-

Pioter : Kiedy bogowie zorientowali się, że nie są w stanie zmienić tego co już się stało, stworzyli historyków.

Afrykański transgender

3 lutego 2003 roku do obiegu w Tanzanii wprowadzono nowy wzór banknotów.Z jednej strony mamy na nim porter twórcy nowoczesnej socjalistycznej Tanzanii, a drugiej siedzibę rządu w Daressalam - budynek pamiętający jeszcze czasy Niemieckiej Afryki Wschodniej.

I w zasadzie wszystko by było jasne. Połączenie dawnych, dobrych jeszcze kajzerowskich czasów, z wizerunkiem Juliusa Nyerere - człowieka, który poprzez zjednoczenie Tanganiki z Zanzibarem, nacjonalizację własności brytyjskich koncernów i banków, oraz tworzenie wzorcowych socjalistycznych wiosek, wyznaczył nowy kurs Tanzanii w przyszłość.

Ale byłoby to za ładne i proste. Niemiecka firma Giesecke & Devrient odpowiedzialna za druk tych banknotów przedobrzyła ubierając prezydenta Tanzanii w damską bluzkę.Sprawę dość szybko wykryto i 8 sierpnia 2006 wypuszczono do obiegu nowy wzór, nieznacznie się tylko różniący zapięciem guzika.

Skutek tego błędu pisarskiego był taki, że mająca od 1997 roku monopol na druk pieniądza dla Tanzanii niemiecka firma musiała ustąpić amerykańskiej firmie Crane Currency założonej w 1801 roku w Dalton w Massachussetts, a obecnie mającej siedzibę w Bostonie.

1 stycznia 2011 roku w Tanzanii pojawiły się nowe banknoty - wymowa propagadowa tego nominału pozostała w zasadzie bez zmiany, ale Amerykanie znaleźli sposób, aby błędów niemieckiej firmy nie powtórzyć.



tagi: niemcy  usa  banknoty  tanzania 

Pioter
16 marca 2020 17:42
35     1622    8 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

umami @Pioter
16 marca 2020 18:58

No i to będzie, prawdopodobnie, afrykański święty. Przyznam się, że to mnie szokuje. Niby pobożny, głęboko wierzący, codziennie się modlący a zaimplementował sobie do głowy idee fabian a potem tym biednym ludziom w kraju socjalizm, może i bez rewolucji, jako niezbędnego etapu przejścia z kapitalizmu do tej wyższej formy szczęścia, no ale jednak. Anglicy to mają talent do hodowli takich modeli.
Mam nadzieję, że świętym nie zostanie.
Jak czytam jego życiorys, to mi się, powierzchownie, nasuwa kilka nazwisk pobożnych socjalistów.
A z tym guzikiem, to dobre, chociaż raz była to prawda — lewostronnie zapinany guzik. No ale może lepiej obciąć, bo jeszcze się komuś, kolejny raz, strony pomylą :)

zaloguj się by móc komentować

Pioter @umami 16 marca 2020 18:58
16 marca 2020 19:12

Tak drukowali go Anglicy przed 1997

zaloguj się by móc komentować

chlor @Pioter
16 marca 2020 19:17

Sprawa guzików warta dalszych badań. Można szukać na starych portretach. Reguła europejska opiera się o jakieś pradawne zwyczaje dotyczące tego, po której stronie trzeba rozpinać ubiór by dosięgnąć broni. W Afryce nie trzeba było niczego rozpinać.

zaloguj się by móc komentować

umami @Pioter
16 marca 2020 19:18

a to z kwietnia 65, z wizytą w Holandii


https://pl.wikipedia.org/wiki/Julius_Nyerere

zaloguj się by móc komentować

umami @chlor 16 marca 2020 19:17
16 marca 2020 19:19

nie ma co badać, są zdjęcia

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @umami 16 marca 2020 19:18
16 marca 2020 21:19

Ale guzik guzikowi nie jest równy. Tutaj cztery dziurki czyli tak jak kamień do obróbki w bractwach ma namiar cztery (4). 

Na banknocie są  tylko dwie dziurki. Czyli i wiek inny i obróbki czas minął. Tak mało a cieszy. 

Co też skrywa takie niewinne DWA? On + Ona = Ono ?

zaloguj się by móc komentować

umami @saturn-9 16 marca 2020 21:19
16 marca 2020 21:25

Problem polega na tym, że ja nie wiem co znaczą 4, a co 2 :)
Musisz jaśniej to wszystko pisać, bo nic nie rozumiem. Ani aluzji nie chwytam :)

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @umami 16 marca 2020 18:58
16 marca 2020 23:13

"Mam nadzieję, że świętym nie zostanie."

Mowy nie ma.

Kosciol i chrzescijanstwo z socjalizmem nie ma nic wspolnego, a ci ktorzy przekonuja, ze Chrystus byl pierwszym komunista, powinni sie zglosic na leczenie.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Pioter
17 marca 2020 07:57

Ten budynek pamiętający czasy niemieckiej Afryki Wschodniej, to troche Kamieniec Ząbkowicki przypomina

zaloguj się by móc komentować

umami @gabriel-maciejewski 17 marca 2020 07:57
17 marca 2020 11:30

Tylko może na tym ujęciu wyżej.


Biały Dom (Ikulu), aka State House, wybudowano w 1922 za czasów pierwszego brytyjskiego gubernatora Horace Byatta.
Projekt architekta Johna Sinclaira. Zbudowany na tym co pozostało z niemieckiej budowli z czasów administracji Niemieckiej Afryki Wschodniej, a co zostało zniszczone przez Royal Navy w grudniu 1914.

reszta niżej:

The White House (Ikulu), also known in English as the State House, is an official residence and workplace of the President of the United Republic of Tanzania.[1] The current building, then called Government House, was constructed under the first British Governor of Tanganyika Horace Byatt in 1922[2] to the designs of architect John Sinclair. It is built on the remains of the original building constructed by the German administrators of German East Africa[3] that had been damaged by the Royal Navy in December 1914.[4] The south wing was added in 1956 to honour the visit of Princess Margaret, Countess of Snowdon[5] and retains the name The Princess Margaret Wing to this day. The building was renamed State House on independence.

The State House blends African and Arabian architecture, with wide verandahs and covered walkways. It is white-walled with floors of African terrazzo, and stands in over 33 acres (13 ha) of grounds overlooking the Indian Ocean on the east and Dar es Salaam to the west.[5] The brass-studded west doors are surmounted by a replica of the Republic's Coat of Arms and flanked by two giant drums. During 2001 one of the entrances after the car gates was adorned with two male Lions overlooking guests as they would be welcomed to the State House of The United Republic Of Tanzania.

The building contains a number of gifts from state visitors, including an Ethiopian shield with crossed spears, given by Emperor Haile Selassie and a representation of the coat-of-arms of the Republic of Tanganyika, given by the government of India in 1961, that acts as a backdrop to the President's seat in the Council Chamber.[5]

https://en.wikipedia.org/wiki/Ikulu

Tu ładnie widać te wpływy arabskie:


https://www.robertsworldmoney.com/banknotelargeimage.php?id=18620

A tu front z Bushem:

President George W. Bush and President Jakaya Kikwete of Tanzania, sign the Millennium Challenge Compact -- a $698 million dollar compact that is the largest project in the Millennium Challenge Corporation’s history – prior to the start of their joint press availability Sunday, Feb. 17, 2008, at the State House in Dar es Salaam. White House photo by Eric Draper.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ikulu#/media/File:President_Bush_and_President_Kikwete_sign_the_Millennium_Challenge_Compact.jpg

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Pioter
17 marca 2020 11:58

Kiecka Juliusa Nyerere...

no Niemcy walą prosto w oczy...bo to ciota angielskiego towarzystwa fabiańskiego była ;)

 

ps. a swoją drogą, w czasie zarazy przenoszonej przez banknoty, nie obawiasz sie zostać wrogiem narodu? ;)

zaloguj się by móc komentować

ainolatak @Pioter
17 marca 2020 12:01

ps2. i przepraszam za dosadność, ale inaczej się nie da :)

zaloguj się by móc komentować

ArGut @umami 16 marca 2020 18:58
17 marca 2020 13:33

Pan Julius się tak stale nosił -> Julius Nyerere zdjęcia. Ja obstawiam, że babcia go tak ubrała i mu się spodobało. 

Anglicy byli jedyni w swoim rodzaju przy produkcji takich ciekawych modeli. W obok położonej Zambii wyprodukowali Edwarda Mukuce Nkoloso, gość sobie wymyślił, że będzie pierwszy na księżycu. W książce pana Bartosza Sabeli - "Afronauci - z Zambii na księżyc" jest fragment jak pan Edward zapragnął być księdzem a jego brytyjscy przyjaciele, oczywiście przytakneli tylko najpierw wdróż się w wojsku.

Tak to wygląda na świecie przyjaźń brytyjsko - amerykańska przy produkcji "świeckich świętych".

zaloguj się by móc komentować

umami @ArGut 17 marca 2020 13:33
17 marca 2020 14:13

Niestety jak czytam o tej niepodległości w Afryce z nadania Angoli mam skojarzenia z naszym krajem.

zaloguj się by móc komentować

umami @ArGut 17 marca 2020 13:33
17 marca 2020 14:26


a tu pełniejszy artykuł z filmikiem
http://www.openculture.com/2020/03/meet-the-afronauts.html
 


Film jest niesamowity

zaloguj się by móc komentować



umami @Pioter
17 marca 2020 16:04

„Niektórzy myślą, że zwariowałem… Ale będę się śmiał w dniu, w którym posadzę flagę Zambii na Księżycu”.
— Edward Mukuka Nkoloso, dyrektor Zambia’s National Academy of Science, Space Research and Philosophy.

W latach 60. XX wieku, gdy Związek Radziecki i Stany Zjednoczone włożyły wszystkie swoje środki w zwycięstwo w „wyścigu kosmicznym”, pojawił się nieoczekiwany gracz: jeden Edward Mukuka Nkoloso, założyciel Narodowej Akademii Nauk, Badań Kosmicznych i Filozofii w Zambii. Sceptycznej międzynarodowej prasie oświadczył, że jego intencją jest pokonanie USA i ZSRR: „Nasi potomkowie, czarni naukowcy, będą nadal badać niebiańską nieskończoność, dopóki nie będziemy kontrolować całej przestrzeni kosmicznej”.

Potrzebujemy jedynie dotacji w wysokości 7 000 000 £ od UNESCO.

Wciąż istnieje dokumentacja z Akademii Kosmicznej Zambii założonej przez Nkoloso w pobliżu Lusaki, nowo powstałej stolicy kraju. Tu reżim staczał rekrutów ze wzgórza w 40-litrowych beczkach po oleju w celu stymulowania stanu nieważkości na Księżycu (naturalnie) i huśtał ich na długiej linie przymocowanej do wysokich drzew: „Kiedy osiągali najwyższy punkt, przecinałem linę”, wyjaśnił Nkoloso. „To powoduje wrażenie swobodnego spadania.”

zaloguj się by móc komentować

umami @umami 17 marca 2020 15:02
17 marca 2020 16:05

Ci Afronauci to projekt artystyczny, nijakiej Cristiny de Middel.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski 17 marca 2020 07:57
17 marca 2020 16:58

Anglicy znacznie go jednak przebudowali. Tak wyglądał przed ostrzałem, w spokojnych jeszcze czasach.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @ainolatak 17 marca 2020 11:58
17 marca 2020 16:59

Ad Ps - od obrazków w necie można tylko wirusa komputerowego dostać. ;) A staram się aby nie.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @ArGut 17 marca 2020 13:33
17 marca 2020 17:00

Może to była angielska odpowiedź i podsumowanie całego wyścigu "Gwiezdnych wojen"?

Tak jak to niemieckie podsumowanie? https://www.youtube.com/watch?v=Rr8ljRgcJNM

zaloguj się by móc komentować

Pioter @umami 17 marca 2020 16:04
17 marca 2020 17:05

Wiesz, że ślady tej akcji zachowały się na zambijskich banknotach?A to amerykańska dolarówka upamiętniająca lądowanie na księżycu bita w latach 1971-78

zaloguj się by móc komentować

umami @Pioter 17 marca 2020 16:58
17 marca 2020 17:52

Przebudowali to jednak eufemizm. Chyba nic z tego nie zostało oprócz fundamentów a przynajmniej nie widzę podobieństw.

zaloguj się by móc komentować

umami @Pioter 17 marca 2020 17:05
17 marca 2020 17:56

Szukałem go na banknocie, to on? Ponoć to był człowiek z poczuciem humoru. Za słabo jednak poruszam się w angielskim, żeby to zweryfikować, czy to wielka kpina czy na poważnie.

zaloguj się by móc komentować

umami @ArGut 17 marca 2020 13:33
17 marca 2020 17:58

A autor opisał go jako dowcipnisia, czy wszystko robił na poważnie? Bo są dwie wersje. Wariat i żartowniś.

zaloguj się by móc komentować

umami @ArGut 17 marca 2020 13:33
17 marca 2020 17:59

A autor opisał go jako dowcipnisia, czy wszystko robił na poważnie? Bo są dwie wersje. Wariat i żartowniś.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @umami 17 marca 2020 17:56
17 marca 2020 18:09

Nie. To prezydent Kenneth Kaunda. Ale popatrz na orła

zaloguj się by móc komentować

umami @Pioter 17 marca 2020 18:09
17 marca 2020 19:20

Tak, dotarłem.


Zambia 50 Ngwee 1973
Piszą że to bielik afrykański (Haliaeetus vocifer) na monecie, którego skrzydła wychodzą poza jej obszar. Rok 1973.

Ale to ptak z herbu Zambii/wcześniej Rodezji Północnej



https://pl.wikipedia.org/wiki/Herb_Zambii
https://pl.wikipedia.org/wiki/Rodezja_Północna

I jak jeszcze historię z 1-dolarówki rozumiem. Apollo 11 — orzeł lądujący na Księżycu w kraterze,
http://typesets.wikidot.com/eisenhower-dollar
to na tym ngwee związku z Księżycem nie widzę. Ale fakt, podobny, bo ten amerykański to też bielik, tyle że amerykański (Haliaeetus leucocephalus).
Na monecie, między 1968—1978, też był:


https://en.numista.com/catalogue/pieces13445.html

Bielik pojawił się także współcześnie na kwachach :) :) :) (100, 500, 1000, 5000, 20000, 50000)
https://www.banknotes.com/zm38.htm
https://www.banknotes.com/zm43.htm
https://www.banknotes.com/zm44.htm
https://www.banknotes.com/zm45.htm
https://www.banknotes.com/zm47.htm
https://www.banknotes.com/zm48.htm

Pojawiał się też w latach 80. zeszłego wieku:
https://www.banknotes.com/zm24.htm
https://www.banknotes.com/zm25.htm
https://www.banknotes.com/zm27.htm
https://www.banknotes.com/zm37.htm

Swoją drogą muszę poszukać w domu u rodziców tej jednodolarówki, bo gdzieś taką mam. Ciekawe jakie mam tam inicjały...

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Pioter 17 marca 2020 17:00
17 marca 2020 20:29

ŁaŁ tyle razy słyszałem Rammstein - America u mojego "żydowskiego brata" ale nie wiedziałem, że teledysk jest tak malowniczy.

Trzeba przyznać chłopakom z Rammstein-u, że są zorientowani i wiedzą, że Amerykę zamieszkują NAJLEPSI Niemcy ! I może dlatego Anglicy tak na tych NIEMIECKICH anglosasów uważają.

W 2016 roku FOX 2000 wyprodukował, Hidden Figures, że jednak ci "czarni" byli razem z NAJLEPSZYMI Niemcami.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @umami 17 marca 2020 19:20
17 marca 2020 21:52

To nie to. Orzeł wylądował. Na srebrnym globie. Tego zestawienia nie ma już później.

zaloguj się by móc komentować

umami @Pioter 17 marca 2020 21:52
17 marca 2020 22:16

Myślisz, że to co opisują jako monetę, na której siedzi bielik, to Księżyc? Może i tak. A może to Amerykanie usiedli na Banku Zambii? Ten Kaunda to angielski czy amerykański chłopak?

zaloguj się by móc komentować

umami @Pioter 17 marca 2020 21:52
17 marca 2020 22:48

To jednak Anglicy go wyhodowali. Więc masz rację i nauczyciele sobie pokpili w ten sposób z projektu Nkoloso. Druk: Thomas De La Rue and Company. Wszystko prowadzi w tamtą stronę.

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @umami 16 marca 2020 21:25
18 marca 2020 07:46

Już tam problem a z wyjaśnienia wyskoczy ponownie guzik z pętelką.

Aluzja do namiarów bez umiaru wałkowanych przez możnych tego świata.

Cytat krótki:

Le quatre la série nécessaire pour former la décade sacrée 1 + 2 + 3 + 4= 10, série divine car incarnant la puissance créatrice de l’univers. Maints phénomènes sont censés se présenter par quatre, ainsi les quatre éléments fondamentaux Terre, Air, Feu, Eau.

po przetłumaczeniu via deepl.com:

Cztery to seria niezbędna do stworzenia świętej dekady 1+ 2 + 3 + 4= 10, boskiej serii, ponieważ uosabia ona twórczą siłę wszechświata. Wiele zjawisk ma się pojawić w czterech, a więc w czterech podstawowych elementach Ziemia, Powietrze, Ogień, Woda.

 

W ramach terapii zajęciowej dla przyskrzynionych w czterech ścianach. 

 ARITHMOLOGIE co zacz? Kryptyczny brat fartuszkowy odpowiada.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @umami 17 marca 2020 17:59
20 marca 2020 18:18

W tym wywiadzie, mówi że, myślał o nim jak o żartownisiu ale oddał mu szacun jako wpatrzonemu we własne albo zaimplementowane marzenia.

 

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować