef Erste powiedział, że polskie banki mają największy potencjał rozwojowy. I się nie myli. To będzie tak samo, jak lotami samolotami przez Polaków. Właściciel Ryanair nie wchodził na polski rynek, bo uważał, że Polacy są za biedni i mało mobilni, aby zarobić na biznesie w Polsce. Po 3 latach wszedł, gdy rynek już był tak duży i taka konkurencja, że jego firma z trudem walczyła o jakiś udział w rynku. To była jego największa pomyłka biznesowa.

Dodam cos jeszcze - proszę sobie otworzyć wykres indeksu WIG i nałożyć na niego wartości uwzględniające inflację, a raczej stopy procentowe (od 1991, bo od wtedy istniał). Porównać.  Wnioski pozostawiam Panu...:)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @bosman80 7 maja 2025 23:04
7 maja 2025 23:21

Czy widzi Pan na wykresie banków formację "V"? Bo ja widzę. Jest ona bardzo wysoko, na szczycie. Co to oznacza? Że to szczyt? Nie. To początek....pas startowy nr 2.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @bosman80 7 maja 2025 23:04
7 maja 2025 23:28

Albo mówiąc językiem fal Elliota jesteśmy na począrku trzeciej podfali w trzeciej fali (trójka w trójce), króra to trzecia fala zaczęła się właśnie 3 lata temu, a niedawno wybiła się w górę z wieloletniej konsolidacji (ruchu bocznego). To są tak silne sygnały kupna, że żaden fundusz tego nie może zignorować. I nie zignoruje. I będą kupować polskie banki po takich cenach, o jakich nie śniło się filozofom.

No ale to nie jest żadna zachęta czy rada, a tylko moja opinia.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @bosman80 7 maja 2025 23:04
7 maja 2025 23:32

Widać to na 30-letnim wykresie:

https://stooq.pl/q/?s=wig_banki&c=30y&t=l&a=lg&b=0

I jeszcze formacja podwójnego dna o interwale 20-letnim.

To jest tzw. uciekający pociąg. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @OjciecDyrektor 7 maja 2025 23:32
7 maja 2025 23:34

Sorry...interwal jest 12-13 letni, a nie 20 letni...:). I tak bardzo długi, aby wygenerować z tego potężną falę wzrostową.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @bosman80 7 maja 2025 17:43
7 maja 2025 23:42

"Ropa nie będzie tanieć do $20-30, bo właśnie rusza cykl obniżek stóp procentowych.

Choć fajnie, że  zbliża się już do tych $50 kiedy Moskowie boli. Oby zatrzymała się tam jak najdłużej, a nie tylko na czas negocjacji z nią."

 

Mnie natomiast zastanawia to że choć ropa obecnie jest po $60-62, to na stacjach benzynowych galon czały czas się trzyma blisko $4.

Tu, na zachodnim wybrzeżu USA. bo cała reszta stanów, zwłaszcza południowy wschód ma benzynę po $2.50 -2.80 za galon.

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @OjciecDyrektor 7 maja 2025 23:21
7 maja 2025 23:44

Czy widzi Pan na wykresie banków formację "V"? Bo ja widzę. Jest ona bardzo wysoko, na szczycie. Co to oznacza? Że to szczyt? Nie. To początek....pas startowy nr 2.

Ja tam widzę, że banki to wyceniają swoje usługi jak... stolarze.
Ile kosztuje materiał + 100% tyle samo marży. 

W bankach, ile stopy procentowe + to tyle samo dokładają marży. ;-) A jak stopy w dół, to i marże banków w dół. I to widzę na wykresie, ze stopami procentowymi na WIG_Banki.
Spadające marże. ;-)

 

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @OjciecDyrektor 7 maja 2025 23:28
7 maja 2025 23:49

Albo mówiąc językiem fal Elliota jesteśmy na począrku trzeciej podfali w trzeciej fali (trójka w trójce), króra to trzecia fala zaczęła się właśnie 3 lata temu.

No trzecia fala super. ;-) Bo to na niej, tak naprawdę się zarabia. Ale nie wiem, czy Pan nie w za długich okresach na to patrzy.


Ale trzymam kciuki, niech tak się spełnia. ;-)
 

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @Pioter
7 maja 2025 23:58

Ja w każdym razie ;-) planuje się trochę w tym roku pourlopować...  ale zobaczymy, jak wyjdzie. :-)

#sell_in_may

https://youtu.be/TgzjDX5PvdQ?si=XVDtKwPLxRJysNhF&t=1204

zaloguj się by móc komentować

Pioter @OjciecDyrektor 7 maja 2025 23:17
8 maja 2025 07:10

Jakiś tydzień temu widziałem filmik na YT jakiegoś gościa z Tajlandii, który akurat omawiał monetyzację kanału i tłumaczył się dlaczego robi filmiki o Polsce, pomimo, że tu nie był ani razu i nie zna naszego kraju. Jego zdaniem Polacy mają znacznie więcej pieniędzy niż Francuzi czy Włosi, bo inaczej reklamodawcy nie płaciliby mu tyle kasy za reklamy pokazujące się w trakcie filmików.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Szczodrocha33 7 maja 2025 21:35
8 maja 2025 07:11

A jak dla mnie, to tam widać współczesny wojskowy bagnet, a nie miecz, którym mógł się posługiwac Niedźwieź z żelaznym bokiem.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter 8 maja 2025 07:10
8 maja 2025 08:04

Właśnie. Zagranica doskonale wie, co i za ile kupują Polacy i do trgo widzą, że fo roku wolimeny zakupów rosną. Porównują to z innymi krajami i wyciągają logiczne wnioski, że tu kass jest i będzie jej jeszcze więcej. To tylko my kwękamy tradycyjnie. Co o nas mówią sąsiedzi? Że Polacy lubią budować i mieszkać w dużych mieszkaniach....bo to widać nawet w miastach. Zakup mieszkania, wyposażenie, utrzymanie i jeszcze konsumpcja. Wszystko jest w Polsce. I nie ma znaczenia, że 1/3 populacji żyje dość skromnie, czyli zarabia te 4000zl. Bo w immych krajach proporcje są o wiele mniej korzystne dla sprzedaży detalicznej. I stąd każdy widzi ogromny potencjał w Polsce. W Warszawie jest tyle przedstawicielstw handlowych, z tylu egzotycznych krajów, że śmialo można powiedzieć, iż Polska jest zauważana na całym świecie.

A kiedy Moskwę sprowadzi się do parteru, to się zacznie taka prosperity, że tylko wandalska prosperity w Vw. była chyba większa.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @bosman80 7 maja 2025 23:49
8 maja 2025 08:21

Fundusze inwestycyjne ZAWSZE patrzą na długie okresy, bo niemożliwtm jest upłynnienie kupionych akcji w przeciągu krótszym, niż 2-3 lata. Buffet od 3 lat sprzedaje i jeszcze nie sprzedał wszystkiego. No ale on już w tym roku zapowiedział koniec swojej aktywności inwestycyjnej i uważam, że on sprzedaje tylko właśnie dlatego, aby gdzieś tę kasę przekazać - coś jak testament.

Rysunek robił jakiś ekspert, czyli człowiek, który nigdy nie zarobił na ruchach cen. Eksperci nie rozumieją, bo mają wbity w głowę fałsz, że ta tzw. ulica kupuje na hiperboli. Bzdura. Dla ulicy wtedy jest zwyczsjnie za drogo. Ulica wtedy zwyczajnie się boi. Ulica na samym.początku hiperboli sprzedaje akcje, bo chce cieszyć się zyskiem, który dla niej wydaje się bardzo atrakcyjny (to ten rysunkowy entuzjazm). Hiperbolę robią duże fundusze - ZAWSZE. Po prawej stronie też są idiotycznie określone fazy w idiotycznych miejscach. Strach jest tsm, gdzie napisano kapitulacja, a kapitulacja jest tam, gdzie faza rezygnscji. Fsza rezygnscji jest zaś na tym szczyciku odbicia i tuż po nim, gdy wszyscy słabi psychicznie i analitycznie widzą powrót do kolejnej mocnej wyprzedaży. To wtedy się zniechęca do posiadania akcji i stąd ta faxa rezygnacji jest często długa i tworzy kilka takich niskich "górek". 

Już abstrahuję od tego, że bessa najczęściej to proces rozłożony na lata (minimum 3 lata) , a nie te szybkie "krachy". No ale jak ktoś czerpie wiedzę z książek, a nie z własnej praktyki, to tak własnie rysuje i tak nazywa poszczególne fazy. I zawsze to robi PO FAKCIE, gdy każdy - nawet nierozgarnięty - to widzi.

To jest wiedza śmietnikowa.

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @OjciecDyrektor 8 maja 2025 08:21
8 maja 2025 08:45

Powiedział co wiedział. :)

Przed nami maj, wakacje i jesień. Jak to nie jest pułapka na byki, to we wrześniu/pazdzierniku odszczekam. :D

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @OjciecDyrektor 8 maja 2025 08:21
8 maja 2025 08:54

Buffet nie sprzedaje od trzech lat, tylko od roku. Dokładniej od pięciu kwartałów.

 

W tle nie tyle przejście jego na emeryturę, bo po śmierci przecież ten fundusz nie będzie się zamykał. On gra przed ewentualne zwiększenie podatków od zysków kapitałowych, które on przewiduję z powodu braku kasy w budżecie federalnym. I koniecznością rolowania tych wszystkich obligacji.

 

To decyduje się opłacić zyski kapitałowe teraz, po niższych stawkach. No i obstawia właśnie bessę, po aktywacji cel. A nie "miękkie lądowanie". I dlatego gotówkę od półtora roku zbiera.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @bosman80 8 maja 2025 08:54
8 maja 2025 10:00

No cóż. Pożyjemy zobaczymy. W każdym razie wyłożyłem kawę na ławę. Nikt nie jest nieomylny...nawet Buffet...:)

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @Pioter
8 maja 2025 18:08

https://www.rp.pl/budzet-i-podatki/art42248521-tania-ropa-topi-budzet-kremla-zaczyna-brakowac-pieniedzy-na-wojne

"Jak przypomina „The Moscow Times” budżet Rosji na rok 2025 przygotowano przy założeniu, że baryłka ropy będzie kosztować 69,7 dolara. W kwietniu Kreml obniżył swoją prognozę do 56 dolarów, a ministerstwo finansów potroiło szacunki deficytu budżetowego: zamiast 1,2 bln rubli, planuje się teraz, że wyniesie on 3,8 bln rubli (180 mld zł). Aby pokryć te koszty, konieczne będzie zabranie pieniędzy z Funduszu Narodowego Dobrobytu i sprzedanie do końca roku waluty o wartości 800 mld rubli, ostrzega resort finansów.

Analitycy firmy MMI piszą, że biorąc pod uwagę ceny ropy naftowej, wygląda na to, że „najbardziej apokaliptyczne prognozy zaczynają się spełniać”. W ujęciu realnym (biorąc pod uwagę inflację) ropa Urals jest najtańsza od czasu pandemii.

„To znaczy, że obecne ceny ropy przy obecnym kursie wymiany rubla są o 17 proc. niższe od poziomu, który rząd stosuje obecnie przy planowaniu dochodów budżetowych na 2025 rok. Istnieje kilka sposobów wyjścia z tej nieprzyjemnej sytuacji. Pierwszy to dewaluacja rubla [...] - W Funduszu Narodowego Dobrobytu pozostało zaledwie 3,3 bln rubli aktywów płynnych, a jeśli spadek cen ropy naftowej będzie się utrzymywał, rezerwy te mogą zostać wyczerpane w ciągu roku - uważa Sokołow."

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @bosman80 8 maja 2025 18:08
8 maja 2025 20:46

A tanie metale? Proszę popatrzeć na wykresy niklu, aluminium, stali, żelaza, palladu, zynku itd. 

Ropa jeszcze nie jest tania. Tania będzie po 20$.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @OjciecDyrektor 7 maja 2025 21:26
8 maja 2025 21:56

tak nie myślałem, ale ...

 

Trzeba cierpliwości na dziesięciolecia.

 

 

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @bosman80 8 maja 2025 18:08
9 maja 2025 11:31

Dzięki za link i wypis ociekający tłuszczem odniesień z 'tradycji'.

Komunikacja ponad podziałami zakodowana.

Jednak mają racje obserwatorzy z off'u, że w Moskowii na górze rozsiadła się tzw V-kolumna naszego ukochanego, panującego systemu wyznającego wspólne wartości.

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @OjciecDyrektor 8 maja 2025 20:46
9 maja 2025 13:45

A tanie metale? Proszę popatrzeć na wykresy niklu, aluminium, stali, żelaza, palladu, zynku itd. 

Oglądam miedź, czyli najważniejszy metal, z perspektywy rozwoju gospodarczego (prąd, elektryki). I nic tu nie ma. Od czterech lat jest w okolicy 9 tys. $ i nic nie spada.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @bosman80 9 maja 2025 13:45
9 maja 2025 21:41

Hehehe...od 4 lat. Oglądam wykresy nie krótsze niż 20-letnie. Na krótkich okresach wiadomo, że nic się nie zobaczy...:). To jest jak fokus ×100....:)

Swoją drogą czas zapiąć pasy....jedziemy z misiem w teczce na wycieczkę.

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @OjciecDyrektor 9 maja 2025 21:41
9 maja 2025 22:00

Hehehe...od 4 lat. Oglądam wykresy nie krótsze niż 20-letnie.

 

A to Pan dla wnuków inwestuje? :) Dużo ich Pan ma?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @bosman80 9 maja 2025 22:00
9 maja 2025 22:13

Pan nie rozumie na cxym polega dobra analiza wykresu. Otóż chcą z jako takim zadawalającym stopniem prawdopodobieństwa przewidzieć ruch cenowy w przyszłości, musimy poznać jak najdłuższy okres notowań. Analiza na podstawie krótkich okresów notowań ZAWSZE obciążona jest większym ryzykiem błędu. 

Jak Pan tego nie rozumie, to lepiej dla Pana będzie porzucić te zainteresowania. 

Ale podpowiem Panu, że nawet na tym 4-letnim wykresie miedzi widzę załamanie cenowe surowca. Ale nie będę Panu zdradzał swojej metody analitycznej. Może Pan to sobie gdzieś zapisać m, a potem zweryfikować tę moją ocenę - tak za 2-3 lata.

zaloguj się by móc komentować

bosman80 @OjciecDyrektor 9 maja 2025 22:13
10 maja 2025 11:46

Ojcze :) na wykresach 20letnich+, wszystko w tych samych nominalnych wycenach, zawsze idzie w górę... choćby z powodu inflacji.

 

Po co Panu te pieniądze za 20lat+? ;) To jest to pytanie...

zaloguj się by móc komentować

Mingus @bosman80 10 maja 2025 11:46
10 maja 2025 21:11

Na miedzi nie ma nic niepokojacego. W tej dyskusji objawiono kilka game changerow. ze analitycy nie mają pojęcia o giełdach, hmmm a kto kręci tym interesem? Buff się myli ...  :) oby każdy się mylil jak dziadek Buff, ze ulica ubiera fundy na hiperboli....  w sumie mozna sie udlawic kawa ze smiechu. Każdy  widzi co chce w czym chce, zależnie jaka herbatkę pije lub ile ma wnuków.  Z tym ze trzeba  rozumiec celne pytanie .... dla kogo sie inwestuje ogladajac 20 letnie wykresy? Jeden robi 20 transakcji dziennie inny jedna na 20 lat, o ile wogole robi, poza pisaniem ze robi :)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Mingus 10 maja 2025 21:11
11 maja 2025 06:24

Znowu nie czyta pan uważnie, co napisałem. Ulica nikogo nie "ubiera", bo napisałem, że "ulica" wyskskuje z akcji jeszcze przed hiperbolą.

Jest pan przypadkiem beznadxmziejnym i nie rokującym na poprawę.

Bosman też nie rozumie, że aby zarobić w terminie 2-3 letnim, to trzeba oglądać długie wykresy czasowe, bo ryzyko popełnienia błędu - przy dobrych narzędziach analitycxnych i dobrych umiejętnoscisch ich stosowania - jest znacznie mniejsze, niż przy tych krótszych czasowe. No ale kończę na dziś tę dydkusję - zobaczymy za 2-3 lata, kto zarobi, a kto straci ma tej miedzi czy jskimkolwiek innym walorze (bo zasada dotycxy wszystkich walorów - akcji, towarów, walut).

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Mingus 10 maja 2025 21:11
11 maja 2025 06:31

Podsumowijąc pan o bosman uważacie, ze ten kto chce inwestować w perspektywie roku powinien analizować wykresy tylko z ostatniego roku, a kto chce w perspektyeie 4 lat, to ogląda wykresy z ostatnich czterech lat. Gratuluję inteligencji i pomysłowosci! I życzę powodzenia.

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 11 maja 2025 06:31
11 maja 2025 07:34

<<<Gratuluję inteligencji i pomysłowosci! I życzę powodzenia.>>>

Przyda się obu Panom. :)

zaloguj się by móc komentować

Mingus @Pioter
11 maja 2025 12:09

Wasza mądrość raczej nie przyda :) chyba ze do rozbawienia. Na początek życzę umiejętności czytania ze zrozumieniem. Bo jeżeli panowie zrozumieli ze aby inwestować na okres np. 20 lat to wykresy 20letnie to gratuluję znajomości tematu i błyskotliwości. Proszę pisać dalej, śmiało:) jedynie w obrażaniu innych dobrze wam idzie

zaloguj się by móc komentować

Mingus @Mingus 11 maja 2025 12:09
11 maja 2025 12:10

To do Klon i OD oczywiście 

zaloguj się by móc komentować

Mingus @klon 11 maja 2025 07:34
11 maja 2025 12:33

Do Pana wiadomości ubiera =:sprzedaje = wyskakuje. Taki słowniczek. Proszę rzeczytac wolno i ze zrozumieniem mój wpis. O  cyfrze 20 również  :))))  wpis czytać do końca! Inni stosują inne slowniki jak widac. O innych wątkach podobnie.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Mingus 11 maja 2025 12:33
11 maja 2025 13:50

Człowieku! Piszesz tu mądrości rodem z podstawówki. Znam ja i klon doskonale ten slang giełdowy. Znam też takie słowa, których nie znasz. 

I nie obrażaj się - po prostu nie ucz ojca robić dzieci...:)

zaloguj się by móc komentować

Mingus @Pioter
11 maja 2025 14:01

Ja napisałem ubiera. Pan wyparł sie tego, ze nie  napisał ubiera, a napusal wyskakuje . to kto tu ma schize? Ale to tylko jeden wątek. Pan nawet nie rozumie ile razy można kupic/ sprzedać walor np. Miedz przez 2,3 lata. Co do znajomości słów ktoych nie znam to zapewne po ukraińsku.  Panu  zycze czytania ze zrozumieniem. No i czy przeszliśmy na ty?  Rodzice mnie uczyli nie dyskutuj z głupota ubrana w arogancje. Tak ze ... bez odpowiedzi już bedzie.

zaloguj się by móc komentować

Mingus @Mingus 11 maja 2025 14:01
11 maja 2025 14:03

Oj to do Ojca Dyrektora :)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Mingus 11 maja 2025 14:03
11 maja 2025 20:10

Wiem, wiem, że do mnie. Mnie nic nie boli. Próbuję tylko pomóc osobom, które błądzą. Fakt, że nie głaszczę po główce, ale tu na SN juz tak mamy...:). Więc zamiast grymasić, to może lepiej powstrzymać się przed wyśmiewaniem ojdyra? Zwłaszcza, że płacę podstek od zysków kapitałowych, a statystycznie 75% rachunków notuje straty. 

I na koniec co do "ulicy" i tej z anusa wziętej teorii, że ona kupuje na szczycie hiperbolii. Wysłuchałem już praeie setkę zwierzeń inwedtorów z tzw. "ulicy", w których biadolili, że sprzedali za wcześnie dobre akcje - "Panie! Sprzedałem po 50, a poszli na 500" (np. hossa firm z branży metalowej w latach 2003-2008). 

Wszyscy oni sprzedawali w fazie tuż przed hiperbolą. I nie kupili na szcxycie. Kiedy kupili? Gdy hiperbola spadlą o ok. 33-40%. No i wtedy też stracili, bo ruch spadkowy był na 70%.

To jest praktyczna wiedza. I radzę ją uwzględniać, a nie tę teorię.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Mingus 11 maja 2025 14:03
11 maja 2025 20:17

I jeszcze powoem, że "ulica" nie kupuje banków. Od kilkunastu lat nsnki bowiem chodziły w trendzie bocznym. Nieckupowała, gdy PKO było po 20zł, abi gdy było 30. Nie kupiła też PKO po 40 ani po 50, a tym bardziej gdy było po 70 i 80. Nie kupi więc również wtedy, gdy PKO będzie po 150.

Proszę to przyjąć do wiadomości.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować