-

Pioter : Kiedy bogowie zorientowali się, że nie są w stanie zmienić tego co już się stało, stworzyli historyków.

Projekt Eurasia będzie kontynuowany

Wczoraj do stołu negocjacyjnego powróciła Rosja. I to od razu z przytupem. Bank Rosji zaprezentował bowiem dwa nowe banknoty obiegowe.Na pierwszym z bankotów widzimy najwazniejsze budynki Kazania, stolicy Republiki Tatarstanu.

W zasadzie nic specjalnego w tym przekazie by nie było, ale jakoś tak się zbiegło, że 2 października 1552 roku Chanat Kazański został wchłonięty przez Moskowię. Gdy jednak Tatarzy próbowali w jakiś sposób (nawet wieropoddańczy) upamiętnić tamte wydarzenia, to władze w Moskwie całkowicie zakazały organizowania takich uroczystości. A przecież można było spokojnie połączyć je z promocją nowego bankotu i wszyscy byliby zadowoleni. Skoro jednak tak się nie stało, to przekaz tego banknotu wcale nie jest zwrócony do mieszkańców Tatarstanu.

A do kogo wobec tego? Popatrzmy więc na drugi bankot zaprezentowany również wczoraj.Na nowym banknocie znalazły się dwa pomniki. Jeden z nich stoi w Czelabińsku i przedstawia robotnika, a drugi od 2014 roku zainstalowany jest w Jekaterynburgu. Na banknocie nie widać postumentu, ale wygląda on w całości tak:Czy teraz oferta złożona przez władze Federacji Rosyjskiej jest bardziej zrozumiała?



tagi: rosja  dyplomacja  banknoty 

Pioter
18 października 2023 07:16
35     2452    10 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

zkr @Pioter
18 października 2023 07:44

Czyli projekt "rozszerzonego Zachodu" wg Brzezinskiego

https://archive.org/details/strategicvisiona0000brze

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter
18 października 2023 08:13

I akurat zbiega się to z dzisiejszym info o podpisaniu przez Chiny z Serbią (Mala Rosja) umowy o wolnym handlu:

https://stooq.pl/n/?f=1577547

Wg mnie jest to budowanie alternatywnego szlaku handlowego, w którym Serbia ma pełnić analogiczną rolę, jaką pełnić ma Polska - bazy przeładunkowo-logistycznej. Przypominam dla sceptyków, że na terenie Serbii jest miasto Nisz, które zawsze było wielkim skrzyżowaniem szlakow handlowych. 

To się fajnie zazębia z wczorajszą monetą o cłach i monopolach. Wchodzimy w fazę wojen celno-handlowych pomiedzy grupą państw Olimpiczykow, a Wężowego Plemienia. Chiny, Rosja, Serb8a to zasób Węży..

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 18 października 2023 07:44
18 października 2023 08:16

To są brednie, celowo wymyślane dla kamuflażu prawdziwych intencji. 

zaloguj się by móc komentować

zkr @OjciecDyrektor 18 października 2023 08:16
18 października 2023 08:19

> To są brednie

Ja mam taka nadzieje :)

zaloguj się by móc komentować

zkr @OjciecDyrektor 18 października 2023 08:16
18 października 2023 08:22

Zbig pisal:

"Europa to dziś wciąż niedokończony projekt. I pozostanie nim, dopóki Zachód w sposób strategicznie trzeźwy i rozważny nie przyjmie do swego grona Turcji na bardziej równych warunkach oraz nie otworzy się politycznie i gospodarczo na Rosję. Taki rozszerzony Zachód może pomóc zakotwiczyć stabilność ewoluującej Eurazji, a także odnowić swoje własne dziedzictwo historyczne"

 Z. Brzeziński, Strategiczna wizja. Ameryka a kryzys globalnej potęgi, przeł. K. Skonieczny, Kraków
2013

zaloguj się by móc komentować

jacland @zkr 18 października 2023 08:22
18 października 2023 08:44

Nu da, towariszcz Brzezinski choroszo skazał.

Jednym z koniecznych etapów otwierania się na Rosję są zawsze takie rzeczy jak 10.02.2010 w Smoleńsku

zaloguj się by móc komentować

Pioter @OjciecDyrektor 18 października 2023 08:13
18 października 2023 08:51

Tak. Z banknotów by wynikało, że Rosja chce mieć taką samą funckję jak przed 2022. Niemcy pewnie się na tę funkcję z radością zgodzą. Tylko czy pozostali gracze też tak do tego podejdą?

zaloguj się by móc komentować

Pioter @jacland 18 października 2023 08:44
18 października 2023 08:52

Niestety. Czekajmy na rozwój wydarzeń.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @zkr 18 października 2023 08:22
18 października 2023 09:05

Brzeziński w sposob zakamuflowany wyraża pragnienie Wężowego Plemienia - stworzyć własna strefe ekonomiczna na wzor tej, jaka syworzyli dzieki Hunom, choc na okres raptem 100-150 lat. Czyli przez Turcje i dalej przez Serbie ma biec gigantyczny szlak z Chin. A Rosja ma zmow gwarantowac, ze żaden konkurencyjny szlak nie powstanie w calej Eurazji, czyli rola ta sama co w XVIIIw, tylko patron inny.

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @OjciecDyrektor 18 października 2023 09:05
18 października 2023 09:35

" Czyli przez Turcję i dalej przez Serbię ma biec gigantyczny szlak z Chin"

Raczej przez uwarunkowania geograficzne przez Irak ,Iran , Golf  Omanu do Indii.  Zresztą to jest powtórka sprzed I wojny światowej. Kiedy z jednej strony  Prusy wraz Austro-Węgrami dążyły do otwarcia szlaku przez Bałkany, Turcję do roponośne go Iraku ( Orientbahn , Bagdadbahn Orientexpress- różnie to nazywano), zapewne następnie do Persji i Indi.

Z drugiej strony Rosja , która wtedy w części miała połączenie do Mandżurii przez transsyberyjską kolej. Jednakże dążyła również  podłączyć ten szlak poprzez Morze Czarne, Bułgarię , Serbię, dalej do  Bośni Herzegowiny i docelowo do Adriatyku.

Spójrzmy na to pod tym kątem : W naszym rejonie geograficznym -zarówno wtedy jak i teraz trwa konflikt Niemiec z Rosją o strefę wpływów.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @jacland 18 października 2023 08:44
18 października 2023 09:41

Czy przypadkiem nie chodzi o datę 10 kwiecień 2010 roku?

zaloguj się by móc komentować

jacland @BTWSelena 18 października 2023 09:41
18 października 2023 10:13

Tak, chodzi o zmach w Smoleńsku

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @jacland 18 października 2023 10:13
18 października 2023 10:16

To "niestety" Piotera jest bardzo wymowne...Niech poprawi datę ,jak może,bo to istotne..

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @z-daleka 18 października 2023 09:35
18 października 2023 10:31

Indie też, ale stopniowo, by Chińczyków nie zrażac - oni mają na swój koszt zbudować infrastrukture komunikacyjna i podziękuje im się za współpraxe dopiero później. Więc Indie beda takim junior-partnerem w strategii Wężowego Plemienia do jakiegoś czasu. 

Budowa kolei transsyberyjskiej to gwóźdź do trumny cara. Bo to był juz jawny bunt przeciw roli, jaką Rosji wyznaczyli Olimpijczycy. I zrobiono im rewolucję lutową. A na Chińczyków napuszczono Japonię, która wtedy trzymała z Olimpijczykami - tak na wszelki wypadek gfyby rewolucja w Rosji poszła nie tak. 

Niemcy to podeykonawca USA. JUŻ Argut napisał o USA, że to Najlepsi Niemcy, a Coryllus powiedział, ze Niemiec z.Niemcem zawsze się dogada...:).

zaloguj się by móc komentować


z-daleka @OjciecDyrektor 18 października 2023 10:31
18 października 2023 11:40

"Niemcy są podwykonawcą USA"

Jak maniak piszę  coś podobnego od dłuższego czasu. 

Tylko jako " podwykonawca" biorą całą Europę dla siebie

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter 18 października 2023 11:15
18 października 2023 11:47

Fajne....:). Czekam na tę USNavy, co plynie do Egiptu...pardon...do Izraela. Wtedy bedzie jeszcze smieszniej. 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @z-daleka 18 października 2023 11:40
18 października 2023 11:52

Ale to widac, ze ta "cała Europa" to chciejstwo Niemiec

 Likwidacja weta i przymusowa relokacja skonczy sie komprimitacja Noemiec, bi zwyczajnie nie beda w stanie zmusic innych panstw do zastosowania sie do decyzji zapadlych wiekszoscia glosów - no chyba ze uda im sie zainstalowac w nich swoich agentow. Ale nawet u nas nie wierze, ze tuskolandia bedzie rzadzila. Morawiecki zwyczajnie kupi sobie te 40 glów poselskich, a Olimpijczycy mu w tym pomogą. 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @OjciecDyrektor 18 października 2023 11:52
18 października 2023 12:08

Tylko ciekawe jak to premier Mateusz zrobi. Potencjał jest, w sensie, ma w czym wybierać. I mnie by się podobało na "niegrzecznie".

zaloguj się by móc komentować

jacland @OjciecDyrektor 18 października 2023 11:52
18 października 2023 12:14

O ile PAD po raz kolejny nie zrobi wolty (jak przy wecie w sprawie sądów) i nie wskaże MM na premiera. Oby nie.

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @OjciecDyrektor 18 października 2023 11:52
18 października 2023 13:25

Uff pogubiłem się ... olimpijczycy to USA ? tzn. Mediolan ?

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @z-daleka 18 października 2023 13:25
18 października 2023 13:55

To zależy od prywatnego objawienia jakie w danym dniu ma Pan Dyrektor, eh!

zaloguj się by móc komentować

ArGut @z-daleka 18 października 2023 13:25
18 października 2023 14:38

A jak naucza matka Kościół w prywatne objawienia nie ma potrzeby wierzyć ... mnie się podobają ... są fajniejsze niż napinki wielu kolegów tu piszących i komentujących. Nie są jednak kanoniczne.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @z-daleka 18 października 2023 13:25
18 października 2023 15:10

Przyjmując moją "hipotezę badawczą", że Niemcy jak Sowieci czują się Władcami Świata Całego i operują:
a) w obu amerykach (Najlepsi Niemcy),
b) na terenach Rzesz Niemieckich (Niemcy),
c) w Lebensrumie (Najgorsi Niemcy - ci co Wojny Światowe wywołali).

Nie można jednoznaczenie utożsamiać USA z Olimpijczykami czy Wężowym Plemieniem. Tam zawsze jest balans, teraz może bardziej chybotliwy. Jasnym się wtedy staje dlaczego tak a nie inaczej "pop kultura" pokazuje relacje USA <-> GB

Polecam serial BBC Vigil z ubiegłego roku:

 
i Oppenheimer z tego roku.

 

zaloguj się by móc komentować

klon @OjciecDyrektor 18 października 2023 11:52
18 października 2023 16:43

Ojciec, nic już nie pisz/ nie mów.

Prorokowałeś 309 lub 321 mandatów dla PiS...Może warto chwilkę odczekać? 

zaloguj się by móc komentować

Foto-Mag @Pioter
18 października 2023 17:00

Z tym 1000 rublowym banknotem nastąpił falstart:

https://i.gremicdn.pl/image/free/a9ef76b1fec944586088ec44330f590a/?t=resize:fill:564:0,enlarge:1

https://www.rp.pl/finanse/art39284941-rosyjska-cerkiew-zablokowala-druk-nowych-banknotow-celowa-prowokacja

"Gdzie jest krzyż?

Reakcję rosyjskiej cerkwi wzbudził pierwszy ze wspomnianych banknotów. Jego odwrotna strona przedstawia pałacową cerkiew zbudowaną w XVII wieku na Kremlu Kazańskim. Obecnie mieści się w niej Muzeum Historii Państwowości Narodu Tatarskiego i Republiki Tatarstanu. Na kopule nie ma krzyża prawosławnego: usunięto go w czasach sowieckich. Za ZSRR w budynku mieściła się stołówka. W pobliżu znajduje się wieża Sjujumbiku na Kremlu Kazańskim, zwieńczona muzułmańskim półksiężycem. Ona też trafiła na tysiąc rublowy banknot."

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Foto-Mag 18 października 2023 17:00
18 października 2023 17:29

;). To nie falstart. To celowe działanie. W końcu to oferta, że Moskowia wraca do swoich korzeni, a tam cerkiew była może nie tyle nieobecna, co nieistotna.

Przecież nawet te insygnium koronacyjne, pomimo legendy dorobionej w czasach Piotra Wielkiego, to dar Uzbeg Chana dla Iwana Kality i oznaczała pełne podporządkowanie się Moskwy mongolskim chanom.

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @Pioter 18 października 2023 17:29
18 października 2023 18:25

Jarłyk tatarski nie oznaczał "pełnego podporządkowania się", ale wyliczał powinności wasalne w granicach określonych w konkretnym jarłyku dla konkretnego wasala (tu: księcia moskiewskiego).

zaloguj się by móc komentować

Pioter @stanislaw-orda 18 października 2023 18:25
18 października 2023 18:58

Gdyby na to patrzeć dosłownie, to podporządkowanie się chanowi to była jedyna szansa na uzyskanie zgody na samostanowienie przez Moskowię. W końcu podległość (nie ważne czy pełna, czy wasalna - choć wasal mongolski to zupełnie coś innego niż w europejskim rozumieniu) pod chana to coś znacznie lepszego niż podległość pod bliski Suzdal i dopiero za jego pośrednictwem pod chana.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @klon 18 października 2023 16:43
18 października 2023 19:43

Po raz ostatni piwtarzam, że u Ewarysta sobie robiłem jaja z niego. Pisał i luczbie 231 jaki trudnej do uzyskania, wiec dla zwały napusalwm 321 - przestawka. No ale jak czujesz sie poszkodowany lyb oszukany, to zawsze możesz pozwać mnie do sądu...:). 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @z-daleka 18 października 2023 13:25
18 października 2023 20:20

Przedostatni raz (bo na pewno zapomnisz) powtarzam: Olimpijczycy to Fenicjanie, którzy za swohe ciało operacyjne maja obecnie Angluę, a wcześniej Holandie, a jeszcze wcześniej Portugalie, a jeszcze wcześniej Genuę, a jeszcze wcześniej Bizancjum, a jeszcze wcześniej Kartagibe, a jeszcze wcześniej Persję, a jeszcze wcześniej Asyrię, a jeszcze wcześniej nie chce mi sie wymieniać, ale prapoczątki sięgają krainy Kusz (te moje robocze FIK...uzywam już tylko określenia Piotera, bo doskonale oddaje czym ta gilda jest, jako symbolu używają od czasów sumeryjskich byka lub orła/feniksa) a Wężowe Plemię to ten mój roboczy TRIK, czyli od czasów Dioklecjana lub troszkę później jest to Mediolan - gilda ta ma za swój symbol węża. Obecnie jej ciałem operacyjnym jest USA (sorry Argut, ale nie ma co udawać, że słonia nie ma w skladzie porcelany), a wczesniej była to Francja i Porta Osmańska (przy czym Porta była ważniejsza), a wczesniej Wenecja (jako morski support do cesarstwa narodu niemieckiego), a wcześniej cesarstwo Karola Wielkiego, przy czym po likwidacji tzw. Pasa Lotara, ciałem tym zostalo cesarstwo Wschodniofrankijskie, czyli Niemcy (w ogóle Niemcy i ich przodkowie Sasi spełniają jedną podstawową funkcję - zdewastować lub przejać szlaki handlowe konkurencji olimpijskiej...stąd te ustawiczne kinflikty z Polską i Francją wynikały i chęc podporządkowania ich sobie). Przed Karolem ciałem operacyjnym był kalifat (to oni wystrugali Mahometa, ale Olimpijczycy rozbili jedność i stworzyli szyitów, których przez wiekszośc wiekow kontrolowali - poza Buidami, choc dopiero czytam Hauzińskiego i jak przeczytam wszystko, ci napisał bede prwny tego). A przed kalifatem były to państwa Wandalów i Gotów, no ale Olimpijczycy unicestwili plan reaktywowania cesarstwa (vide notka Piotera "Herma św. Zygmunta") niszcząc państwa Wandalów (przez Bizancjum w 533) oraz Burgundów (przez Franków w 534-537). A wczesniej było to imperium rzymskie (ale tu od czasów Dioklecjana zapanował dualizm i ostateczny podział w 395). A przed Rzymem byli Scytowie tym ciałem operacyjnym. Dalej wstecz nie chce mi sie pisać.

W każdym razie za czasów sumeryjskich Ur opanowali Olimpijczycy i ziggurat w Ur był owym Olimpem, a miasto Uruk było siedzibą Wężowego Plemienia. I jak pusał Pioter u zarania dziejów tworzyły te gildie jedność, ale pokłóciły się i - jak podają źródła, czyli mity - od czasu Potopu na ziemi pohawiły się węże, czylu ok. 5500 p. Chr pokłócili się i powstała gildia Plemienia Wężowego. Zapewne oba te gangi wywodzą się od Fenicjan, a Fenicjanie pochodzą z Kusz (wiem, ze nie ma na to dowodów, ale skoro najteższe głowy od starożytbości nie wiedzą skąd pochodzą Fenicjanie, to ja bede twierdził że z Kusz, czyli dzisiejszej Etiopii - po prostu jeden z nawigatorów zaprezentował mapkę wystepowania dialektu kuszyckiego i zasięg tego dialektu idealnie pokrywa się z zasiegiem Kartaginy - fenickiej kolonii).

Uff...to tyle w mega-streszczeniu. Już krócej się nie dało...:).

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @mniszysko 18 października 2023 13:55
18 października 2023 20:22

Nie do końca, ale nie bede zaprzeczał, bo kto wie, co jeszcze w przyszłosci napiszę. Na dzien dzisiejszy obowiązuje wersja podana wyżej...:)

zaloguj się by móc komentować

z-daleka @OjciecDyrektor 18 października 2023 20:20
19 października 2023 12:19

Masz rację, ale przy tylu protagonistach to chyba wybaczalne ?

Zamierzam jednakże skopiować ten fragment i powiesić sobie nad biurkiem, żeby mieć taki road map do Twoich wpisów :)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @z-daleka 19 października 2023 12:19
19 października 2023 21:32

Ok...i jakbym zmienił "zeznania" to mi przypomnij te stare....:). Choć na moje oko, to jest taki gruby, a przez to pojemny szkic, że chyba nie wyjadę poza niego. No ale nie przesądzajmy. 

 

zaloguj się by móc komentować

stanislaw-orda @jacland 18 października 2023 08:44
20 października 2023 09:55

10.04.2010

Tam tylko teren był rosyjski.

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować