Czy Dania kupi Kalifornię?
Pamiętacie państwo buńczuczne zapowiedzi Trampa, że ma zamiar wykupić Grenlandię, a jeśli Królestwo Danii się nie zgodzi to nawet zająć ją zbrojnie?
O tym, że nie są to żarty Duńczycy wiedzą dokładnie od 1941 roku, bowiem właśnie wtedy, korzystając z czasowej okupacji Danii przez III Rzeszę, wojska amerykańskie zajęły duńską Islandię i doprowadziły do ogłoszenia przez nią niepodległości. Wcześniej, w podobnej sytuacji, w roku 1917, Dania została zmuszona do odsprzedaży Stanom Zjednoczonym Duńskich Indii Zachodnich (obecnie Amerykańskie Wyspy Dziewicze). Dlatego na obecne zapowiedzi prezydenta USA Królestwo Danii musiało jakoś zareagować. A jak?
Dokładnie tak samo, jak Polska zareagowała na zgłaszane prze Putina żądania wydzielenia korytarza Suwałskiego. Dania na swoich stronach satyrycznych https://denmarkification.com/ zaproponowała wykupienie najbardziej zadłużonego stanu USA, czyli Kalifornii. Do tego temat ten został upubliczniony w brytyjskiej prasie prasie (Indenpendent oraz Guardian)
Amerykańskie media (CBS News czy NBC News) donoszą, że Dania (oczywiście w żartobliwym tonie) zaoferowała za Kalifornię 1 trylion dolarów USA (czyli w zasadzie trzyletni budżet tego stanu, operując amerykańskim systemem liczbowym).
Jak widać sprawa zakupu Grenlandii dla USA jest rozwojowa i może potoczyć się w zupełnie nieprzewidywalnych kierunkach.
tagi: usa grenlandia dania kalifornia
![]() |
Pioter |
14 lutego 2025 09:58 |
Komentarze:
![]() |
ddam @Pioter |
14 lutego 2025 10:17 |
Czy Dania kupi Kalifornię to się okaże
Póki co, to Kongresmen Partii Republikańskiej Buddy Carter niedawno przedstawił w Izbie Reprezentantów projekt ustawy, który umożliwiłby negocjacje w sprawie nabycia Grenlandii i zmiany jej nazwy na Kraj Czerwonych, Białych i Niebieskich, nawiązując do kolorów flagi USA.
Wniosek przewiduje sześciomiesięczny okres, w którym Minister Spraw Wewnętrznych zapewni umieszczenie nazwy na oficjalnych mapach i dokumentach.
![]() |
OjciecDyrektor @ddam 14 lutego 2025 10:17 |
14 lutego 2025 10:23 |
To groźba, że mogą wierzyciele USA zrobić z ich obligacji "junk-bonds".
![]() |
atelin @Pioter |
14 lutego 2025 10:34 |
"...zmiany jej nazwy na Kraj Czerwonych, Białych i Niebieskich, nawiązując do kolorów flagi USA."
Ja tylko nieśmiało zaznaczę, że te kolory mają też ruscy.
A Dania może sobie najwyżej organizować transparentne przetargi na rowery.
![]() |
Pioter @atelin 14 lutego 2025 10:34 |
14 lutego 2025 10:37 |
Za Danią stoi Londyn, więc nie byłbym tego aż tak pewny.
![]() |
Pioter @ddam 14 lutego 2025 10:17 |
14 lutego 2025 10:39 |
Będzie tak, jak już było wiele razy. Oddzielne mapy dla różnych państw - zresztą testuje się to obecnie w przypadku Zatoki Meksykańskiej.
![]() |
OjciecDyrektor @Pioter |
14 lutego 2025 10:40 |
Dzięki za tę notkę, n9 z niej dobitnie wynika, że Hitler to była kreacja Amerykanów, ktorzy za pomocą Stalina dostarczali im surowce (a USA kasę na technologie...i stąd powojenny transfer technologii z III Rzeszy do USA jest tak naturalny, jak śnieg w zimie).
I polityka amerykańska jest równie bezwzględna, jak angielska i jak francuska. Stąd trzeba pamiętać, że priorytetrm USA jest odc8ęcie Anflii od Bałtyku i narzędziem tej polityki są od połowy XIXw. Niemcy i Rosja. Anglia zaś, aby utrzymać się nad Bałtykiem usiluje albo skonfliktować oba te kraje albo, tak jak teraz, wzmocnić Polskę.
I dlatego Polska jest tak ważna. Przy czym dla USA będziemy zawsze zasobem do przehandlowania Niemcom lub Rosji (podobnie zresztą na nas patrzył Napoleon i nasze nieszczęście polegalo na tym, że my żyliśmy złudzeniami, co do tego gościa, bo wystarczyło tylko, że coś miłego nam powiedział).
Dania oglosiła po prostu, że ma USA głęboko w plecach, a jak się nie uspokoi Trump, to bedxie miał duży problem z obsługą długu - konieczne wówczas będzie podniesienie podatków na to, co zwyczajnie zatopi republikanów.
![]() |
OjciecDyrektor @Pioter 14 lutego 2025 10:37 |
14 lutego 2025 10:48 |
Za Danią stoi też Norwegia i jej kolosalne zasoby gotówkowe Norges Bank.
![]() |
atelin @Pioter 14 lutego 2025 10:39 |
14 lutego 2025 10:56 |
A kto stoi za zmianą na Królewiec?
![]() |
Pioter @atelin 14 lutego 2025 10:56 |
14 lutego 2025 10:59 |
Rada Języka Polskiego
![]() |
bosman80 @OjciecDyrektor 14 lutego 2025 10:40 |
14 lutego 2025 11:38 |
"Dzięki za tę notkę, n9 z niej dobitnie wynika, że Hitler to była kreacja Amerykanów, ktorzy za pomocą Stalina dostarczali im surowce (a USA kasę na technologie...i stąd powojenny transfer technologii z III Rzeszy do USA jest tak naturalny, jak śnieg w zimie)."
Za propaganda chińską, z książki Wojna o Pieniądz 1,2,3,4 i chyba nawet 5 - spółdzielni autorów, pod którą podpisywał się Song Hongbing
https://lubimyczytac.pl/ksiazka/83679/wojna-o-pieniadz
Jest teza, że Hitler to była kreacja syjonistyczna i skierowana w Londyn. Choćby z zasobów amerykańskich.
Że celem IIWŚ było dowiezienie Państwa Izrael, a po IWŚ Londyn wypiął się na Deklaracje Balfora o utworzeniu Państwa Izrael na terenie Palestyny. I nie zamierzał jej wypełniać. Było więc trzeba Londynowi to przypomnieć. Kandydaci byli trzej: Rosja, która była w środku wojny domowej, USA lub pokonane i upokorzone pokojem wersalskim Niemcy. I najlepszym kandydatem, byli właśnie Niemcy.
Żeby ich przekonać, najpierw syjoniści musieli sprowokować w Niemczech kryzys walutowy. I Chińczyk opisuje krok po kroku (w częściach 1 i 2 swojej książki) jak się to działo. Potem dopiero inwestycje koncernów z USA, zasoby z Moskowii. Tak więc może była grana i cała trójka (USA, Niemcy, Rosja).
Celem IIWŚ była Anglia. I taką tezę Chińczyk formułuje wprost.
W 2018 nawet Rotschild pokazał oryginał dokumentu, że wciąż go ma i żeby Londyn a może i cały świat, pamiętał o konsekwencjach:
Potem wszystko było wałkowane przez media dalej, w tym też przez BCC schowana w Katarze, czyli redakcję Aljazeera English.
"I polityka amerykańska jest równie bezwzględna, jak angielska i jak francuska. Stąd trzeba pamiętać, że priorytetrm USA jest odc8ęcie Anflii od Bałtyku i narzędziem tej polityki są od połowy XIXw. Niemcy i Rosja. Anglia zaś, aby utrzymać się nad Bałtykiem usiluje albo skonfliktować oba te kraje albo, tak jak teraz, wzmocnić Polskę.
I dlatego Polska jest tak ważna. Przy czym dla USA będziemy zawsze zasobem do przehandlowania Niemcom lub Rosji (podobnie zresztą na nas patrzył Napoleon i nasze nieszczęście polegalo na tym, że my żyliśmy złudzeniami, co do tego gościa, bo wystarczyło tylko, że coś miłego nam powiedział)."
Niedopuszczenie do współpracy na kontynencie Niemiec i Moskowii, to także cel Chin.
Oni piszą o tym wprost, że połączenie Niemiec i Moskowii, da zalążek dla zbyt mocnego podmiotu, którego oni Chińczycy będą mieć problem w zdominowaniu w przyszłości.
Tak więc silna Rzeczpospolita w środku Europy, jest też ważna dla Chin.
https://www.polska-zbrojna.pl/home/articleshow/17239?t=Chinskie-okrety-pierwszy-raz-w-Polsce
https://defence24.pl/sily-zbrojne/chinscy-rakietowcy-w-polsce
![]() |
stanislaw-orda @OjciecDyrektor 14 lutego 2025 10:40 |
14 lutego 2025 12:25 |
" Przy czym dla USA będziemy zawsze zasobem do przehandlowania Niemcom lub Rosji (podobnie zresztą na nas patrzył Napoleon i nasze nieszczęście polegalo na tym, że my żyliśmy złudzeniami, co do tego gościa, bo wystarczyło tylko, że coś miłego nam powiedział)."
Podobne złudzenia wyglądają na nieuleczalną przypadłość.
Czyli co do którego zachodniego gościa żywimy złudzenia obecnie?
![]() |
OjciecDyrektor @bosman80 14 lutego 2025 11:38 |
14 lutego 2025 12:30 |
To jest stawiania wózka przed koniem. Celem drugiej wojny światowrj było zdetronizowanie Anglii jako hegemona gospodarczego i walutowego. A utworzenie Izraela to taki oścień wbity w angielskie interesy w Libanie, czyli w Fenicji. I dalsze wypadki to potwierdzają..izrael będzie tak długo funkcjonowal, jak długo uda się jego elitom balansować pomięd y Amerykanami, a Anglikami. Obecnie Benek trzyma z Londynem, ale on żyć wiecznie nie będxie, wiec nie wiadomo, co będzie potem. Elity zrobiły woltę przymierzy w bardzo dobrym momencie. I choć żydowskie instytucje finansowe w Ameryce słono za to zapłaciły, to jednak Izrael nie zbankrutował. A teraz dostal gwarancje od obu gangów. Ale powtarzam - to nie Żydzi rządzą światem i takie teorie swiadczą albo o straszliwych deficytach umysłowych albo o złych intencjach.
Tego Honga nie czytam, bo przejrzanie spisu tresci jiżmi powiedziało, ze jest to całkowita dezinformacja. Ale kłócić się o to nie będę. W każdym razie szkoda czasu na tę kobyłę. Każde działanie podjęte pod wpływem tej lektury zakończy się katastrofą finansową.
.
![]() |
OjciecDyrektor @stanislaw-orda 14 lutego 2025 12:25 |
14 lutego 2025 12:35 |
Nie żywię do żadnego. Po prostu widzę, że Anglia ma żywotny interes w tym, aby utrzymać kontrolę nad Bałtykiem. A po rozpadzie ZSRR robiła wszystko, aby przejąć Ukrainę. I to się udało, co powoduje, że nssze wzmocnienie jest wręcz kluczowe dla nich. Myślę, że na sojuszu z Anglią możemy się rozwijac przez następne 100 i więcej lat. I nie będą to zamki na piasku. Tak samo jak handel z Portą - to nas utrzymywało jako bogaty i w miarę silny militarnie kraj. A wielu robiło wszystko, by nas przekonać, iz to złudzenie.
![]() |
stanislaw-orda @OjciecDyrektor 14 lutego 2025 12:35 |
14 lutego 2025 12:47 |
Czyli że swoje złudzenia powinnismy po raz kolejny ulokować w Londynie.
Ja w tej kwestii pozostanę niepoprawnym pesymistą.
![]() |
bosman80 @Pioter |
14 lutego 2025 13:04 |
"To jest stawiania wózka przed koniem. Celem drugiej wojny światowrj było zdetronizowanie Anglii jako hegemona gospodarczego i walutowego. A utworzenie Izraela to taki oścień wbity w angielskie interesy w Libanie..."
No pytanie czyim celem było takie zdetronizowanie Anglii?
Włochów? Mediolanu, Wenecji? Włochów z kapitałami, zainwestowanymi w kolonię Brytyjską/USA?
O tym, że USA planowało konflikt z Brytyjczykami przed 2WŚ Chińczyk, aby złamać ich dominację, to pisze w swoich książkach wprost.
Pisze też, że jednak środek ciążenia dla elit, i główna motywacja, to odbudowa Świątyni Jerozolimskiej przez nie wierzących w Pana Boga żydów. I do tego Państwo Izrael. Może to i o jakąś formę satanizmu chodzi. Nie będziemy tu teraz roztrząsać.
"Ale powtarzam - to nie Żydzi rządzą światem i takie teorie świadczą albo o straszliwych deficytach umysłowych albo o złych intencjach. "
No ewidentnie w analizy historyczne w Europie, Chińczyk nie idzie dalej niż ostatnie 250-lat. Nie ma "czarnych arystokracji" we Włoszech, nie ma Fenicji, Babilonu, bo i wypłynęłyby wtedy Indie. Jest tylko era przemysłowa, Rotschild i kolejne etapy. Które oczywiście czasowo pokrywają się z wojnami opiumowymi, jakich Chińczyk nie planuje zapomnieć. I stąd taki ich akcent w swojej propagandzie.
![]() |
bosman80 @OjciecDyrektor 14 lutego 2025 12:35 |
14 lutego 2025 13:06 |
"Nie żywię do żadnego. Po prostu widzę, że Anglia ma żywotny interes w tym, aby utrzymać kontrolę nad Bałtykiem. A po rozpadzie ZSRR robiła wszystko, aby przejąć Ukrainę. I to się udało, co powoduje, że nssze wzmocnienie jest wręcz kluczowe dla nich. Myślę, że na sojuszu z Anglią możemy się rozwijac przez następne 100 i więcej lat. I nie będą to zamki na piasku. Tak samo jak handel z Portą - to nas utrzymywało jako bogaty i w miarę silny militarnie kraj."
I tu jest pełna zgoda.
Inny interes ma USA a inny Londyn. Nad Bałtykiem.
![]() |
Szczodrocha33 @atelin 14 lutego 2025 10:56 |
14 lutego 2025 13:59 |
"A kto stoi za zmianą na Królewiec?"
Zmiana na Królewiec jest oczywista, nastąpi prędzej czy póżniej.
Najważniejsze jest jednak zajęcie Królewca przez wojsko polskie.
A szanse na to są mniej więcej takie same jak na zakup Kalifornii przez Danię.
![]() |
matthias @bosman80 14 lutego 2025 11:38 |
14 lutego 2025 14:31 |
Czyli uważa Pan, że to co się teraz dzieje to taka trzecia wojna Punicka?
![]() |
emirobro @Pioter |
14 lutego 2025 17:15 |
Dunczycy nie kupia Kalifornii. Ale w Ameryce moga odzyc plany przylaczenia calego Meksyku do Stanow Zjednoczonych lub zwiazania go silna unia gospdarczo polityczna. Prezydent James Polk w czasie wojny amerykansko meksykanskiej sprzeciwil sie takiej pokusie i zadowolil sie tylko traktatem pokojawym podpisanym 2 lutego 1948 w Guadalupe Hidalgo na mocy ktorego:
“Meksyk oddał USA ponad połowę swego terytorium (Kalifornia, Teksas, Nowy Meksyk, Arizona, Nevada, Utah, Wyoming, Kolorado), w sumie 1,35 mln km², w zamian za 15 mln dolarów oraz anulowanie długów (w 1853 roku gen. Santa Anna w obliczu bankructwa kraju sprzedał jeszcze Amerykanom za 10 mln dolarów południową część dzisiejszej Arizony, co na trwałe ustaliło granice na kontynencie)”.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Wojna_ameryka%C5%84sko-meksyka%C5%84ska
![]() |
OjciecDyrektor @emirobro 14 lutego 2025 17:15 |
14 lutego 2025 21:36 |
Odżyć w Ameryce może nawet Frankeistein...o Meksyku mogą zapomnieć. Mogą tylko sobie zmienić nazwę zatoki z Meksykańska na Amerykańska...:). Ta zmiana to - jak dla mnie - oznaka bezsilności.
![]() |
OjciecDyrektor @bosman80 14 lutego 2025 13:06 |
14 lutego 2025 21:50 |
Tylko, że np. Stanisław Orda nie rozumie wagi tego interesu i co się tak baprawdę stało w 1939 i kto za to odpowiada. Bo na pewno nie Londyn.
Więc jeszcze raz podkreślę, bo to jest bardzo bardzo ważne. Otóż interesem Ameryki jest ODCIĘCIE Anglii od BAŁTYKU, bo to izoluje Anglię od Europy i uniemożliwia jej budowę czy kintrolę alternatywnych szlaków. A zatem bardzo to osłabiłoby Anglię. Tak bardzo, że praktycznie straciłaby z miejsca status mocarstwa. I w związku z tym Polska sla Anglii MUSI być silna, aby mogła oprzeć się i Niemcom i Rosji (w tym pomóc ma również Skandynawia i Ukraina). Dla USA zaś Polska silna jest nieporządana. Bo słabą Polskę można łatwo kontrolować poprzez Niemcy i Rosję. Polska pod "opieką" USA odcięłaby Ukrainę od Anglii i w zasadzie jedyne co wtedy mogłoby się stać to kolejna "bitwa o Bałtyk", czyli dewastacja Polski, Niemiec i kogoś jeszcze.
Dlatego nie możemy wiązać się z USA, choćby te obiecywały nam góry złota. Tylko Londyn daje nam gwarancje siły i niezależności od Niemiec i Rosji.
I po stosunku do zacieśnienia relacji z Londynem poznaję, kto jest zdrajcą albo ograniczonym umysłowo. Poseł Gaśnica, gdy się dowiedział, że Polska podpisała tajną umowę wojskową z Anglią, dostał białej gorączki (gdzieś jesr nawet na YT podcast z tym jego występem nienawiści pod adresem Londynu). Stąd ja tego pana uważam za obcego wrogiego agenta , bo inteligencji mu nie odmawiam.
![]() |
stanislaw-orda @OjciecDyrektor 14 lutego 2025 21:50 |
14 lutego 2025 22:28 |
też Cię niekiedy lubię, ale i wówczas też, rzecz jasna, bez przesady.
![]() |
Pioter @Pioter |
15 lutego 2025 04:15 |
Drogą majlową otrzymałem taki komentarz do tego tematu:
Kiedy Bogowie zorientowali się, że nikt nic nie rozumie, a i sami pogubili się w swoich knowaniach …. OjciecDyrektor napisał Bogom co maja robić.
Przewidywania 1. Usd po 7 pln, 2. Koniec projektu Izrael. 3 koniec projektu Turcja 4. Koniec Tajwanu, Tajwan za UA. Strzelanie koncepcjami jak z katiuszy jest atrakcyjne ale … trafność tego jest podobna, 1 na 50.
W jednej z notek pojawiła się prośba o przedstawienie ofert Londynu dla Polski czy szerzej dla Middle- east Europy. Tam nikt nie pokusił się o odpowiedź. Ja się pokusze
![]() |
Pioter @Pioter 15 lutego 2025 04:15 |
15 lutego 2025 04:16 |
Urwało najważniejsze:
Kiedy Bogowie zorientowali się, że nikt nic nie rozumie, a i sami pogubili się w swoich knowaniach …. OjciecDyrektor napisał Bogom co maja robić.
Przewidywania 1. Usd po 7 pln, 2. Koniec projektu Izrael. 3 koniec projektu Turcja 4. Koniec Tajwanu, Tajwan za UA. Strzelanie koncepcjami jak z katiuszy jest atrakcyjne ale … trafność tego jest podobna, 1 na 50.
W jednej z notek pojawiła się prośba o przedstawienie ofert Londynu dla Polski czy szerzej dla Middle- east Europy. Tam nikt nie pokusił się o odpowiedź. Ja się pokusze
Panowie dyskutujecie, że chodzi o szlaki handlowe. Otóż nie. Chodzi o coś o wiele większego. O panowanie nad światem a szlaki są tego tylko elementem.
Tą ofertę przedstawil sam Londyn. Na początku XX w powstała brytyjska koncepcja Heartlandu. Wynikała ona zapewne z wieków doświadczeń i analiz, śmierci tysięcy żołnierzy, ton złota, zarobionych i tych straconych. Każdy może ją znaleźć w necie. Jednym zdaniem: kto panuje w EU środkowej i wschodniej ten panuje nad światem. Hough. Druga okoliczność, na początku wojny na UA Londyn ogłaszał powstanie nowego układu, sojuszu geopolitycznego : Londyn, Warszawa, Kijow. Piękne, ale jeden obraz mówi więcej niż 1000 słów. Otóż grafika to obrazująca pokazywała mapę z liniami Londyn Warszawa, Londyn Kijów, NIE było tam linii Warszawa Kijów. Czyli oferta Londynu to obojętnie czyimi rękami: głód na UA, Wołyń, powstanie warszawskie i obecnie bracia Kurscy zależnie od okoliczności jeden albo drugi.
USA wg.mnie wiedzą że UE zachodnia obojętnie Londyn, Paryż czy Berlin dązą do sztamy z Moskwą a to = kłopoty dla USA. Temu można zapobiec tylko przez ścianę 3W = Włochy, Węgry Warszawa. Ta ściana ma być silna militarnie, gospodarczo i może co najważniejsze moralnie, tu oparcie w katolicyzmie. Powstaje więc twór Waszyngton, Trójmorze, Moskwa…. I to = panowanie nad światem. I niech nikogo nie zwiedzie twierdzenie, że lotniskowce unieważniły koncepcję Heartlandu aczkolwiek też robią swoje.
Konkluzja moja jest taka, że my nie mamy sojuszników w Europie i wieki to potwierdziły. Wg. Zachodniej EU sztama z Moskwą nie potrzebuje państw EU środkowej … bo i po co? A sami to możemy sobie iść na Kaliningrad , tyle tylko że Niemcy korzystając z okazji zajmą Wrocław i Szczecin, a Londyn przejmie od nas Królewiec i jeszcze każe nam sobie słono zapłacić za fatygę. Z przyjacielskimi pozdrowieniami.
![]() |
Paris @Pioter 15 lutego 2025 04:16 |
15 lutego 2025 04:39 |
Calkiem niezle,...
... a najlepsze 1 zdanie !!!
![]() |
qwerty @OjciecDyrektor 14 lutego 2025 21:50 |
15 lutego 2025 06:26 |
Problem tkwi w tym, że ta Polska to taki papier mache i praktycznie zwijanie w rulon jest jej losem. Lepiej od razu zgłosić akces jako kolejny stan USA niż zwijać i rozwijać bez pytania: po co.
![]() |
ArGut @OjciecDyrektor 14 lutego 2025 10:40 |
15 lutego 2025 06:29 |
>I polityka amerykańska jest równie bezwzględna, jak angielska i jak francuska
A nie uważa kolega nawigator,że polityka francuska to taka Awangarda Najlepszych Niemców? Wojny handlowe w samej ameryce/amerykach są OGROMNE. I zaczęły się dawno przed powstaniem USA gdy brytyjczycy rywalizowali z francuzami, autochtonami i holendrami i niemcami jak Nowa-Stara Ziemia ma wyglądać ...
W popkulturze wygląda to tak -> Mroczne Wody (film 2019). A rozchodzi się o DuPont-a niby 100% amerykańskiego ... ale przecież Najlepsi Niemcy to się wręcz chełpią - moje korzenie są francusko - niemiecko - duńskie ...
![]() |
ArGut @Pioter |
15 lutego 2025 06:36 |
A widział kolega nawigator 4 sezon serialu Borgen (serial TV). Ten 4 sezon to miał nawet podtytuł Władza i Chwała.
W dotyczny Grenlandii i w układach Grenlandia-Dania oraz Dania-Świat(Najlepsi i Najgorsi Niemcy, Niemcy)
![]() |
ArGut @Paris 15 lutego 2025 04:39 |
15 lutego 2025 07:18 |
>Kiedy Bogowie zorientowali się, że nikt nic nie rozumie, a i sami pogubili się w swoich knowaniach ….
> OjciecDyrektor napisał Bogom co maja robić.
>
>Przewidywania 1. Usd po 7 pln, 2. Koniec projektu Izrael. 3 koniec projektu Turcja 4. Koniec Tajwanu,
>Tajwan za UA. Strzelanie koncepcjami jak z katiuszy jest atrakcyjne ale …
>trafność tego jest podobna, 1 na 50.
REWELACYJNE i ma jakiś fun i urok, natomiast jak to będzie to 1 to kolega nawigator OjciecDyrektor wyjdzie na PROROKA.
W przekazie medialnym jak to pisał kolega STALAGMIT w swojej książce - Jak nakręcić bombę ... jest dokładnie jak kolega OjciecDyrektor sugeruje ...
![]() |
Paris @ArGut 15 lutego 2025 07:18 |
15 lutego 2025 18:25 |
Tak,...
... narazie jest jak... POLPROROK !!!
Sporo z tych jego przewidywan ,,ma rece i nogi,,. Rzeczywiscie jest fun i urok,... a ,,nasi bogowie i nienasi takze,, to wyjatkowa NEDZA i kompletny blamaz.
Po prostu, NIE MOGE UWIERZYC, ze te cale dete ,,bogowie,, to takie TEPE BARANY sa.
![]() |
Szczodrocha33 @OjciecDyrektor 14 lutego 2025 12:35 |
15 lutego 2025 21:54 |
"Myślę, że na sojuszu z Anglią możemy się rozwijac przez następne 100 i więcej lat. I nie będą to zamki na piasku."
Myślę Ojcze Dyrektorze, a nie sądzę żeby to była tylko moja opinia, że powinieneś zażyć relanium, wymoczyć w gorącej wodzie nogi, potem setkę i śledzika, i lulu.
Inaczej się z tego obłędu wyjść nie da.
Zresztą nie jest wykluczone że ta choroba czerwonych krów podczas wizyty Ojca na Ukrainie przerzuciła się na Dyrektora.
![]() |
Szczodrocha33 @OjciecDyrektor 14 lutego 2025 12:35 |
15 lutego 2025 22:04 |
A tak w ogóle, jeśli mam być szczery, a ja od dzisiaj chcę być szczery z Ojcem, to wydaje mi się że zamiast III RP powinno być III dom wariatów.
Bo pierwszy był w latach 1918-1939, drugi w latach 1945- 1990, a teraz jak to idzie.
![]() |
Gotoxy76 @Pioter 15 lutego 2025 04:16 |
16 lutego 2025 11:44 |
"Londyn, Paryż czy Berlin dązą do sztamy z Moskwą".
Czy Londyn dąży do sztamy z Moskwą? Wydaje mi się ,że Londyn i Moskwa mają rozbieżne interesy, wykluczające się. Sztama z Moskwą dla Londynu oznacza jedynie jej kolonizację. Poza tym, chyba Francja dostała gwarancje od obu gangów a Niemcy pójdą w zapomnienie. Jakie są plany wobec nas to nie wiem. Oby było tak jak pisał Pan OjciecDyrektor.
![]() |
ArGut @Paris 15 lutego 2025 18:25 |
16 lutego 2025 11:59 |
>Po prostu, NIE MOGE UWIERZYC, ze te cale dete ,,bogowie,, to takie TEPE BARANY sa
Protestanckie bogi takie są - SEX, DRUGS, ROCK&ROLL. Nawigatorzy o tym piszą co rusz ... a "dzieci" tak się zachowją od zawsze prędzej uwierzom oszustom, ktorzy sami nie mając dzieci, będą darli RYJE, że starzy zabronią im seksu, zabawy i odpowiedzialności - bo są konserwatystami, należą do Kościoła i nie głosują na rewolucyjnych popaprańcow...
A zaczęło się DAWNO, DAWNO temu i możemy sobie o tym poczytać w Starym Testamencie jak to było z czcicielami Baal'a ...
![]() |
OjciecDyrektor @Pioter 15 lutego 2025 04:16 |
16 lutego 2025 12:11 |
Ja pierniczę!!! Prswie jsk Tomasz Gryguś ten "Anonim". Co ja mam mu odpisać? Człowieku! Jedź do Budapesztu i powiedz to Orbanowi, a potem patrz na jego oczy....jak sxybko robią się duże, okrągłe ze zdziwienia.
W zasadzie to każda teza tego Anonima jest tak słaba, że mam wrażenie, że pusał to student politologii lub jakiś inny humanista. Europa Środkowa była podxielona pomiędzy Habsburgów i Portę. I co? Gdzie ci Habsburgowie? Gdzie ta Porta? Potem kontrolę nad nią przejęli Sowieci, i co? Gdzie ci Sowieci?
Nie chce mi się dalej kopać leżącego...
![]() |
OjciecDyrektor @ArGut 15 lutego 2025 07:18 |
16 lutego 2025 12:19 |
Najlepsze jest to, że Anonim imputuje mi koniec projektu Izrzel. A ja tylko pisałem, że Żydzi nie rządzą światem i dzięki temu, ze Benek trzyma z Londynem uda sie jemu zbudowac Wielki Izrael. Jak długo będzie trwał? Nie wiem, ale tego naeet bogowie nie wiedzą...:)
Co zwijania się Turcji to podtrzymuje. Co do dolara za 7zł podtrzymuje. (euro już fiknęło i spodxlziewam się w perspektywie kilku lat nawet kursu 0,60 na eurodolarze). Koniec Tsjwsnu - podyrxymue. TMSC wręcz jest szantażowany do fuzji z Intelem i przenoszenia całej swej produkcji do USA. Anonim jest niecierpliwy - stąd podejrzewam, ze ma nie więcej niż 35 lat...:).
![]() |
OjciecDyrektor @qwerty 15 lutego 2025 06:26 |
16 lutego 2025 12:20 |
Wymienią nam elity i nie będzie dramatu...:)
![]() |
OjciecDyrektor @Szczodrocha33 15 lutego 2025 22:04 |
16 lutego 2025 12:22 |
Jest Pan defetystą...pewnoe dlatego, że mieszka w Portland...:). Proponuję przenieść sie do Huston lub innego Texasu.
![]() |
Szczodrocha33 @OjciecDyrektor 16 lutego 2025 12:22 |
16 lutego 2025 16:09 |
"Jest Pan defetystą...pewnoe dlatego, że mieszka w Portland...:). Proponuję przenieść sie do Huston lub innego Texasu."
W Portland akurat to mieszkam ze względów nieco skomplikowanych pracowo - finansowych, a w stanie Oregon ogólnie dlatego głównie że jestem
wielkim miłośnikiem przyrody i natury.
Oregon to jeden z najpiękniejszych stanów w USA, zarówno wybrzeże Pacyfiku jak i wnętrze.
Tu jest absolutnie wszystko: ocean, góry, lasy, umiarkowany klimat i pogoda [choć czasami trochę wariuje].
Natomiast cierpię z powodu tego że miastem Portland rządzą od wielu dekad liberałowie i demokraci.
Skutki tego są widoczne na każdym kroku niestety. ae nie będę się szerzej nad tym rozwodził.
![]() |
OjciecDyrektor @Szczodrocha33 16 lutego 2025 16:09 |
16 lutego 2025 19:30 |
Jedź Pan do Teksasu...albo do Arizony, ewentualnie Nowy Meksyk. Wtedy będzie Pan optymistą...każdego dnia będzie się Pan cieszył, że jeszcze żyje...:)
![]() |
MarekBielany @Pioter |
16 lutego 2025 21:22 |
7 pln vs $ .
Najchojniejsza propozycja od czasów rocznego zamrożenia kursu. Pana balcerowicza ?
![]() |
Pioter @OjciecDyrektor 16 lutego 2025 12:11 |
17 lutego 2025 03:48 |
Mam odpowiedź na ten komentarz. Proszę tylko bez osobistych wycieczek, jeśli zamierzasz na niego odpowiedzieć:
Dzień dobry. Spodziewałem się ostrego potraktowania.
Wiec to że mój wpis to /choć to nie padło / bullshit, mój wiek i wykształcenie zostały „rozszyfrowane”, zostałem porównany do jakiejś osoby, nie sprawdzałem kto to jest, spodziewam się, że to nic chwalebnego, nazwanie mnie anonimem co sugeruje jako tchórz oraz zapewne inne epitety których nie rozszyfrowałem ze względu na ułomność umysłową …… ech, niech będzie, że to już macie ustalone.
Mój pierwszy komentarz nie jest wyrazem moich poglądów w sensie co jest dla nas dobre a co złe, co powinniśmy. Jest próbą odpowiedzi „co się dzieje”, uzupełnieniem niewypełnionej w komentarzach luki dot. „oferty Londynu” . Koncepcje geopolityczne Londynu, które były podwaliną gigantycznych zdarzeń w Eu w XX w. uważam warte są pamiętania.
Uważam, że wojna na UA dała okazję do skończenia projektu Rosja w obecnym kształcie ale tym nikt nie jest zaiteresowany. Dopóki ropa będzie ponad 40 usd niech nikt nie mówi że chce wlaczyć z RU. Iwan dostał kopa w zęby, stracił parę jedynek. I co? Szybko zrozumiał, że jego strategia wojenna to archaizm i szybko wstawił w te jedynki nową koncepcję prowadzenia wojny.
To co się dzieje na froncie, a to co w mediach a co jest grane to są różne sprawy.
Osobiste wrażenia ze spotkań z UA pełne słodyczy są zrozumiałe, jeżeli im się mówi , że należy im się pełna bezwarunkowa pomoc, a co do Wołynia to my też mamy za uszami. Pytanie dlaczego państwa EU środkowej są zbędne dla Berlina, Paryża czy Londynu, ano pokazuje historia. Określenie „sztama z Moskwą” może mieć różne wymiary. Wg. Ojca Dyrektora grupy kapitałowe przybierają ciekawe kształty i tu się zgadzam. Z resztą w wielu innych rzeczach również. To, że ufam bardziej USA to fakt. To że Londyn ma inne interesy niż Berlin to zgoda. Nie czyni to jednak automatycznie dobrej oferty Londynu wobec nas. Tej oferty tu nikt innej nie przedstawił. Orban patrzy na oferty, dlaczego ma się zdziwić? I skąd założenie że on to ostatnia dziewica. A jeżeli siedzi u kogoś w kieszeni, to u kogo? Wielu chojraczyło , ostatnio miękną im fujary.
Euro do usd na 0,6 / absurd / = zaoranie niemiec i francji, więc aż tak tego nie widzę. /inwestującym zalecam ostrożność jeżeli to czynią wg. wpisów Ojca D./ Szybciej wrócą do marki i franka. Co do Izraela, jeżeli pamięć mnie zmyliła co do wpisów OjcaDyrektora – przepraszam. Myślę, że czyszczenie świata 2 ma miejsce. Nowy porządek może być zaskoczeniem. Oby zapewnił pokój i dobrobyt jak w filmie Course of princess /notka p.Piotera/ na długie lata, a ostatnia scena była na Mołtawie w polskim Gdańsku.
Mingus
![]() |
stanislaw-orda @MarekBielany 16 lutego 2025 21:22 |
17 lutego 2025 04:44 |
chyba powinno być: najbardziej hojna.
Nie ma w Slowniku Jezyka Polskiego słowa: najchojniejsza
![]() |
ArGut @OjciecDyrektor 16 lutego 2025 12:19 |
17 lutego 2025 06:21 |
>Koniec Tsjwsnu - podyrxymue. TMSC wręcz jest szantażowany do fuzji z Intelem i przenoszenia
>całej swej produkcji do USA. Anonim jest niecierpliwy - stąd podejrzewam, ze ma nie więcej niż
>35 lat...:).
A co znaczy koniec Tajwanu ? Tajwan to Republika Chińska ona zostanie ( ziemia ) ... natomiast jak koledze chodzi o to, że to co produkuje TSMC na Tajwanie przestanie mieć znaczenie to tak może być jak Trump uzna, że na swojej ziemi ma wszystko co potrzeba i to znaczenie więcej niż potrzeba.
Natomiast koncepcja przejęcia TSMC przez INTEL-a to byłaby ODJECHANA sprawa, sądzę jednak, że będzie trochę inaczej. INTEL zdecydowanie nie zniknie, a fuzja z QUALCOM-em ... mnie by się podobała z uwagi na spor QUALCOM - APPLE. No i była by w pewnym sensie kontynuacją tego co INTEL robił do tej pory. Zasysał ciekawe rozwiązania i integrował je w bebechach architektury X86 i X86-64. Może też itanium zostanie ożywione ... Myślę, że DUŻY SERWEROWY business odwrocił się od INTEL-a właśnie z uwagi na itanium ...
![]() |
qwerty @OjciecDyrektor 16 lutego 2025 12:20 |
17 lutego 2025 09:16 |
My elit takie jakie są oferowane nie potrzebujemy. Zarówno Pan jak i ja jesteśmy elita z wielu powodów. Jedynie co nam realnie proponują to eksterminacja. Nie eliminowanie lecz eksterminacja. A ci co propozycje składają to jak zwykłe absolwenci kursów WSNS przy KC PZPR. Bezpośrednio lub z powodu przebiegu edukacji.
![]() |
OjciecDyrektor @Pioter |
17 lutego 2025 09:59 |
Dzięki Pioter. Odpowiem Panu Anonimowi tak:
1. Anonim nie oznacza tchórza. To zwrot nieutralny, jak w USA "black" w odniesieniu do Murzyna. Po prostu piszę w prostocie i niepotrzebnie Pan Anonim dopowiada sobie epitety. Jak wię tu zalofuje i bedzie kimentowal pod nickiem ro bede zwracsł wię wedle nicka. I tyle
2. Pan Anonim jest trochę na mnie rozeźlony, bo zdaje się (tak to wynika z przestrogi danym innym), inwedtuje wedle prognoz różnych "proroków" i akurat postsnowil spróbować "mi zaufać". A tu zonk. Choć nie do końca, bo pisałem ponad dwa lata temu do @Szczodrocha333, aby zwrócił uwagę na pilskie banki (bo pytał się mnie o konkrety). No i te banki dały zarobić 200%. Z dilarem.nie trafiłem czasowo, no ale za to ruch wpadkowy na euro juz trafiłem i euro staniało już i 10% od momentu, kiedy pisałem o tym. Generalnie nie można mieć do mnie pretensji, że pewne prognozy się jeszcze nie realizuja, bo ja tym interesem nie zarządzam. Poza tym nie udzielam DARMOWYCH rekomendacji inwestycyjnych. Więc niech Pan Anonim nie traktuje mnie, jak niańkę lub dobrego wujka.
3. Tak się teraz okazuje, że najlepszym.przyjacielrm Moskwy jest USA i ta teza Pana Anonima o walce z Noskwą leży i kwiczy.
4. Szlaki handlowe decydują o wszystkim- o istnieniu państw, jak też o ich kształcie - przykład Pańatwo cesarza Lotara. Deprecjonowsnie zmaczenia szlaków jest wiec oznaka niezrozumienia, co jest motywem. Władza nad światrm.lub jego częscią nie wynika z samej władzy, ale wynika z siły. A siłę daje ŹRÓDŁO dochodów. Nie sam pieniądź, a jego źródło. Stąd walka o surowce i technologie. Ale Coryllus to jako pierwszy zauważył, że produkcja (surowce i technologie) jest rzeczą wtórną, podporządkowaną DYSTRYBUCJI. A ta dystrybucja to owe szlaki hslandlowe i łańcuchy dostaw.
5. Deprecjonowanie wagi Londynu dla naszej pomyślnosci i wiązanie ją z USA jest oznaką ślepoty. Taką ślepota popisał się Sobieski, wyruszajac pod Wiedeń w 1683. Pan tez chce popełnić harakiri? W ogóle ta miłość do USA jest u nas Polakach strasznie nieracjonalna i wynika z kompleksów. Chcemy byc tak bogaci i tak silni jak Amerykanie i myślimy, ze jak się będziemy do nich mizdrxyć to też tscy będziemy. Bullshit! Amerykanie pilnują, aby nikt nie był tak bogaty i tak silny, jak oni. A każdego, który się do nich mizdrzy załatwiają jeszcze lepiej, bo inteligentniej, niż Rosjanie.
Na razie to tyle i propobuje zalożyc tu sobie konto i normalnie dyskutować. Czego się Pan boi? Krytyki? Wyśmiania? Trzeba mieć twardą d***ę i przyjąć na klate, że czasem tkwi się w błędzie. Dzięki temu szybki się Pan naucxy WŁAŚCOWIE korzystsć ze swojej wiedzy. Bo problem najczęściej nie polega na tym, że czegoś nie wiemy, ale że błędne wyciągamy wnioski. I ten portal uczy nas wyciągamia dobrych wniosków. Tu w końcu jest szkoła, a nie mównica sejmowa.
![]() |
OjciecDyrektor @ArGut 17 lutego 2025 06:21 |
17 lutego 2025 10:00 |
Tak. Mam na myśli przeniesienie całej produkcji TSMC do USA. Wtedy Chińczycy moga brać ten Tajwan i jeszcze za to zapłacić muszą....:).
![]() |
OjciecDyrektor @qwerty 17 lutego 2025 09:16 |
17 lutego 2025 10:04 |
Ale bez organizacji zwanej państwem.się nie obejdziemy. A tym państwem.musi ktoś zarządzać. Wiec tak czy owak jakieś elity będą. W XVIII wieku z jakością elit też było kiepsko. Gdyby było dobrze, to coś by wymyślili nie dopuścili do wojny domowej, trwającej od elekcji Stanisława Augusta aż po koniec Konfederacji Barskiej.
![]() |
ArGut @OjciecDyrektor 17 lutego 2025 10:00 |
17 lutego 2025 10:21 |
TAK DOKŁADNIE BĘDZIE ... Zapłacą za to co teraz TSMC tam buduje i nic z tego nie wykorzystają poza tym co już mają i nad czym pracują ...
To zwiększy ich potencjał ale dwie nowe iteracje technologiczne N2 i N3, się to chyba nazywa, zostaną tylko u Najlepszych Niemców Amerykańskich ... a Najlepsi Niemcy SkośnoOcy będą się musieli zadowolić 7 nm technologią ... i przyjąć do wiadomości, że będą obsługiwali < 40% światowej produkcji. Przed pandemią COVID-19 było to ok 80%
W końcu Najlepsi Niemcy Amerykańscy to porządni PROTESTANCI wywiązujący się z UMÓW.
![]() |
OjciecDyrektor @ArGut 17 lutego 2025 10:21 |
17 lutego 2025 10:38 |
Uwielbiam komentarze kolegi, bo są i rzeczowe i humorystyczne zarazem...:).
Ta umowy zaeiera keszcze taki "mały aneks", że obie umawiające się strony zrobią na oczach swiatowej publicznosci wrestling, a wpływami z biletow za ogladanie tego podziela sie w analogicznej proporcji 60:40.
I na koniec taka wosienka na torcie. Trump wproeadzajac wyzsze cła dla Chin na aluminium i stsl, jednoczesnie zwolnił z ceł Hong-Kong. Tym samym H-K stał się wielką strefą bezcłową. Bo Najlepsi Niemcy krzywdy sobie nie zrobią, nawet jak jedni są "Zachodem" a drudzy "Dalekim Wschodem"..:)
![]() |
Szczodrocha33 @OjciecDyrektor 16 lutego 2025 19:30 |
17 lutego 2025 15:08 |
"Jedź Pan do Teksasu...albo do Arizony, ewentualnie Nowy Meksyk. Wtedy będzie Pan optymistą...każdego dnia będzie się Pan cieszył, że jeszcze żyje...:)"
Ten komentarz akurat jest dla mnie niezrozumiały.
Pragnę jednak poinformować Ojca, że i w Oregonie jestem optymistą.
I dziękuję Bogu za każdy kolejny przeżyty dzień.
![]() |
ArGut @Szczodrocha33 17 lutego 2025 15:08 |
17 lutego 2025 16:08 |
>Pragnę jednak poinformować Ojca, że i w Oregonie jestem optymistą.
Oregon piękny stan ! I jak wikipedia podaje prawdę ... to 2,5 mln w jednym miejscu a na reszczie niecałe 2 mln.
No i INTEL jest największym pracodawcą ... Może kolega nawigator relację dla nas zrobi z jakiegoś SITE-a intelowego ...
![]() |
Szczodrocha33 @ArGut 17 lutego 2025 16:08 |
17 lutego 2025 21:19 |
I ci wszyscy mieszkacy "prowincji" głosują zawsze na Republikanów, ale system kolegium elktorów sprawia, że "miastowe" z Portland
zawsze są za demokratą, dlatego w wyborach prezydenckich demokratyczny kandydat zabiera cały stan.
I jest już ponownie ożywiony projekt tzw. "Greater Idaho", chcą się ci z wschodniej i centralnej części Oregonu przyłączyć do sąsiedniego stanu Idaho, gdzie
władzę sprawują Republikanie.
Być może dojdzie do tego za prezydentury Trumpa.
![]() |
ddam @ddam 14 lutego 2025 10:17 |
17 lutego 2025 21:40 |
Jak to się pięknie układa:). Pamiętam jak Pioter pisał o monecie z rodziną by Sycylia.
Jestem w trakcie oglądania serialu Oferta (genialny), jak powstawał Ojciec Chrzestny i trzeba było przekonać do pomysłu i uzyskać zgodę:)
Włosko -Amerykańska Liga Praw Obywatelskich ( IACRL ) została pierwotnie utworzona jako grupa orędownicza utworzona w Nowym Jorku w kwietniu 1970 r. William Santoro, adwokat, który reprezentował wiele postaci z rodzin przestępczych Colombo , był odpowiedzialny za pracę prawną, która włączyła ligę. Jej deklarowanym celem było zwalczanie pejoratywnych stereotypów na temat Włochów-Amerykanów , ale w rzeczywistości działała jako firma public relations, aby zaprzeczać istnieniu amerykańskiej mafii i poprawić wizerunek gangsterów.
Uwaga:
W 2023 r. grupa została ponownie utworzona, aby orędować za nowymi współczesnymi wyzwaniami dyskryminacji Włochów-Amerykanów, a mianowicie usunięciem pomników Kolumba w całej Ameryce...
A jaki ładny znaczek mają
https://iacrl.org/
A te Macrony, vony, Tucery i inne Tuski prężą muskuły , bo myślą, że coś mogą. Trump z Rodziną jadą jak w Ojcu Chrzestnym, kto nie z mieciem tego zmieciem :)
![]() |
bosman80 @Pioter |
17 lutego 2025 22:22 |
"Uważam, że wojna na UA dała okazję do skończenia projektu Rosja w obecnym kształcie ale tym nikt nie jest zaiteresowany. Dopóki ropa będzie ponad 40 usd niech nikt nie mówi że chce wlaczyć z RU. "
No i dlatego, obserwujemy kurs baryłki ropy. Bo wystarczy zejście do $50 i w 3 miesiące koniec. Na razie przez miesiąc zbita z $80 do $70 i zobaczymy, co tam w Rijadzie o tej ropie ustalą.
Co do komunikatów i bomb medialnych, jakie wypuszczają Amerykanie w ostatnich dniach, to fajnie rozpisał to Kubrak w ostatnim felietonie:
Produkt krajowy brutto = konsumpcja (wydatki gospodarstw domowych) + inwestycje + wydatki rządowe + eksport netto (eksport minus import).
https://www.youtube.com/watch?v=aKLJx4yJtIg
W Ameryce oprócz długu rządowego 36 biliony (trillions po angielsku), łącznie z długami korporacyjnymi i konsumenckimi jest 105 bilionów. Przy aktualnych średnich odsetkach ~6,5% na spłatę zadłużenia, idzie rocznie prawie 25% amerykańskiego PKB (gospodarka amerykańska aktualnie to 27,7 biliona).
I było fajnie, jak cały świat kupował amerykańskie obligacje i na konsumpcję amerykańską się zrzucał. I 7% ludności świata, mogło sobie konsumować 25% światowych zasobów.
Chińczycy powoli obligacji amerykańskich się wyzbywają (co też Song Hongbing, chyba w części 4 lub 5 "Wojny o pieniądź" z półtora dekady temu, w chińskiej ofercie przedstawiał).
Reszta, grupuje się w BRICS i nie bardzo chce amerykańskich obligacji kupować i po to te wszystkie cuda.
Bo będzie przemodelowanie wszystkich elementów składowych wzorów na PKB. A PKB nie tyle pokazuje bogactwo i wielkość gospodarki (pośrednio to też). Ale bezpośrednio, zdolność kredytową danego państwa. Ile podatków może ściągnąć i czy można
I wszystkie poruszone ostatnio tematy przez administracje Trumpa, to tylko do tego wzoru.
1. DOGE - aby przekonać inwestorów do obligacji i zbić w dół cenę oprocentowania. Z tych 6,5% może do 5%... ile tu przestrzeni i powietrza to daje.
2. Obiecana legislacja w kontekście krypto/stablecoiny na USD- aby zwiększyć popyt na obligacje
3. AI / Re-industralizacja - zwiększa element "inwestycji" wchodzący do wzoru
4. Cła na zewnątrz, wraz z obniżeniem podatków lokalnie - aby zwiększyć produkcje w kraju i bazę podatkową, przekładając się na większe dochody
5. Ciśnięcie na wydatki 5% PKB w zakupie broni w NATO, gdzie i tak w 80% skończy się na kupowaniu broni amerykańskiej.
6. Pałowanie, że Europa ma odpuścić amerykańskim cyfrowym gigantom w swoich regulacjach i blokowaniem rynku UE regulacjami.
7. Surowce, kopanie i ich eksport (wraz z eksportem broni i innej produkcji "made in USA", zmiana ujemnych bilansów handlowych na dodatnie, co przekłada się na wyliczenia PKB).
Tak więc amerykanie cisną przemodelowanie przepływów pieniężnych. Lub jak to nazywa @OjciecDyrektor, na ściąganie do siebie kasy.
Rosja w negocjacjach nie dostanie niczego, czego by chciała. Czyli gwarancji finansowania swojego rozwoju, zbrojeń i postępu technologicznego. Będzie zupełnie na odwrót, to USA chętnie na stałe zajmie miejsce dostawcy energii (ropa, gaz) do Europy. Skoro obligacje nie są kupowane. Alaska, Greenlandia czy lit na Ukrainie. Chętnie wpiszą to do swojego PKB.
Czy $ będzie po 7zł? :-) Eksport to osłabia...
Na przelew od gorszych niemców za 2WŚ czekamy w PL. Chętnie się wtedy z amerykanami podzielimy. Choćby w jeszcze większym zakupie broni.
![]() |
Mingus @Pioter |
17 lutego 2025 23:47 |
Wojna trwa już 3 lata. I dopiero teraz wpadli na pomysl z cena ropy. Widocznie sprawa musiała dojerzec. Macie Panowie rację z Ojcem D. Ze Trump = komornik. Wydaje mi się że export wzmacnia walutę... ale może mi się miesza, sa metody aby ją osłabić. No dobrze a co będzie u nas, tylko w reparacjach nasza nad?ieja..
![]() |
Mingus @Mingus 17 lutego 2025 23:47 |
17 lutego 2025 23:50 |
To oczywiście do B80
![]() |
Mingus @bosman80 17 lutego 2025 22:22 |
18 lutego 2025 11:27 |
w ramach reparacji oddadzą nam fabryki VW w Polsce i inne mbanki bankruty, których nie bedą komu mieli odsprzedać. A my uruchomimy produkcję i bedziemy wysyłac im za Odrę
![]() |
bosman80 @Mingus 18 lutego 2025 11:27 |
18 lutego 2025 11:35 |
I co w związku z tym? :) Że właśnie tak by chcieli. To trzeba ich pilnować.
Koreanczyk pod fakturę dla Niemca za 2WŚ dał nam kredyt, na te wszystkie zakupy. Gdy za Bidena, okazało się że lepsi Niemcy nie chcą gorszych Niemców cisnąć, to przestało koreańskim bankom się zgadzać.
Moze teraz za drugiego Trumpa, okaże się że linia kredytowa pod tą fakturę jest jednak silna. I jeszcze coś tu chętnie dołożą.
A jak to mówią, kiedy bank pożyczy Ci 1 mln to masz problem. Kiedy zaś bank pożyczy Ci 100 mln, albo lepiej i miliard. To wtedy problem ma bank.
![]() |
bosman80 @Pioter |
18 lutego 2025 11:39 |
A Koreańczyk :) może nam know-how, wyciągniętego od USA a z koreanizowanego trochę dołożyć.
Oprocz broni, te elektrownie atomowe wyglądają ciekawie.
![]() |
bosman80 @Pioter |
18 lutego 2025 11:39 |
I chętnie Koreańczyk wejdzie szerzej do Europy przez Polskę, aby pokonkurowac z gorszymi Niemcami.
![]() |
ddam @ddam 17 lutego 2025 21:40 |
18 lutego 2025 15:18 |
18.02.25 - Wicepremier i minister transportu Włoch Matteo Salvini powiedział, że prezydent USA Donald Trump powinien otrzymać Pokojową Nagrodę Nobla za swoje inicjatywy. „Nie uważam, że Trump jest wrogiem, w ciągu kilku tygodni dokonał więcej niż [Joe] Biden w ciągu czterech lat.
![]() |
Mingus @bosman80 18 lutego 2025 11:35 |
18 lutego 2025 16:17 |
ale ja to widzę tak samo, "bankruty" miałem tu na myśli podobną sytuację jak nasze solidne firmy swego czasu miały nóż na gardle a po przejęciu ich nagle zaczeły zarabiać potężną kase. Zaproponowałem rozwiązanie, które w "dobrej wierze" pozwoli najgorszym niemcom rozliczyć się z historią, ba, w sytuacji kiedy to będzie nawet wydawać się im korzystne :)
![]() |
Mingus @ddam 18 lutego 2025 15:18 |
18 lutego 2025 16:25 |
a Gorgia blondi była niedawno w Qatarze, czyżby swoim urokiem chciała wpłynąć na ceny ropy
![]() |
ddam @Mingus 18 lutego 2025 16:25 |
18 lutego 2025 16:37 |
No to jeszcze dodajmy, że Włoski UniCredit kupił pod koniec 2024 za niecałe 1,4 mld euro pakiet 9% udziałów w niemieckiej "pralni" ups Commerzbanku i stał się drugim co do wielkości jego udziałowcem (państwo niemieckie jest największym pojedynczym udziałowcem). Były Kanclerz Niemiec Olaf Scholz krzyczał, że nigdy do tego nie dopuści. No i dopuścił a jego już nie ma :)
![]() |
Mingus @OjciecDyrektor 17 lutego 2025 09:59 |
18 lutego 2025 19:34 |
w punkcie 2) znowu Pan przeprowadza analizę moich emocji, jak prowadzę inwestycje z jakim skutkiem i czego i kogo tu szukam. ech, tu znowu spadł Pan w przepaść. Lubię owszem czytać Pana wpisy, ale żeby układać życie według nich. Noo proszę, naprawdę bardzo proszę nie przesadzać chociaż w tej kwestii.
![]() |
OjciecDyrektor @Mingus 18 lutego 2025 19:34 |
18 lutego 2025 23:28 |
To dlaczego Pan ostrzega innych, aby nie inwestowali, kierując się moimi komentarzami? To ostrzeżenie było kuriozalne, bo jeśli nie jest prawdą to, co napisałem w pkt. 2, to skąd (w jaki sposób) wyonterpretował sobie Pan, że ktoś inwestuje pod moje komentarze albo, że ja udzielam jakiś porad inwestycyjnych? Kto tu spadł na głowkę do pustego basenu?
![]() |
ddam @ddam 18 lutego 2025 16:37 |
19 lutego 2025 09:27 |
"Włoski" z nazwy, tak naprawdę syndykat amerykańsko (42 proc) - włoski (8 proc)
![]() |
Mingus @OjciecDyrektor 18 lutego 2025 23:28 |
19 lutego 2025 11:00 |
Czepia się Pan za bardzo słówek, dałem wyraz w ten sposób, że prognozy Pana wg. mnie są mało realistyczne. I dalej tak twierdzę. Poza tym euro/usd, a pln/usd to dwie różne kwestie, 0.6 na eurousd = dewastacja DE, no i pierwszy napiszę, ża miał Pan rację kiedy to nastąpi. niestety 7 pln za usd to równeż dewastacja nas .... zatem za pierwszą Pana prognozę trzymam kciuki, co do drugiej oby nie.
![]() |
ArGut @OjciecDyrektor 17 lutego 2025 10:38 |
19 lutego 2025 14:43 |
Właśnie przeczytałem, że Towarzysze Najlepsze Niemcy SkośnoOkie są 2 razy przepłacone ... i oni to te Fab-y na Taiwanie taniej budowali ...
Cwane te Najlepsze Niemcy Amerykańskie ...
![]() |
bosman80 @Mingus 18 lutego 2025 16:17 |
19 lutego 2025 15:54 |
"ale ja to widzę tak samo, "bankruty" miałem tu na myśli podobną sytuację jak nasze solidne firmy swego czasu miały nóż na gardle a po przejęciu ich nagle zaczeły zarabiać potężną kase. Zaproponowałem rozwiązanie, które w "dobrej wierze" pozwoli najgorszym niemcom rozliczyć się z historią, ba, w sytuacji kiedy to będzie nawet wydawać się im korzystne :) "
Jeśli to miałby być "bankruty", a nie bankruty :-) to proszę bardzo.
My celujemy w te 1,5 biliona $ (z ang. trylion) reparacji, przy PKB rocznym (czyli zdolności zadłużania się Państwa) gorszych Niemców na poziomie 4,5 biliona $ rocznie. Toć to grosze, bo tylko 1/3 ich rocznego PKB.
Lepsi Niemcy Amerykańscy, aktualnie 1/4 swojego PKB płacą rocznie w odsetkach od całego zadłużenia, jakie mają. Zadłużenia federalnego, korporacyjnego, prywatnego (całe zadłużenie 105 bilionów $, przy 36 biliona+ $ zadłużenia rządowego, a 27 bilionów $ całego rocznego PKB).
Niemiecki rząd prawie nie ma zadłużenia (Japonia np. to ze 200% PKB, ale u swoich własnych obywateli, nie za granicą) i mogą się zapożyczyć, na spłatę roszczeń spokojnie. A przynajmniej, może my dostaniemy fajny kredyt u Koreańczyka, pod fakturę do Niemca. Bo jest z kogo windykować. ;-) A kupimy też i u Amerykanów.
#Trump_komornik
![]() |
bosman80 @Pioter |
19 lutego 2025 16:01 |
A Koreańczykom z południa, realnie zależy na transferze technologii do Polski. Bo na wypadek ruchawki z Kimem na północy, to gdzie będzie cała baza zaopatrzeniowa dla nich?
A no, może być u nas. I kiedy otwiera się okno możliwości, na to jest właśnie gra.
![]() |
Mingus @bosman80 19 lutego 2025 15:54 |
19 lutego 2025 17:23 |
ależ napisałem że potem my będziemy im opychac produkcję :) możliwe, ze przejmiemy udziały w czym trzeba, ma Pan rację w czym będziemy chcieli. Koszt samego federralnego zadłużenia w 2024 to, 13% najlepszych niemców, 24% planują na 2055 nadal będa drukować usd bo nie mają oszczedności, Są teorie że po oderwaniu usd od złota, następnym krokiem będzie oderwanie usd od czegokolwiek i .... przemianie usd w crypto :) zobaczymy
![]() |
bosman80 @Mingus 19 lutego 2025 17:23 |
19 lutego 2025 17:54 |
Ale przy ich średnim ważonym koszcie odsetek/kapitalu (z ang. WACC) na poziomie 6,5% i długu korporacyjnym, prywatnym (karty kredytowe, pożyczki studenckie, na zakup aut, hipoteki) wszystkiego na 105 bilionów $, to wychodzi 7 bilionów odsetek rocznie.
A przy 27,7 biliona ich PKB obecnie, to prawie 1/4.
Czym są odsetki :) w pieniądzu robionym w 97-98% jako pieniądz dluzny, który jest kreowany jako dług z odsetkami, ale odsetki jeszcze nie istnieją i żeby móc je zdobyć, ktoś inny na 97-98% przypadków musi zaciągnąć dług, a my od niego wziąć te pieniądze...
... to ogarnie każdy, kto grał kiedyś na weselu w zabawę z krzesłami. Gdzie biega się w kółko, ale jest więcej osób niż krzeseł.
No to tu, jest 1/4 krzeseł mniej, niż ludzi biegających w kółko. I przy każdej kolejnej rundzie, znów zdejmuje się 1/4 część krzeseł.
Długo się już tak nie pogra. :) Trzeba więcej krzeseł.
![]() |
Mingus @bosman80 19 lutego 2025 17:54 |
19 lutego 2025 18:14 |
dzięki za wykład :) ciekawe czy derytewaty też dadza się opisać zabawą weselną, hmmm muszę się podciągnąć z zabaw weselnych i muszę zmienić żródło danych albo zaktualizować ... niemcy nie mają zadłużenia . konczę ten wątek
![]() |
Mingus @ArGut 19 lutego 2025 14:43 |
19 lutego 2025 18:52 |
budżety to baaardzo ciekawy temat, np. solidny młotek kosztuje niech 100 zł . Jak Pan myśli, ile kosztuje certyfikowany młotek np. do serwisu latającego sprzętu z szachownicą ... i czym on się różni od tego za 100 zł? , ... ech cwane one
![]() |
bosman80 @Pioter |
19 lutego 2025 18:56 |
Koszerny certyfikowany mlotek to pewnie co conajmniej 400-1000zl :)
![]() |
bosman80 @Pioter |
19 lutego 2025 18:59 |
Czym się różni? To chyba jasne :) gwarancja.
![]() |
Mingus @bosman80 19 lutego 2025 18:59 |
19 lutego 2025 19:05 |
o tak tylko tym; proszę mi wierzyć duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuużo więcej :)
![]() |
ArGut @Mingus 19 lutego 2025 18:52 |
19 lutego 2025 19:28 |
Nie moja branża ale mogę opisać to w branży medycznej. Monitor z certyfikatami radiologiczny, dobry monitor graficzny i dobry monitor - wszystkie mają według rozpiski te same parametry - papiery potwierdzają zaś odwzorowanie palet kolorow, rozłożenie i krzywe jasności na powierzchnii ekranu - a ceny 20 tyś, 6 tyś i 3 tyś a konsumencki monitor to 1,5 tyś.
Więc młotek do szprzętu z szachownicą niech będzie za 5 tyś a w jakimś pakiecie ze śrubowkrętem i pilnikiem może nawet jednostkowo mogłby chodzić po 2 tyś. Tylko taki sprzęt ma rentgena i testy naprężeń. Wiem bo pracowałem dla niemieckiej firmy robiącej oprogramowanie dla spawaczy, spawających rury do rakiet w programie Ariane.
Napiszę też, że błędy logistyczne przy transferze oprogramowania Ariane 4 na Ariane 5 są opisywane w literaturze jako ... przykład słabości w produkcji oprogramowania.
![]() |
OjciecDyrektor @Mingus 19 lutego 2025 17:23 |
19 lutego 2025 23:32 |
Pan widzę też nie rozumie, co oznaczało oderwanie dolara od parytetu złota. Proponuję spojrzeć na wykres złota i zobaczyć, co się działo z jego ceną po owym roku 1969, gdy dolar przestał być wymienialny na złoto - to raz. A dwa proszę sobie prxypomnieć (lub spytać się starszych) cxym był dolar wclatach 70-tych? Dolar wtedy był bogiem. Na swiecie szalała inflacja, a dolary były najbardziej pożądanym dobrem. W Polsce za złotówki nie można było kupić pewnych rzeczy, ale za ich równowartość w dolarach otwierały się wszystkie tajne magazyny.
Może kiedyś to opiszę, bo to obala przybokazji mit/kult eksportu.
![]() |
Mingus @OjciecDyrektor 19 lutego 2025 23:32 |
20 lutego 2025 00:05 |
z czego Pan wnosi, że czegoś nie rozumiem, nie wiem jaki był cel oderwania usd od złota i co spowodował i co ma piernik do wiatraka do mojego poprzedniego wpisu. nie chcę teraz podejmować nowych wątków, idę spać. Dobranoc
![]() |
Mingus @OjciecDyrektor 19 lutego 2025 23:32 |
20 lutego 2025 00:08 |
późno już ale to chyba był inny rok., albo znowu o innym parytecie mówimy
![]() |
BTWSelena @OjciecDyrektor 19 lutego 2025 23:32 |
20 lutego 2025 01:01 |
To prawda w latach 70-tych dolar był bogiem w Polsce.Stworzono także Zachodni luksus,czyli Pewexy,1972,mozna było robić zakupy i za dolary(poluzowano z dolarem dla ludu).Ciekawa sytuacja- dla PRL dolar był "wraży" ,wcześniej w latach 60-tych ,stworzono możliwość bonów.Zalinkuję opis,bo ciekawy https://pl.wikipedia.org/wiki/Bon_towarowy_PeKaO
Tymczasem Richard Nixon ogłosił zawieszenie wymienialności dolara na złoto w 1971 roku, co doprowadziło do zakończenia standardu złota w Stanach Zjednoczonych.Krótki opis: https://idfmetale.pl/wpis/parytet-zlota
![]() |
Mingus @BTWSelena 20 lutego 2025 01:01 |
20 lutego 2025 01:17 |
ogłoszenie w 1971 faktyczne zawieszenie bodajże 1976
![]() |
BTWSelena @Mingus 20 lutego 2025 01:17 |
20 lutego 2025 01:51 |
Tak było. Ostatecznie i oficjalnie wymienialność USD na złoto zawieszono jednak dopiero w roku 1976. System z Bretton Woods sprawnie funkcjonał mniej więcej do połowy lat 60-tych.USA wyszły z II wojny światowej nie tylko jako militarna potęga, ale też jako mocarstwo gospodarcze.
USA sprzedawali swoje towary całemu światu, zwiększając emisję swojego pieniądza,bo świat wiedział,że amerykańskie dolary w każdej chwili może je wymienić na złoto.Ale już w1966 zagraniczne banki centralne zgromadziły 14 mld USD, podczas gdy USA miały tylko 13,2 mld USD w rezerwach złota. I tak to się zaczęło i powstał sorry, ale wirtualny pieniądz- pięknie zwany fiducjarną walutą.Nixon wykonał niemały myk...
![]() |
OjciecDyrektor @Mingus 20 lutego 2025 00:08 |
20 lutego 2025 06:48 |
Wszyscy którzy się śmieją i twierdzą, że oderwanie dolara od złota spowodowało, iż ta waluta atała się walutą iluzoryczną ("śmieciem") nie rozumieją co to jest pieniądz i po co jest pieniądz i co zrobić, aby walita stała się walutą globalną i co zrob8ć, aby kontrolować wartość innych walut.
Nie będę tego wyjaśniał tutaj. Nie mam teraz na to czasu.
![]() |
BTWSelena @OjciecDyrektor 20 lutego 2025 06:48 |
20 lutego 2025 08:42 |
Ja się z tego bynajmniej nie śmieję. Nie ukrywam ,ze żyję z emerytury m.innymi.Pobierano mi z pensji sporo kasy na składki ,umownie zwanej emeryturą. Niby część łaskawcy mi ustalili z wyliczanki,ale ta kasa nie jest moja.Bo w razie co bank wyciągnie wtyczkę "ode prądu" i nie kupię nawet chleba jak nie mam w skarpecie,lub złotka w skarpetce,co ma zawsze jakąś wartość.
Niech pan kiedyś napisze notke ,bo mnie ciekawi jeszcze ......... temat o kontrolowaniu waluty....i myślę ,że to zrozumiałe ,że więcej osób interesuje.
![]() |
Matka-Scypiona @BTWSelena 20 lutego 2025 01:51 |
20 lutego 2025 09:41 |
Dolar ma pokrycie w ropie i gazie
![]() |
OjciecDyrektor @Matka-Scypiona 20 lutego 2025 09:41 |
20 lutego 2025 09:54 |
A dokładniej w towarach produkowanych LUB dydtrybuowanych przez amerykańskich kupców...:).
I widać to np. w barterze. Bartet jest wyśmiewany przez "ekonomistów" jako prymitywna wymiana hsndlowa. A czynią to z niewiedzy, głupoty lub zwyczajnie z wyrahowanego kłamstwa. Barter bowiem obnaża, ujawnia, że nie o pieniądź jako walutę tak naprawdę chodzi. A te grube tomiska z cyklu "Wojna o pieniądz", pisane przez tego Chińczyka , to świadoma dezinformacja.
Barter zawsze był najważniejszy,bo dystrybucja jest najważniejsza (jak to Coryllus nie raz mówił o dystrybucji).
No...temat do rozwinięcia rzecz jasna. Ale sprowokowała mnie Pani do uchylenia rąbka tajemnicy...:)
![]() |
OjciecDyrektor @Matka-Scypiona 20 lutego 2025 09:41 |
20 lutego 2025 09:59 |
Jak już napisałem - waluty stworzono do obsługi kredytu, a sciślej do zwiększania odsetek poza granice umowy, poprzez manipulowanie wzajemnymi kursami. I te manipulacje w średniowieczu byly takie, ze dzisiejsze spekulacje na walutach to zabawy harcerzyków.
Jak ktoś nie wierzy, to zadsm takie proste pytanie KTO i na jakiej PODSTAWIE ustalil i ustalał wzajemny parytet srebra do złota? I dlaczego on był taki? I proszę sobie jeszcze porównsc, jsk on wię zmieniał w czasie. A wytłumaczenia o kosztach wydobycia, to bajki dla potłuczonych.
![]() |
OjciecDyrektor @Matka-Scypiona 20 lutego 2025 09:41 |
20 lutego 2025 10:23 |
Są zapisy, że w średniowieczu kupcy z Europy wieźl8 na wschód towsr i wracali z towarem. Nie brali pieniądza kruszcowego. Wymiana następowała w barterze. J rożnica w cenach wymienianych towarów była tym zyskiem....kolosalnym zyskiem. Ludxiom aię wydsje, że wory z pieniędzmi krązyły w te i nazad, bo odkryto wiele skupisk arabskich monet w Europie pólnocnej. Te monety arabskie świadczą tylko o tym, że muzułmanie nie mieli ma wymianę żadnych atrakcyjnych dla Europejczyków połnocnych dóbr poza srebrem. Wydaje wię to trochę kuriozalne, ale gdyby muzułmanie mieli coś dpa nich atrakcyjnego, to te monety z powrotem trafiłyby na wschód, jako zaplata za towar. A jeśli była wymiana barterowa, to tym bardziej tych monet by nie było w Skandynawii.
I proszę zwrócic uwagę, że magromsdzenie pieniądza kruszcowego w Skandynawii jakoś nie spowodowało, że ta kraina była bardziej rozwinięta gospodarczo od innych. Wręcz przeciwnie. Gdyby była r9zwinięta gospodarczo, to towary ze wschodu stalyby się atrakcyjne (choćby jako niezbędne komponenty w produkcji), a co za tym idzie zwiększeniu uleglaby wymiana barterowa. Tak więc obrót pieniądzem kruszcowym świadczył w średniowieczu o zscofsniu gospodarczym l, a barter o rozwoju.
I wszyscy ekonomiści moga mnie tersz wyśmiać, ale swego zdsnia nie zmienię. Obrót pienięzny to pułapka, to niewolnictwo, spirala kredytów i bankructwa. Obrót barterowy wręcz przeciwnie.
![]() |
Mingus @OjciecDyrektor 20 lutego 2025 06:48 |
20 lutego 2025 10:24 |
Najpierw wymyślą Pan sobie ze ja czegoś nie wiem. A potem się gorączkuje bez sensu.
![]() |
BTWSelena @Matka-Scypiona 20 lutego 2025 09:41 |
20 lutego 2025 10:24 |
Słuszna uwaga,ale jak głoszą geolodzy to w historii naszego globu krótka ścieżka ,biorąc pod uwagę,że nie są to zapasy na około 60 lat ,ale nawet cały wiek i ciut .Wobec zapotrzebowań w naszej współczesności to kropelka,na przyszłość.Badania jednak mogą określić ile jeszcze.
I O.Dyrektor ma rację :wymiana Barterowa znana jest od starożnyści,lub i dłużej.Żadne państwo tego nie lekceważy... stąd chyba wyścigi "szczurów" kto ile wytworzy dóbr ,nie oparte to na uczciwej konkurencji,chociaż zapisy są na papierze. Nie sądzę ,że ekonomiści to wyśmiewają.Każda metoda dobra.To się dzieje ,czyli wojny handlowe,przeradzające się w militarne.
Jeżeli jest inaczej ,to proszę mnie naprowadzić : jak jest inaczej......wymiana towar za towar,lub za walutę,lub nawet bonus i nawet przyjaźń...
![]() |
Mingus @Matka-Scypiona 20 lutego 2025 09:41 |
20 lutego 2025 10:25 |
A to ma pokrycie w lotniskowcach :)
![]() |
zkr @Mingus 20 lutego 2025 10:25 |
20 lutego 2025 10:29 |
> A to ma pokrycie w lotniskowcach :)
Piekne! :)
![]() |
OjciecDyrektor @Mingus 20 lutego 2025 10:24 |
20 lutego 2025 10:48 |
Możliwe. Choc napisslem tylko, ze sie nie rozumiemy i sam Pan to napisał. Nie chce Pana łapac za słowa, ale prosze w takim razie nie pisać mi ze czegoś nie rozumiem, a potem mi zarzucać, ze to ja sobie wymyslam, iz to Pan czegoś nie rozumie. Robi się jałowa dyskusja z Panem - chce mi cos Pan wykazać, ale jakoś nie widze, aby przeprowadził jakis zrozumiały wywód.
![]() |
OjciecDyrektor @zkr 20 lutego 2025 10:29 |
20 lutego 2025 10:51 |
A Włochy mają lotniskowce? A Indie ile ich mają i jakie?
![]() |
Mingus @OjciecDyrektor 20 lutego 2025 10:48 |
20 lutego 2025 11:09 |
Była tu dyskusja napisać katolicyzmie od nowa. Tu powstaje napisać ekonomię ood nowa. Nie mam zamiaru uczestniczyc w kopaniu tunelu do pomieszczenia które ma otwarte drzwi i okna. Choć być może ominie mnie wiele odkopanych skarbow.
![]() |
Mingus @BTWSelena 20 lutego 2025 10:24 |
20 lutego 2025 11:11 |
Ależ maja Państwo rację. Sprawa sie rozbija o wycenę
![]() |
BTWSelena @Mingus 20 lutego 2025 11:11 |
20 lutego 2025 11:24 |
Proszę w przyszłości nie pisać do mnie w liczbie mnogiej.Jakoś jestem na to wrażliwa.Wielokrotnie zaznaczałam,że nie mam problemu z przyznawaniem komuś racji, jeśli ją ma. Dyskusja ma sens jeśli rozmówcy mogą się czegoś od siebie nauczyć ,lub przekazać swoją zdobytą wiedzę i ją skorygować właściwie.
![]() |
Mingus @BTWSelena 20 lutego 2025 11:24 |
20 lutego 2025 12:44 |
przepraszam Panią, przyjąłem do zastosowania
![]() |
Mingus @zkr 20 lutego 2025 10:29 |
20 lutego 2025 12:47 |
Włochy i Indie, a po co im. Przecież oni rządzą usa. A ten mechanizm to już opisuje Ojciec Dyrektor
![]() |
Mingus @OjciecDyrektor 20 lutego 2025 10:48 |
20 lutego 2025 12:57 |
nie rozumiemy się, bo ja traktuję Pana poważnie. I przyznaję, że nie wiem co było w 1969r co miało przełomowe znaczenie do tej dyskusji. Moja wiedza ogranicza się do woodstock i lądowania na księżycu w tamtych czasach. Poddaję się, przyjmuję to na klatę i co tam jeszcze. Nie chcę zadawać kolejnych pytan bo zostanę posądzony że szukam tu darmowych porad, wujków czy co tam jeszcze. Żałuję bardzo,że ta dyskusja odbiegła zupełnie od uważam ciekawych kwestii i aktualnych. Bo dużo się dzieje w kwestii ofert Londynu, USA, UA, RU, EU. Tak,więc kłaniam się Państwu każdemu z osobna serdecznie :) w tym wątku.
![]() |
stanislaw-orda @BTWSelena 20 lutego 2025 10:24 |
20 lutego 2025 19:49 |
Działania wojnenne to po prostu inny sposób realizacji celów polityczno-gosdpodarczych. Zwykle zaczynają sie od stosowania sankcji polityczno-gospodarczych, czyli próbie ustawienia rywala w narożniku. Wówczas logika eslalacji staje się samonakrecająca (przybiera formę dodatniego sprzężenia zwrotnego).
![]() |
BTWSelena @stanislaw-orda 20 lutego 2025 19:49 |
20 lutego 2025 21:03 |
No nie naprowadził mnie pan Stanisławie na właściwą ścieżkę ,bo działania wojenne jako inny cel polityczno gospodarczy to takie ogólnikowe ,że hej.A jeszcze to sprzężenie zwrotne to ho,ho... Tak czy inaczej działania wojenne z pewnością nie są o baby,bo wodzusiów stać na najlepsze laski,a niektórym potęgom terytorium jest wystarczające....
I chyba zgodzi się pan ze mną ,że w Polsce to nawet bez działań wojennych handel w dziedzinie gospodarki Barterowej tak zdziczał ,że się nie odbył...w/g starych i odwiecznych zasad-Oczywiście po uzyskaniu rzekomej wolności ,gdzie PRL pod jurysdykcją sowiecką się zwijał...
![]() |
MarekBielany @stanislaw-orda 17 lutego 2025 04:44 |
20 lutego 2025 22:27 |
Dziękuję.
Nie ubiegam się o tytuł kogoś tam z ortografii.
W wielokrotnie wspominanym w dni robocze (w liczbie pięć) turnieju jedenzdziesięiu prowadzący przed zadaniem pytania zapowiada kategorię: dania i napoje.
W moich supłach brzmi to jak: Dania i napoje.
![]() |
BeaM @stanislaw-orda 17 lutego 2025 04:44 |
20 lutego 2025 23:31 |
Jest taka dzielnica w Łodzi - Chojny. Może to o to...
I takie powiedzenie: Bałuty i Chojny to naród spokojny.
Oczywiście chodzi o długie noże.
![]() |
peter15k @Pioter |
21 lutego 2025 07:34 |
Pasjonujaca dyskusja i temat. No niestety u Ojca Dyrektora gorejące serce widzi Netanjahu czy nawet Rothschilda jako Tewje Mleczarza ze Skrzypka na Dachu śpiewającego:
"Gdybym był bogaczem
Dejdel didel dejdel
Digu digu didel, dejdel dum"
To objawy zakochania idealizujące obiekt westchnień - tym sie nie da nic zrobić...