-

Pioter : Kiedy bogowie zorientowali się, że nie są w stanie zmienić tego co już się stało, stworzyli historyków.

Archanioł i ladacznica

19 sierpnia ukazały się dwie nowe monety w Kamerunie. To znaczy w samym Kamerunie pewnie o nich zupełnie nic nie wiedzą, ale wybito je właśnie pod stemplami tego państwa.
To akurat te dwa krążki. Pierwszy zatytułowany Archanioł Uriel, a drugi Narodziny Afrodyty.

O Afrodycie raczej nie ma sensu nic pisać, bowiem była to po prostu luksusowa kurtyzana pracująca dla wywiadu wojskowego Olimpu. Znacznie jednak ciekawsza jest postać Archanioła Uriela.

Podobno to on właśnie ostrzegł Noego przed nadchodzącym Potopem, a jeszcze wcześniej władał całym Tartarem. Jest uważany za Anioła Światłości, który ma moc niszczenia wszystkiego co nieczyste i grzeszne, a sprawiedliwym daje życiową siłę i łaskę niezbędną do pokonania kolejnych etapów życia.

Można więc mieć nadzieję, że monety te wróżą śmierć Imperium Zła, oraz narodziny czegoś pięknego. Problem jednak w tym, że jeśli chodzi o te konkretne Imperium Zła to z niego nic pięknego się jeszcze przez kilkadziesiąt lat nie narodzi.



tagi: wojna  dyplomacja  moneta  kamerun  olimp  archanioł 

Pioter
22 sierpnia 2024 09:36
44     1872    8 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

ArGut @Pioter
22 sierpnia 2024 11:06

Archanioł Uriel ma wiele imion w literaturze... a czczą go prawosławni i reformowani żydzi i chrześcijanie... Jest też częścią POPKULTURA-y.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Pioter
22 sierpnia 2024 11:10

https://wydarzenia.interia.pl/raport-ukraina-rosja/news-kijow-przekaze-obwod-kurski-przeciwnikom-putina-najbardziej-,nId,7761738

Coś o czym cisza w rosyjskim i ukraińskim necie. Czyli jednak szykują się do narodzin Afrodyty.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @Pioter
22 sierpnia 2024 11:17

A Uriel nie jest upadlym aniołem? Jego kult został potepiony przez jednego z papieży ok X wieku... 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Matka-Scypiona 22 sierpnia 2024 11:17
22 sierpnia 2024 11:28

wcześniej. chyba w VIII w. Ale to nie przeszkadza anglikanom i prawosławnym go czcić.

Tu chodzi raczej o fakt, że jedynie on powiązany został z Tartarem.

zaloguj się by móc komentować

Czarny @Pioter 22 sierpnia 2024 11:28
22 sierpnia 2024 11:37

Hades też był powiązany z Tartarem. Chodzi mi o to, że nie rozumiem tego zestawienia: z jednej strony Afrodyta, a z drugiej Archanioł...

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Czarny 22 sierpnia 2024 11:37
22 sierpnia 2024 11:41

Ten archanioł akurat pochodzi z Midraszy nie z Biblii, więc pewnie przekaz jest skierowany do konkretnego odbiorcy.

zaloguj się by móc komentować

Czarny @Pioter 22 sierpnia 2024 11:41
22 sierpnia 2024 11:53

I to też jest trochę dziwne. Bo skoro, jak wspomniano w wiki, Uriel w Biblii w zasadzie nie występuje, to jednak jest czczony choćby przez kościół anglikański, który twierdzi, że jedynie Biblia jest źródłem prawdy.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter 22 sierpnia 2024 11:41
22 sierpnia 2024 11:56

Myślę, że ten Uriel to nie tylko kat Rosji. C9ś mi chodzi po głowie, że to sygnał od Olimpijczyków do Wężowego Plemienia, że są gotowi do WSPÓLNEJ  realizacji planu "Czyszczenie Świata 2.0" (w końcu Uriel przybywa ostrzec przed globalną zagładą). Akurat bedzie niedługo mijać 1000 rocznica pierwszego Czyszczenia Świata. No ale po co czekac na okrągłą rocznicę skoro już miecz naostrzony. Po tym czyszczeniu świat będzie piękny jak Afrodyta do kwadratu....:)

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Czarny 22 sierpnia 2024 11:53
22 sierpnia 2024 11:58

Widać więć, że są dla nich księgi prawdziwsze od Biblii

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Czarny 22 sierpnia 2024 11:53
22 sierpnia 2024 12:00

Jak to dziwne? Anglikanie i prawosławni tylko mówią, że Biblia jest dla nich jedynym źródłem. Nie rozumie Pan, że to taka tylko deklaracja. Prawosławnym nie 0rzeszkadza, że ich koncepcja kościoła powszechnego zakłada brak głowy, a raczej istnienie wiele głów w jednym ciele - czyli potworka. 

 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @OjciecDyrektor 22 sierpnia 2024 11:56
22 sierpnia 2024 12:05

Od czegoś trzeba zacząć.

Na razie Wężowe Plemię oskarża się wzajemnie o opercję Kurską. A najlepsze są przypuszczenia niektórych ukraińskich dziennikarzy, że najprawdopodobniej nawet Zeleński o niej nic nie wiedział (a przynajmniej ukraiński rząd). Amerykanie i Niemcy tłumaczą się, że z nimi nikt nic nie uzgadniał, a jako głównych pomysłodawców planu wskazuje się Polskę i Anglię. Zresztą to podobno polskie wojsko zajęło Sudżę (tak mówił Mardan na Soloviov.Life).

Ale najlepsze chyba jest tu - opinie zwykłych Rosjan po operacji Kurskiej i po oskarżeniu Polski o zniszczenie Nordstream. https://www.youtube.com/watch?v=t3rZNvV5zYU

zaloguj się by móc komentować

Czarny @OjciecDyrektor 22 sierpnia 2024 12:00
22 sierpnia 2024 12:19

Świetnie rozumiem, że to tylko taka deklaracja. Chodzi mi po prostu o spójność w deklaracjach. Po kiego grzyba w jednym miejscu mówić coś a potem temu zaprzeczać? Jest to wynik albo głupoty, albo celowego mrugania okiem do wybranych: "no wiecie, te nasze deklaracje to takie tylko nic ważnego".

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter 22 sierpnia 2024 12:05
22 sierpnia 2024 12:25

O zniszczeniu NS oskarżają Ukraińców...:). Niemcy i USA mówiąc, że nikt z nimi niczego nie uzgadniał, zdają się mówić Moskwie "Sorry, ale o niczym nie wiedzieliśmy. Gdybyśmy wiedzieli, to byśmy was ostrzegli".

W to, że Żeleński nic o tym nie wiedzial, to wierzę i to dobry znak, b9 to oznacza, że operacją kierują prawdziwi fachowcy, którzy składają raporty bezpośrednio do Londynu.

Litwini mówią, że Rosja przeżuca sily z Królewca do Rosji. Czyli Putin zdaje aobie sprawę, że w razie ataku, Królewiec jest nie do obrony. I sam robi z niego strefę zdemilitaryzowaną po to, aby choćby utrzymac formalne zwierzchnictwo nad Królewcem, argumentujac że tam już nie ma wojska i że Polska nie na czego się bać. Msm nadzieję, że Londyn mimo wszystko będzie chc8ał anektować Królewiec, to znaczy przyłączyć go do Polski.

Co do udziału wojska polskiego, to się cieszę. Bo to oznacza, że w końcu pokazujemy, że i w realnej walce jesteśmy skuteczni. A nic tak nie budzi respektu, jak skuteczność.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Czarny 22 sierpnia 2024 12:19
22 sierpnia 2024 12:27

W prawdziwość deklaracji wierzą głupcy, a trochę ich jest na świecie, wiec sie to robi...:)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter 22 sierpnia 2024 12:05
22 sierpnia 2024 12:31

Rosja jak Niemcy - wyznaje kult siły. I boją się dopiero wtedy, gdy dostaną po glowie. No i dostali....:).

zaloguj się by móc komentować

Pioter @OjciecDyrektor 22 sierpnia 2024 12:25
22 sierpnia 2024 12:35

Do Litwy własnie wczoraj dotarła Bundeswehra, pewnie żeby nie dopuścić do zajęcia Królewca przez Londyn.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter 22 sierpnia 2024 12:05
22 sierpnia 2024 12:35

A ten autor przechadza się po ulicy Braci Załuskich na Żoliborzu...:). Obok jest ulica Włościańaka i Gojawiczyńskiej oraz dawna ul. Tołwińskiego  Poznałem ten charakterystyczny blok z seledynową elewacją. Móglby sie jednak bardziej konspirować, a nie filmować obiekty, które są łatwe do identyfikacji dla kogoś, kto zna Warszawę

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter 22 sierpnia 2024 12:35
22 sierpnia 2024 12:38

Myślę, że Niemcy - skoro dopuścili do zajęcia miast niemieckich przez przybyszów z Afryki - nie są wstanie nie dopuścić do zajęcia Królewca przez Londyn. To mniej więcej tak, jakbym ja zademonstrował jakimś gestem, że rozwalę Pudzianowskiego w pierwszej rundzie...:)

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Pioter 22 sierpnia 2024 12:35
22 sierpnia 2024 13:04

>Do Litwy własnie wczoraj dotarła Bundeswehra, pewnie żeby nie dopuścić do zajęcia
>Królewca przez Londyn.

A myśli kolega nawigator, że Bundeswehra ma "to coś", żeby przekonać swoich kolegów w NATO, Litwinów i Brytyjczyków, żeby sobie poszli?

Litwini od czasów WWI są pod dużywm wpływem Niemców, ale właśnie ci Niemcy degradują ich do Najgorszych Niemców. Myślę, że Bundeswehra przyjechała rozeznać ile na Litwie jest brytyjczyków. Brytjczycy nie muszą się tłumaczyć już nikomu w EU dlaczego są na Litwie, Łotwie, Ukrainie. W Polsce muszą się tłumaczyć bo znów rządzą Hitlerowcy.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @ArGut 22 sierpnia 2024 13:04
22 sierpnia 2024 13:05

Nie ma tego czegoś. Ale ma pilnować niemieckich intersów.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 22 sierpnia 2024 12:25
22 sierpnia 2024 13:09

" Msm nadzieję, że Londyn mimo wszystko będzie chc8ał anektować Królewiec, to znaczy przyłączyć go do Polski."

Niech pan porzuci takie nadzieje,jak też nadzieję o dobrowolnym odłączeniu się Królewca od Rosji.Nie po to Rosja sowiecka wymieniła 100% mieszkańców ,aby odpuścić sobie teraz Królewiec...a najprostszym sposobem na ucięcie wszelkich spekulacji  jest stary sowiecki (nic nie zmieniony) terror. Ja tak sobie dumam ,że jest w tym coś na przyszłość... bo Putinowska FR nie może tam ot tak sobie najechać Królewiec czołgami,a urodzeni tam mieszkańcy liznęli co nieco tzw Zachodu i wiedzą już ,że można żyć inaczej... Więc być może możliwa jest tam jakaś autonomia?.... tego nie przewidzimy,bo dzieją się cuda w świecie wojen handlowych,które rodzą wojny militarne: pt.kupić ,sprzedać ,zdradzić ,zyskać etc,etc...

Gdybanie co może zrobić Londyn...znamy z historii....."mimo wszystko"

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ArGut 22 sierpnia 2024 13:04
22 sierpnia 2024 13:33

Tylko że nasi Hitlerowcy, jak sie okazuje, jeżdżą do Londynu po instrukcje...:). Coraz bardziej przekonuję sie, że Niemcy - widząc co sie u nich dzieje - zwyczajnie robia ewakuacje swoich kapitałów do Polski, bo tu jest bezpiecznie i normalnie. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 22 sierpnia 2024 13:09
22 sierpnia 2024 13:34

Z Pani to pesymistka...:)

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 22 sierpnia 2024 13:34
22 sierpnia 2024 15:15

Tak sie panu wydaje... dzięki optymistycznym charakterze - po prostu żyję,bez wzgledu co pan o tym myśli.

Wracając do potencjalnych zapędów Londynu odnośnie Królewca,to nie przypominam sobie od wieków,aby cokolwiek się  zdarzyło,aby ignorowano Rosję...podczas wojny i pokoju... Są dwa najważniejsze powody:
Rosja znajduje się na pierwszym miejscu jako kraj zajmujący największą powierzchnię w km kwadratowych i tak nawiasem mówiąc ...ciągle im mało......
drugi powód także b.ważny,że posiada największe bogactwa naturalne... do którego Europa aż się ślini... i jeszcze możemy się zdziwić co postanowi Londyn"mimo wszystko"..... i wszystkich przesłanek... Ja jednak życzę,aby pana przesłanki się spełniły... marzenie nic nie kosztują.........

 

zaloguj się by móc komentować

pike @OjciecDyrektor 22 sierpnia 2024 13:33
22 sierpnia 2024 17:22

No i Donald to Niemcom odpalił w sprawie ataku na NS taki tekst:

że : powini przeprosić i siedzieć cicho...

Niemcy chcieli dostać tego (w Pruszkowie przebywał) co uszkodził NS.

Ale w Polsce uchodził za kogoś komu należy sie za ten wyczyn medal

a nie aresztowanie. I Niemcy nie otrzymali zgody na jego ekstradycje...

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

klon @pike 22 sierpnia 2024 17:22
22 sierpnia 2024 17:55

<<<No i Donald to Niemcom odpalił w sprawie ataku na NS taki tekst:

że : powini przeprosić i siedzieć cicho...>>>

Dla mnie zabrzmiało to jak ostrzeżenie że, mówiąc językiem Buddy,  odsłonią w ten sposób Donka "prawdziwa naturę" :)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @pike 22 sierpnia 2024 17:22
22 sierpnia 2024 19:13

Dzięki, że Pan to przypomniał. Wiedziałem o tym, ale zapomniałem..:). Ten ktos był Ukraińcem. 

I to w zasadzie zamyka temat Donalda ex-hitlerowca....:)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 22 sierpnia 2024 17:55
22 sierpnia 2024 19:16

To jest interpretacja nieżyczliwa....dla Niemców, bo z niej wynika, że oni są głupsi niż nam się tu wydaje i nie dbają o kamuflaż swoich agentów. Myślę, że jednak Niemcy chcieli spraedzić lojalnosc Donka i Donek im pokazał czyim teraz jest człowiekiem - Londynu.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @BTWSelena 22 sierpnia 2024 15:15
22 sierpnia 2024 19:19

"Rosja" po najeździe mongolskim nie liczyla sie wcale przez prawie 300 lat. Proszę o tym pamiętac. I jak już zaczęła sie liczyć, to byla tworem zupelnie niepodobnym do Rusi Kijowskiej.

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 22 sierpnia 2024 19:16
22 sierpnia 2024 19:34

"(...)i Donek im pokazał czyim teraz jest człowiekiem -Londynu."

<<<Donald Tusk po spotkaniu z premierem Indii. Mówił o "partnerstwie strategicznym">>>

Szkoda, że nigdzie nie widzę człowieka Warszawy...
 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 22 sierpnia 2024 19:34
22 sierpnia 2024 20:47

Jak to? Człowiekiem Warszawy jest Trzaskowski...:)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 22 sierpnia 2024 19:34
22 sierpnia 2024 20:54

Myślę, że partnerstwo strategiczne z Indiami wzmocni naszą pozycję negocjacyjną w strategicxnym partnerstwie z Chinami. I z tego raczej należy się cieszyć. Proszę zerócić uwagę, że ceny producentów spadają coraz mocniej i są już na poziomie minus 6 procent. To jest właśnie efekt wojny handlowej pomiędzy Chinami a Indiami. I tylko dlatego inflacja wynosi obecnie 3%. Za to wzrost wynagridzeń sięgnął średnio 10%. A ro oznacza, że drożyzna wyeiłana 20% inflacją 2-3 lata temu zaczyna być niwelowana. 

Nawet Biedronka podała, że oczekuje mniejszego zysku w przyszłych kwartałach z uwagi na zaostrzającą się konkurencję. 

Wiem, że tego nie odczuwa wielu ludzi, ale takie są dane statystyczne. W każdym razie ja zauważyłem mocną obniżkę ciuchów, które mnie interesują...:). 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 22 sierpnia 2024 19:19
22 sierpnia 2024 21:23

Pamiętam ,owszem pamiętam .Mongołowie panowali na Rusi i pozostawili tam niezatarte ślady.. panowanie to-odcisnęło ono niezwykle silne piętno na Rusinach, ich kulturze i mentalności, zaszczepiając im m.in. ślepe posłuszeństwo wobec władzy, akceptację okrucieństwa, kult siły,nieuniknione mordy... Trwało to przeszło 250 lat i hmnn..coś przylgnęło na sposobie życia ...

Bo jak przeniesiemy się do czasów panowania sowieckiego to Stalin jak żywo przypomina  Czyngis-chana.  Prowadził on politykę terroru. Strach przed jego armią Czyngis-chana miał ułatwiać podbój państw ościennych, a sama myśl o konfrontacji z nieustraszonymi mongolskimi wojownikami sprawiała, że morale przeciwnika było łamane przed rozpoczęciem działań zbrojnych.

I pomyśleć,że Putin ma ciągoty do Imperium ZSRR...

 

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 22 sierpnia 2024 20:54
22 sierpnia 2024 22:15

<<<Myślę, że partnerstwo strategiczne z Indiami wzmocni naszą pozycję negocjacyjną w strategicxnym partnerstwie z Chinami. I z tego raczej należy się cieszyć.>>>

Ja nie mam problemu z takim podejściem do tematu.

Obawy budzą się, gdy widzę kto buduję owe partnerstwo - "cyngiel" do wynajęcia. Czy działania Chyżego w jakikolwiek sposób będą intencjonalnie przychylne ludkom takim jak my? Stawiam na wdrożenie "celów strategicznych" wyznaczonych przez, jak to mawiasz Ociec, Pastuszków, z pominięciem jakichkolwiek interesów owieczek. Czyste korpo. 

Może mam zbyt wysokie oczekiwania? Bo jak człek spojrzy poza granice naszego małego Imperium, to mechanizmy zarządzania podobne apostrzeże wszędzie. Różnice są jedynie w skali.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 22 sierpnia 2024 22:15
22 sierpnia 2024 23:33

Tak...masz ZBYT wysokie oczekiwania...:). Na twoim miejscu pozbyłbym się wszelkich oczekiwań. Bo wtedy z każdego pozytywu, nawet drobnego, będziesz się cieszył...:). A w końcu co to za życie w smutku i zgryzocie? Naprawdę u nas się dobrze żyje. Wróciłem dwa tygodnie temu z Ukrainy. Polecam Ci tam pojechać i poczuć te wszystkie niedostatki, te wszystkie braki i pazerność tamtejszych oligarchów. Albo pojedź nawet na tę Słowację i porównaj ceny ich i crnami naszymi. Ich podejście do klienta (w tym i turysty) z naszym. Nawet Niemcy po cichu są zachwyceni urlopem w Polsce. 

Pomyśl, że w bardzo wielu krajach świata jest gorzej. I zapomnij o Skandynawi, Anglii, USA, Nowej Zelandii czy Singapurze. Myśl tylko o tych krajach, gdzie jest gorzej lub niedługo będzie gorzej. 

U nas od 1 lipca minimalna pensja to trochę ponad 1000 dolców (24,25/godz. na rękę). Nawet jak wynajmujesz pokój, to stać Cię na normalne życie, bo koszty jedzenia czy ubrań nie są już tak duże - chyba że ktoś lubi jeść dużo węglowodanów i warzyw albo BIO. 

Uszy do góry. Nawet ten kryzys, co będzie, a który patostream wieszczy już od prawie 20 lat, nie złamie nas. Więc czego się bać?

zaloguj się by móc komentować

Pioter @BTWSelena 22 sierpnia 2024 15:15
23 sierpnia 2024 06:38

Ja tak tylko skromnie przypomnę, że od 1916 roku, kiedy to niemieccy generałowie wymyślili Königreich Polen Rosja nieustannie jest krojona na kawałki. I za każdym razem następuje to po przegranych wojnach (1917 - Polska, Finlandia, Białoruś, Ukraina, Krym, Murmańsk, Republika Dońska, Odessa, Litwa, Łotwa, Estonia, Gruzja, Armenia, Buchara, Daleki Wschód; 1941 - Ukraina, Litwa, Łotwa, Estonia; 1991 - Ukraina, Białoruś, Litwa, Łotwa, Estonia, Gruzja, Armenia, Azerbejdżan, Mołdawia, Abchazja, Czeczenia, Kazachstan, Uzbekistan, Tadżykistan). Teraz też kolejka oczekujących się pojawiła. Ukraińcy mówią otwarcie o granicach Rosji z 1991 (czyli bez Tatarstanu, Czeczenii, Abchazji, Osetii, Naddniestrza i Królewca), a w kolejce ustawiają się także Buriatia, Dagestan i Tuwa. Co jednak będzie to sami w najbliższym czasie zobaczymy.

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 22 sierpnia 2024 23:33
23 sierpnia 2024 07:12

Nie o lęki chodzi a..."sprawiedliwość społeczną"? :)) 

 

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 22 sierpnia 2024 23:33
23 sierpnia 2024 07:25

A przy okazji... Są jakieś szanse na raport ze szlaku? 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 23 sierpnia 2024 07:25
23 sierpnia 2024 08:44

Są. Właśnie zacxynam "redagowac" zapisku robione na gorąco. Nędzie coś ze dwadzieścia relacji, bo tym razem jedna relacja to będzie w zasadzie jeden dzień. Dużo sie działo....dość powiedzieć, że na 42 dni pobytu na Ukrainie miałem 20 burz i błota ile dusza zapragnie...:). Ale i tak było super. Za rok wracam tam...:).

Więc troszkę cieroliwości.

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 23 sierpnia 2024 08:44
23 sierpnia 2024 09:08

<<>>miałem 20 burz i błota ile dusza zapragnie...:). Ale i tak było super. >>>

Może właśnie z powodu burz i błota? :) 

ps. Czekam cierpliwie.... 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 23 sierpnia 2024 09:08
23 sierpnia 2024 09:37

Nie. Burze i błoto nigdy nie są super. Zwłaszcza burze na grzbiecie górskim. A błoto potrafi tyle sił zabrać i czasu, że tylko kosówka jest gorsza. Błota jest śliskie, a wiec grozi upadkiem przy zejściu i potłuczeniem się. Wiem, że dla wielu ludzi takie bloto to atrakcja, ale bloto na ukraińskich drogach jedt inne niz na polskich górskich szlakach - często zmieszane z krowimi plackami....:). Super było, bo było odludzie, cisza, spokój i piękne panoramy.

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 23 sierpnia 2024 09:37
23 sierpnia 2024 10:06

Znam Błoto Beskidu i błota Ukrainy.... :) 

Dawno nie byłem dlatego dopytuję. 

W PL też było kiedyś odludzie...Beskid Niski, Kotlina Kłodzka, Izery....lata '90 XX w. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @Pioter 23 sierpnia 2024 06:38
23 sierpnia 2024 14:05

Cenię sobie Piotrze pana zdanie... Wraz z upływającymi wiekami "Imperia " wiodły prym w świecie tj Brytyjczycy, Mongołowie i Rosjanie.Wcześniej cesarstwo rzymskie ,skąd  wywodzi się słowo " imperium ".

O Wielkiej Brytanii przez wiele lat mawiano, że jest to imperium, na którym nie zachodzi słońce. Dzisiaj Londyn sprawuje kontrolę nad 15 terytoriami, które formalnie nazywają się brytyjskimi terytoriami zamorskimi i dalej chcą grać pierwsze skrzypce.

Niewiele  mniejszy od imperium brytyjskiego było Imperium " Wielki Ułus Mongołów"... to olbrzymie państwo zostało podzielone na oddzielne chanaty wskutek kłótni i wojen pomiędzy potomkami Czyngis-chana ..........

Co do Rosji: to zamyka podium tych trzech ostatnich Imperiów... a największy zasięg terytorialny tego państwa został osiągnięty w 1866 roku, kiedy to istniało ono jako Cesarstwo Rosyjskie. Za panowania Rosji sowieckiej jurysdykcja "kolonialna" powiększała niejako wpływy do kasy Moskiewskiej,stąd dalszy zaciekły bój o tą jurysdykcję ,oraz "kolonie",które mają prawo do suwerenności....

"Co jednak będzie to sami w najbliższym czasie zobaczymy."

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 23 sierpnia 2024 10:06
23 sierpnia 2024 15:49

Kiedyś....:). Co było, a nie jest nie pisze się w rejestr. Na Ukrainie też były połoniny...a teraz inwazja swierka taka, że jak nie wejdzie sie na spora częsc szcxytów teraz lub w ciagu najbliższych 20 lat, to potem juz nic nie bedzie widać. Trzeba sie spieszyc.

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować