-

Pioter : Kiedy bogowie zorientowali się, że nie są w stanie zmienić tego co już się stało, stworzyli historyków.

Czy USA są republiką?

Pytanie w zasadzie banalne i wydaje nam się, że odpowiedź na nie jest jednoznaczna. Ale może tylko nam się tak wydaje. Bo przyglądając się ustrojowi Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej widzimy całą władzę skupioną w rękach jednego człowieka, a nie dekoracyjną przecież rolę europejskich monarchii.

Ale od czasu do czasu pojawiają się zupełnie inne głosy. Na przykład takie
Tablica, którą tu widzimy, została wykonana w roku 2012 przez 12letnią wówczas BridgeAnne d'Avignion. Tłumaczenie przyczyny powstania tej tablicy jest dość banalne - było to zadanie domowe. I jestem w stanie nawet w to uwierzyć, bo czasem zadania domowe zadane od niechcenia przez nauczycieli skutkują dziwnymi wynikami. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że rzucone od niechcenia przez nauczycielkę pytanie Co oznaczją gwiazdy w herbie Lubińca poskutkowało półroczną kwerendą w archiwach i wydaną na koszt miasta książką (rok wyborczy akurat był) o zapomnianym patronie miasta - św Janie Nepomucenie.

Tak więc, o ile dziewczyna miała pasję oraz rodzice ją mocno w tym zadaniu wspierali jest całkiem możliwe, że przeprowadziła porządne badania i doszła do właściwych wniosków. Ale jej pięć minut dawno minęło i dziś BridgeAnne d'Avignion(sądząc po fotkach na portalu X) prowadzi całkiem normalne życie.Co jakiś czas jednak amerykańskie niszowe portale przypominają jej o tej planszy i dziewczyna ponownie kilka minut chwały.

Ogólne przesłanie jej pracy jest jednak takie, że wszyscy prezydenci USA (poza Martinem van Burenem) są spokrewnieni ze sobą i wywodzą się od Jana Bez Ziemi, króla Anglii w latach 1199-1216, z dynastii Plantagenetów.

Dość ciekawie wygląda więc w takim ujęciu sytuacja polityczna na świecie. Plantageneci mają bowiem prawa dynastyczne do tronów Anglii, Francji czy Jerozolimy, a czasowo mieli nawet w swojej kolekcji koronę cesarską. Gdyby jednak dokładniej prześledzić dane (ale chyba to trzeba zlecic jakiejś 10-latce, bo profesorów genealogii jednak to pewnie przerośnie) to mogłoby się okazać, że w zasadzie mają nadal prawa dynastyczne do co najmniej połowy całego świata, a wszyscy pozostali królowie czy prezydenci to tylko uzurpatorzy na należących się im tronach.

Inaczej też będzie brzmieć teza kiedyś wypowiedziana przez Gabriela, że wojna o niepodległość USA nigdy się nie zakończyła. W ujęciu przedstawionym przez BrdgeAnne d'Avionon wojna ta nawet nigdy się nie zaczęła, a po prostu Plantageneci walczą cały czas o możliwość powrotu na tron Anglii i pozbycie się z niego Welfów.



tagi: usa  genealogia  anglia  plantageneci 

Pioter
16 maja 2024 04:54
83     2662    15 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

Grzeralts @Pioter
16 maja 2024 06:21

Tyle, że na pewnym poziomie analizy każdy z nas może się okazać krewnym Plantagenetów ;) 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Grzeralts 16 maja 2024 06:21
16 maja 2024 06:35

Ja na pewno nie. Mów za siebie. To wszystko prawda

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter
16 maja 2024 06:36

Uuuu....ja pierniczę! Dziedziczenie über alles. 

To nie jest żart? Wiem, że Amerykańce mają fioła na punkcie badania swoich genealogii, ale że aż tak? Obama moał białych potomków? Tzn. ojca, plantatora? W zasadzie to można wszystkich "black" zaliczyć do arystokracji, bo kiedyś wszystkie "blak łymen" były niewolnicami i MOGŁY mieć kontakt z białym plantatorem.

Jestem.ciekaw kim są rodzice tej dziewczynki, bo to oni mogli zasugerować jej zrobienie tego, o czym oni są przeświadczeni. U nas też są rodziny, gdzie dzieci nie tylko powtarzaja to, co rodzice głosza, ale jeszcze rozwijają twórczo. Np. o reptilianach...sorry, nie chcę tego wyśmiewać, a jedynie podejrzewam o inspirscje rodziców, którzy ukryli się za parawanem swojej nieletniej córki, przez co nikt ich ścigać nie będzie, bo by się ośmieszył. Sądzę, że tam jest jakiś niejawny nurt wśród Amerykanów, który taką tezę spreparował celowo o jest to wymierzone oczywiście w Amglię, przez co po cichu jest wspierane, ale tylko po cichu, bo taka szeptana propaganda jedt o wiele skuteczniejsza niż głoszona w mainstreamie. Patostreamerzy jeszcze to podchwytują i zasięg się robi sam....:). 

Oczywiście twój blog to nie jest patostream...:).

Mślę, że ta pani nauczycielka, co zadała taką pracę jest tu najważniejsza, a tak się składa, że jest dziwnie anonimowa. To nie był przypadek a ZADANIE ZLECONE, które ma wyglądać jak przypadek.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Grzeralts 16 maja 2024 06:21
16 maja 2024 06:37

Ale nikt z nas się w to nie bawi aż tak szczegółowo. Poza tym dla większości z nas dane genealogiczne kończą się w wieku XVIII, bo nie były aż tak ważne, aby ratować je z różnych pożóg nawiedzających ten świat. Dalej wstecz można prześledzić wyłącznie szlachtę (tak do XIV w na pewno).

zaloguj się by móc komentować

Pioter @gabriel-maciejewski 16 maja 2024 06:35
16 maja 2024 06:38

Żaden z genealogów z certyfikatami nie zanegował badań tej (wówczas) 12latki. Po prostu przyznali się, że nie brali pod uwagę linii żeńskiej.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @OjciecDyrektor 16 maja 2024 06:36
16 maja 2024 06:43

Nawet jakby były to przecieki pewnych służb, to ciekawe jest, że akurat Ania Spod_mostu_w_Awinion wskazał Jana Bez Ziemi, a nie jakiegoś wcześniejszego Plantageneta - np Gotfryda V, hrabiego Maine. To jest wyraźne nawiązanie do czasu krucjat i popkultury z Robinem z Loksley na czele.

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Grzeralts 16 maja 2024 06:21
16 maja 2024 07:10

"Tyle, że na pewnym poziomie analizy każdy z nas może się okazać krewnym Plantagenetów ;) "

 

Ja na pewno krewnym ich nie jestem, mój dziadek Władysław nie był tak całkiem bez ziemi, bo choć nie przyjął ziemi oferowanej mu po wojnie przez władzę ludową,

to jednak miał swój kawałek pola i tego się zawsze trzymał i uprawiał.

Jedyne co go zbliżało do Amerykanów [zbuntowana córka Londynu - naród przemytników] to fakt że w czasie wojny zajmował się szmuglem.

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @OjciecDyrektor 16 maja 2024 06:36
16 maja 2024 07:16

"Obama moał białych potomków? Tzn. ojca, plantatora?"

 

Obama wyjątkowo nie pasuje do tej układanki.

To międzynarodowy Mulat z korzeniami kenijskimi, chowany w dodatku w Indonezji.

Nie widziałem jeszcze żeby kandydat na prezydenta USA pokazywał publicznie podczas kampanii wyborczej swoją metrykę urodzenia.

zaloguj się by móc komentować


Matka-Scypiona @Pioter
16 maja 2024 07:23

Piszę na szybkiego, ale jeśli mnie pamięć nie myli, to Henryk IV Lancaster z linii Plantagenetow zanim został królem Anglii, to włóczyl się z wojskiem po Litwie. Jagiello łaskawie pozwolił mu przejść przez naszą ziemię i wrócić do siebie. Także i do naszych ziem uzurpuja sobie prawo. 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Matka-Scypiona 16 maja 2024 07:23
16 maja 2024 07:31

A my myślieśmy naiwni, że to tylko ropa ich przyciąga ;)

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @Pioter 16 maja 2024 07:20
16 maja 2024 07:33

"Matka była Amerykanką"

Tak, białą.

Dlatego Barak nie jest pełnej krwi Bantu tylko mama dodała mu do kawy mleka.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter
16 maja 2024 07:41

Czyli ta 12-latka to taki amerykański J. Dee...:)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Szczodrocha33 16 maja 2024 07:33
16 maja 2024 07:43

On pokazywał metryke, bo wg 0rawa prezydentem może zostać TYLKO obywatel amerykański urodziny z amerykańskich obywateli. Dlategi np. Szwarznegger mógł zostać tylko gubernatorem stanu, ake juz prezydentem nie.

zaloguj się by móc komentować


Szczodrocha33 @OjciecDyrektor 16 maja 2024 07:43
16 maja 2024 07:50

On pokazywał że się na Hawajach urodził, ale tak naprawdę to Bóg jeden wie skąd ten człowiek pochodzi.

zaloguj się by móc komentować

olekfara @Matka-Scypiona 16 maja 2024 07:23
16 maja 2024 07:51

To monarchiści nie muszą  się martwić, pewnie w czasie przemarszu nie pościł w wiadomym względzie, węc i unas trochę krwi królewskiej sie wałęsa po drogach. To wałęsa, to nieszczególnie zabrzmiało, ale w popkulturze to poważna sprawa, ile to czasami potomków królewskiej krwi się odnajduje.

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @OjciecDyrektor 16 maja 2024 07:43
16 maja 2024 07:52

To by wyjaśnialo rechot, jaki rozległ się w studio TV w 2014 roku, gdy padło nazwisko Trump.

zaloguj się by móc komentować

chlor @OjciecDyrektor 16 maja 2024 07:43
16 maja 2024 07:53

Pochodzenie nie wystarcza, prezydent musi dodatkowo urodzić się w USA, albo na terenie amerykańskiej bazy za granicą. Z tym Obama miał problem.

 

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @Matka-Scypiona 16 maja 2024 07:23
16 maja 2024 08:06

Lancaster nie był z linii Plantagenetów. Oczywiście, że sie włóczył, cały rozdzial w III tomie Baśni temu poświęciłem

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @chlor 16 maja 2024 07:53
16 maja 2024 09:01

Tak...taki "drobny" szczegół. Stąd te Hawaje u Obamy. Ale i tak je ptezydentura była najbardziej doniosła z ostatniego półwiecza, a miże nawet i od chromego Delano (tu podkreslam, że problemy z nogami mieli i Genzeryk i Timur, więc Delano ze swoim wózkiem inwalidzkim zasługuje na szczególna uwagę - zwłaszcza, że dla niego jedynego zrobiono wyjątek i był aż trzy razy wybierany ma prezydenta)

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @Pioter 16 maja 2024 06:38
16 maja 2024 09:02

W tradycji żydowskiej linia żeńska jest ważniejsza. Kto jest ojcem musimy udawadniać. Matka zaś jest zawsze znana. Piszę to, bo ewangelista Łukasz przedstawiając rodowód Jezusa Chrystusa prezentuje tak naprawdę rodowód Maryi.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @mniszysko 16 maja 2024 09:02
16 maja 2024 09:13

W tradycji antycznej i średniowiecznej już samo wżenienie się w dany ród powodowało, że stawało się członkiem tej dynastii.

Nawet jeśli BridgeAnn d'Avignion podsunięto odpowiednio spreparowane dane, to i tak zostały one przygotowane z pełną starannością i dbałością o szczegóły.

A Martina van Burena usunięto z dynastii pewnie dlatego, że nie zgodził się na włączenie Kanady i Teksasu w skład USA, bo podobno bał się wojen z Meksykiem i Angią.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter 16 maja 2024 09:13
16 maja 2024 09:19

Poza tym jego nazwisko wskazuje na holenderskie pochodzenie ("van") i to by wyjaśniało przychylność wobec Anglii. Udało się wtedy Anglii wsadzic na fotel nr 1 swego człowieka 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter
16 maja 2024 09:28

A skoro o rywalizacji Anglia-USA, to zapodam świeży link:

https://sukces.rp.pl/architektura/art40313651-europa-bedzie-miec-swoj-manhattan-600-nowych-wiezowcow-w-planach

Na nije skromne wyliczenia 600 wież-bourowców w L9ndynie to będzie jakieś 1,5-2mln pracowników w nich. Te wieże będą obsługiwać - rzecz jasna - cały handel, wszystkue nowo tworzone szlaku wschód-zachód. Tak więc Lobdtn rzuca wyzwanie Nowemu Jorkowi w kwestii, kto będzię centrum światowego handlu.

A ja koniec taka "perełka" z naszego podwórka:

https://stooq.pl/n/?f=1614191

Tak więc klamka już zapadła w kwestii Afryki. Czeka nas nieprawdopodobna prosperity - oczywiście po zbliżającej się "kuracji odchudzającej"...:).

 

 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @gabriel-maciejewski 16 maja 2024 08:06
16 maja 2024 09:38

To był kapitalny tekst. Ale piszą, że Lancasterowie to boczna linia Plantagenetow. Pierwszym z rodu był Edward III, który nadał swojemu synowi Janowi z Gandawy tytuł hrabiego Lancaster, a jego synem był Henryk IV. 

zaloguj się by móc komentować

pike @Pioter 16 maja 2024 06:43
16 maja 2024 10:11

Oni w USA to mają problemy z archeologią…

Nic im nie pasuję…

Nie mają pojęcia po co było to „miasto”( bo nie ma w nim rynku) Cahokia blisko St.Louis nad Mississipi

bo te budowle to z średniowiecza.

To są czasy wikingów w Europie a Anglią rządzi Kanut Wielki ….

Mają sporo megalitycznych kopców ten największy w Cahokii i wielki kopiec: Wieki Niedźwiedź w Effigy Mounds

oraz znacznie starszy kopiec Węża długości ponad 400 metrów…..

zaloguj się by móc komentować

pike @Pioter
16 maja 2024 10:16

Obrazki prosta metoda sie nie wklejaja. 

Więc link do filmu

https://www.youtube.com/watch?v=xt-u9FBBnhc

zaloguj się by móc komentować

Gotoxy76 @Pioter
16 maja 2024 10:18

Świetna notka.

Idąc dalej.. z szybkiego przeszukania internetu. Donald Trump to raczej ze Stuartów. Ciekawe jest pochodzenie Joe Bidena. Niektórzy twierdzą,że wywodzi się od królów Wessexu, dynastii Cerdica. Jednym z przodków J.Bidena był sir Simon dr Felbrigg. Chorąży Ryszarda II Plantageneta, kawaler Orderu Podwiązki. Ryszard II wydał za niego jedną z dwórek swojej nowej żony Anny Czeskiej. Dwórką tą była Małgorzata cieszyńska,córka Przemysława I Noszaka, ważnej postaci na dworze Karola IV Luksemburskiego. Pochowana w Felbrigg, hrabstwo Norfolk.

Odrys z płyty nagrobnej.

Przemysław I Noszak był potomkiem Mieszka I. 

https://historia.org.pl/2020/11/11/is-joe-biden-a-descendant-of-polish-kings-mieszko-i-and-boleslaw-chrobry-such-data-was-collected-by-a-french-genealogical-service/

Wobec tego w żyłach Joe Bidena oprócz krwi Cerdica, zalożyciela dynastii Wessexu, płynie też Piastowska. 

Jeszcze jedno. Przeczytałem początek “Gelimera” F. Dahna z linka podanego przez Nova z pomocą translatora. Jest tam taki fragment: 

„Istotnie? Cóż, pierwszy raz jestem wśród Wandali! Mój statek rzucił kotwicę zaledwie kilka godzin temu. Musisz wszystko pokazać i wyjaśnić. Mam na myśli tego tam na białym ogierze; on niesie wąski czerwony sztandar ze złotym smokiem.”

Takim sztandarem posługuje się Wessex. 

Tu artykuł na ten temat w języku angielskim. 

https://britishcountyflags.com/2013/09/20/wessex-flag/

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Gotoxy76 16 maja 2024 10:18
16 maja 2024 10:25

Sztandary ze smokiem (lub wężem) były używane przez Swebów i inne ludy wandalskie, więc w tym przypadku pewnie Dahn ma rację. Zresztą jakoś się musieli odróżniać od wojsk rzymskich, które miały orły legionowe.

 

zaloguj się by móc komentować

m8 @Matka-Scypiona 16 maja 2024 07:23
16 maja 2024 10:46

Bodajże w 1390 roku robił desant morski na Litwę. Zanim jeszcze był kròlem. https://lostfort.blogspot.com/2019/06/adventures-of-future-king-henry.html?m=1

zaloguj się by móc komentować

aember @OjciecDyrektor 16 maja 2024 09:28
16 maja 2024 11:04

"Do 2030 r. EBOR zakłada przyszłe zaangażowanie w sześciu krajach tego regionu: Beninie, Ghanie, Kenii, Nigerii, Senegalu i Wybrzeżu Kości Słoniowej. Irak został natomiast włączony do grupy krajów regionu Południowo-Wschodniego wybrzeża Morza Śródziemnego, które już wcześniej zostały uprawnione do korzystania z zasobów EBOR.
Objęcie obszarem operacji EBOR Afryki Subsaharyjskiej i Iraku oznacza, że polskie podmioty będą mogły uczestniczyć także w przetargach dotyczących projektów finansowanych z pożyczek banku w tym regionie".

Mapa wymienionych krajów wygląda mocno wybrzeżnie :)
Do Beninu/Ghany/WKS przechodzą Amerykanie z Nigru... w Senegalu i Kenii już są.
a z kolei brakująca Nigeria niby się mizia z Chinami ale czy można nie wierzyć w zdementowane informacje?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Gotoxy76 16 maja 2024 10:18
16 maja 2024 11:33

Juz kiedys @betacool napisał notkę o tym m.in. jak kto Anglicy szykowali w Polsce w czasie II wojny swiatowej króla. Niestety kandydat na króla zginąl w katastrofie lotniczej gdzies w roku 1942 lub 1943. Tak wiec bedziemy miec tak czy siak "Piasta" na polskim tronie...:)

zaloguj się by móc komentować


Matka-Scypiona @Gotoxy76 16 maja 2024 10:18
16 maja 2024 12:35

I akademikom nic nie świta. No, ale czego od nich wymagać... 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @m8 16 maja 2024 10:46
16 maja 2024 12:37

Coryllus napisał o tym fantastyczny artykuł. Wtedy dowiedziałam się o tym po raz pierwszy w życiu. Teraz już "historycy" gadają o tym na YouTube, ale jestem pewna, że przeczytali to tutaj. 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @pike 16 maja 2024 10:11
16 maja 2024 12:40

Olbrzymi kompleks mieszkalny (ponad 13 km kw.) powstał z niewielkiej rolniczej wioski, założonej przed 900 p.n.e. Na żyznych glebach zalewowych mieszkańcy osady uprawiali kukurydzę. W XI w. mogło w nim mieszkać nawet 40 tysięcy osób[2]. W XII wieku Cahokia przeżywała największy rozkwit, a od 1250 rozpoczął się powolny upadek miasta. Wykopaliska rozpoczęte zostały w 1961 roku przez grupę archeologów kierowanych przez Warrena Wittry'ego.

Na terenie Cahokii znajduje się wielki centralny plac, mniejsze place i budynki publiczne oraz około 100 kopców ziemnych pełniących różne funkcje takie jak: platformy pod budowle, grobowce, znaki graniczne. Największy z nich zwany Kopcem Mnichów ma wysokość 30 metrów i zajmuje powierzchnię 5,7 ha. Na jego szczycie znajdował się "dom wodza" o wysokości 15 metrów. Osada otoczona była drewnianą palisadą o długości 3 kilometrów[3].

Nie wiedziałam o tym. Ta Cahokia to środkowy wschód, czyli Noe taki blisko wybrzeża... 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @gabriel-maciejewski 16 maja 2024 06:35
16 maja 2024 12:43

>Ja na pewno nie. 

Kurde a ja bym się nadawał. Pra-pra dziadek przyjechał do Polski, za tak-zwanym chlebem, z Prusiech. I co ciekawe, 3 braci wyjechała z co dopiero utworzonego Cesarstwa Niemieckiego, za tym chlebem. Może wojna Francusko-Pruska nie była dobra dla "klasy robotniczej" czy "ludu pracującego wsi"? Pra dziadek Roman urodził się w 1886 roku a zmarł w 1941

środek II WW, dogrywka po strasznej I WW.

Może oni wiedzieli, że są Najlepszymi Niemcami i nic im się nie stanie. W każdym razie tym co nie walczyli wprost z karabinami na froncie. Swoją drogą fajne zestawienie imienia i nazwiska miał pra dziadek. Jak miałbym porównać to bym walną -> Adolf Giertych, żeby było prawdziwie prawicowo i narodowo.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Pioter
16 maja 2024 12:49

>Gdyby jednak dokładniej prześledzić dane (ale chyba to trzeba zlecic jakiejś 10-latce, bo profesorów genealogii
>jednak to pewnie przerośnie) to mogłoby się okazać, że w zasadzie mają nadal prawa dynastyczne do co najmniej
>połowy całego świata, a wszyscy pozostali królowie czy prezydenci to tylko uzurpatorzy na należących się im tronach.

Dzieci swoje wiedzą, GŁUPIE NIE SĄ i mają dużo lepszy kontakt nie tylko z transcendentną rzeczywistością. W przeciwieństwie do niektórym byłym duchownym, robiących teraz za AKADEMIKÓW. AKADEMICY muszą się teraz samocenzurować, ustawiać sobie takiego pastucha elektrycznego, za którego nie wolno im "patrzać" bo to nie przystoi historię i naukę oglądać.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Matka-Scypiona 16 maja 2024 12:32
16 maja 2024 12:55

Na to wygląda, że sie dogadali. Teraz trzeba to jakoś ukryc, wiec będą "wrestlingi". Pierwszy w kolejce jest "tajwański wrestling"....:). 

zaloguj się by móc komentować


Gotoxy76 @Pioter
16 maja 2024 13:17

Wczoraj przed zamachem na premiera Słowacji ukazała się ta moneta:

Wydana nie przez Słowację a Mennicę Czeską (Niue).

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Gotoxy76 16 maja 2024 13:17
16 maja 2024 13:28

I już dziś zapraszają do negocjacji.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Gotoxy76 16 maja 2024 13:17
16 maja 2024 13:50

Przejeżdzałem przez Słowację, sprawdzę przed którymi wyborami, i orzeł był w kampanii używana na plakatach jako symbol dominacji a nawet uzurpacji amerykańskiej.

Może ten zamachowiec to zapalony numizmatyk i miłośnik haplogrupy, C "ileś" dospawawywującej nawet Górne Węgry do Anglii ?

zaloguj się by móc komentować


OjciecDyrektor @Pioter
16 maja 2024 14:17

No faktycznie...chyba najpierw będą wrestlingi w naszej cześci Europy.

W Bułgarii maja juz SZÓSTE wybory parlamentarne w ciągu 3 lat:

https://stooq.pl/n/?f=1613859

Jak to fantastycznie odciąga uwagę lokalsow od strategicznych interesów Bułgarii.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @ArGut 16 maja 2024 13:50
16 maja 2024 14:21

Nie wiem czu kolega wie, bo ja nie wiedziałem, że ten amerykański Bielik wcale nie jest orłem. Bielik należy do ORŁANÓW. Jak się o tym dowiedziałem, to myślalem z początku, że rozmówca się ze mnie nabija. Ale nie. Faktycznie bielik nie jest orłem.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @OjciecDyrektor 16 maja 2024 14:21
16 maja 2024 14:43

Tak, wiem i jak kolega nawigator poprzeskakuje po wszystkich linkach to znajdzie, że to jastrzębiowate. A z orłów bielików to taki wydaje się najciekawszy.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @aember 16 maja 2024 14:08
16 maja 2024 15:02

Ptak na monecie nie jest spokojny jak na wklejonych symbolach.

Ten z plakatu wyglądał jak ... o ... ten ...

... American eagle flag ...i zagarniał słowacką flagę.

zaloguj się by móc komentować

pike @Matka-Scypiona 16 maja 2024 12:40
16 maja 2024 15:25

Mają problem z Cahotią bo nie jest to miasto w stylu europejskim ani

azjatyckim z okresu średniowiecza….

W tej cześci amerykańskiego kontynentu miasta z kopcami to pradawna tradycja.

Były miasta starsze od Cahotii o tysiące lat….

Najstarsze wały ziemne znajdują się w Luizjanie te w Watson Brake mają 5500 lat.

Nasypy na stanowisku archeologicznym Povery Point nad Mississipi

mają 3400 lat i są w kształtcie sierpa księżyca…

Ponoć zbudowano bardziej zdumiewajace miasta na terenie

stanu Ohaio i całego północnego wschodu USA….

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @pike 16 maja 2024 15:25
16 maja 2024 15:44

A te indiańskie wojska najemne w Europie to taka bajka...:). A tu proszę - wielkie miasta, zorganizowana spolecznośc, a nie żadne tam dzikie plemiona zbieraczy kaktusów. I to kiedy? Przed Aztekami, przed Majami. Amerykanie mają problem, bo nie czytają uważnie starożytnych źródeł i bloga Piotera...:)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @pike 16 maja 2024 15:25
16 maja 2024 15:47

Tak sobie myśle, czy te tzw. Wały Żmijowe na Ukrainie to nie jest ich produkcja. Jak widać byli specjalistsmi od ziemnych robót. A kopce i w ogóle nasypy były i są wykorzystywane do budowania masywnych konstrukcji kamiennych. A więc....może jeszcze czegoś się dokopią.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @pike 16 maja 2024 15:25
16 maja 2024 15:53

No i żadnego hamdlu oceanicznego w głębokiej starożytności nie mogło być, bo z kim? Z dzikusami w pióropuszach? Missisipi z jej fooływami jest stworzona do handlu - bardziej niż Rzeka św. Wawrzyńca z Wielkimi Jeziorami. 

Pyranie kiedy oni w końcu stwierdzą, że tam w Ameryce istniała w starożytności rozwinięta cywilizacja, z ktoralą miano stałe kontakty handlowe? A ci indiańce z czasów Korteza, to taka późniejsza barbaria napływowa....:)

 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @OjciecDyrektor 16 maja 2024 15:53
16 maja 2024 16:25

Tez uważam, że Indianie to naplywowa barbaria. Dowodem jest ich religia, która wszystko trzymała krótko za twarz. To jedzenie ludzi mnie zastanawia. W Angliku tatarskiego chana są opis jak to Mongołowie sobie zadali ludzinke, kobiece piersi były dla wodzow. Nie ma nic o ludzkich podrobach, te pewnie szły dla psów a może i nie. W każdym razie prowiant zapewniony na bieżąco. To samo było u Aztekow, majów i innych. Ktoś im kto musiał zapodać. Nie chcę trollowac wpisu Piotra, ale w Nowej Kaledonii (blisko Niue, gdzie biją monety) rozroby na całego. Francuziki wyłączyły tik toka, żeby ludzie nie wrzucali filmów. Paryż chce zmienić konstytucje tak, żeby nowej Kaledonii uniemożliwić odejście. Stamtąd też chyba kto chce pozbyć się Francuzów... 

zaloguj się by móc komentować

pike @Matka-Scypiona 16 maja 2024 16:25
16 maja 2024 19:28

Indianie są napływowi - widać to na przykład po wyglądzie i ubiorze

szamanów mongolskich i szamanów indian Ameryki Północnej.

Czasami trudnio ich odróżnić szczególnie tych trochę dawniejszych.....

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @pike 16 maja 2024 19:28
16 maja 2024 19:44

I tym sposobem znowu zdekonstruowalismy wspolnymi siłami oficjalne narracje....:). Zastanawiam siw jak nazwac te cywilzacje starożytnej Ameryki Płn.? Bo ona jest zadziwiajaco podobna do cywilizacji Rusi, czyli wielkich osrodków miejskich. Piotrr już pisał o opisie gockiej praojczyzny i wynika z tego opisu, że była to owa Ameryka Płn. Goci osiedlili sie na wschod od Wisly. 

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Matka-Scypiona 16 maja 2024 16:25
16 maja 2024 19:45

Olimpijczycy "konsoliduja" Oceanię. I nie daja Francuzom.wyboru - albo z nimi albo tetytoria zamorskie Francji  "powrócą do macierzy".

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter
16 maja 2024 19:55

No i końcowy wniosek jest taki, że Goci są spadkobiercami i kontynuatorami tej wysoce zorganizowanej i rozwiniętej kultury istniejacej w starożytnosci w Ameryce Płn. Nie urwali się wiec z choinki, mieli juz wcześniejsze tradycyje cywilizacyjne. Stad tak latwo przyswoili sobie cywilizacje grecką i rzymską.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @OjciecDyrektor 16 maja 2024 19:44
16 maja 2024 19:56

Poczytaj o tym https://pl.wikipedia.org/wiki/Pi%C4%99%C4%87_Cywilizowanych_Narod%C3%B3w  i zastanów się kto kogo cywilizował w tamtym miejscu i czasie.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter 16 maja 2024 19:56
16 maja 2024 20:00

No własnie o tym jedt książks Philbrick "Mayflower"...:(. Coryllus ją omawiał w jednym z nagran sprzed chyba 5-6 lat.

Samo świeto Dziekczynienia i tło jego powstania karze sie zastanowić powaznie nad owczesnym poziomem cywilizacyjnym tych "dxikusów". Dla mnie to jest jedno totalne kłamstwo, ze Anglosasi musieli 8ch czegos uczyć. 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Gotoxy76 16 maja 2024 13:17
16 maja 2024 23:21

Orzeł poluje po słowackiej stronie, na tle dobrze widzianego z polskiej strony Krywania.

 

P.S.

wczoraj w telewizji widziałem film o życiu w Karpatach zimą. Królem polowań jest orzeł przedni, a orzeł bielik pomimo że większy jest nieśmiały.

Nawet wronom dawał pierwszeństwo.

 

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Matka-Scypiona 16 maja 2024 16:25
17 maja 2024 07:05

To może trochę materiału wideo o co kamon na lini Francja - Nowa Kaledonia

... materiał dostarczył ABC news (Australia).

 

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Matka-Scypiona 16 maja 2024 16:25
17 maja 2024 07:16

Może francuzu boją się utraty kontroli nad złożami niklu ? I dlatego zrobiły ten Stan Wojenny i tak zmodyfikowały prawo wyborcze, żedy dosypać swoich wyborców.

Nikiel, fajnie wygląda sekcja nikiel w historii.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @Pioter
17 maja 2024 08:46

Zmiany technologiczne podobno idą w kierunku  neofeudalizmu. O ile jednak globalna „szlachta jerozolimska” tytuły sobie kupiła, brytyjscy royalsi są naturalnym przedłużeniem dynastycznym oraz także rozpoczęli już działanie poprzez przykładowo „spłodzenie potomka w Belwederze”.  Stąd konflikt,  który nie daje się rozwiązać w normalnym trybie.  Można przypuszczać,  że konflikt pomiędzy neoarystokracją „ żymską” splamioną  kupowaniem tytułów za kredyt  a brytyjskimi royalsami się nasili w związku z chorobami rodziny królewskiej ,które nawiedzają ich ostatnio a „matka królów” promowała przecież szczepionki.  Ten konflikt jednak daje się rozwiązać postmodernizmem, który pozwoli wywieść rodowód obecnej  kredytowej arystokracji „żymskiej” od króla Salomona

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @peter15k 17 maja 2024 08:46
17 maja 2024 09:41

Nikt tu już w Polsce Żymianom nie będzie dawał nawet nadziei, że bedą szlachtą. Żymianie mają wschodni basen M. Śródziemnego i mają się z tego cieszyć i to eksploatować z nadania Wyższych Mocy. Kwestia żymska w Polsce już nie istnieje, a podnoszenie jej przez patosteamerów to dowód głębokiego upośledzenia zmysłu obserwacji.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 17 maja 2024 09:41
17 maja 2024 12:20

Ojcze Dyrektorze  - pan niedocenia "żymian" . To jest długie doświadczenie negocjacyjne. Doprawdy kwestia "żymska" nie istnieje bo nie musi istnieć  -  to wyższa forma obecności jak twierdzi klasyk ,  tak jak ukraińska ( firmy windykacyjne już zatrudniają Ukraińców ale czy będą riezać dłużników to nie wiadomo jeszcze ).  - Jak na razie wymienia się sędziów na zaprzyjaźnionych . Nie muszą brać całej puli. Podzielą się... Jak na razie nadzieja, że nikt nie da to czysty wishful thinking wynikający z nadmiernego przywiązania do własnej wizji...

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @peter15k 17 maja 2024 12:20
17 maja 2024 12:35

Tak, niedoceniam ich, bo regularnie w dziejach są ograbiani ze wszystkiego, a nawet mordowani w ilosciach masowych. Zna Pan dr7gi taki "pechowy" (żeby nie powiedzieć głupi) narod? Ormianie chyba tylko, bo dwa razy ich cos podobnego spotkało - podczas Chmielnickiego rewolty oraz w czasie I wojny swiatowej.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Grzeralts 16 maja 2024 06:21
17 maja 2024 12:37

Ależ skąd. Znajdą się tacy którzy udowodnią że my nie możemy być Plantagenetami. Nie wszyscy mogą być Plantagenetami. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Pioter
17 maja 2024 12:38

To pewnie dlatego Amerykanie nie lubią Kaczyńskiego. On z Sobieskich-Stuartów.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 17 maja 2024 12:35
17 maja 2024 12:56

Bardzo przepraszam ...przecież w czasie II wojny wymordowani zostali głównie biedni Żydzi z Europy wschodniej, których wstydzili się bogaci Żydzi amerykańscy ( jest to opisywane w ksiązkach nt przekrętu Madoffa ). "Chałaciarze" ,  których jedynym majątkiem była maszyna Singer byli sekowani po przyjeździe do USA ( ci którym się  udało uciec ).  Takim przykładem są rodzice prof Finkelsteina od Holocaust Industry , którzy nawet nie doczekali się odszkodowań przechwyconych przez różne organizacje. To było podstawą zainteresowania się tematem przez Finkelsteina. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @peter15k 17 maja 2024 12:56
17 maja 2024 14:03

No tak Peterze jak mowa o USA,to temat słusznie schodzi na "żymian" .Akurat administracja USA usiana jest jak rodzynkami i mocno ukorzeniona. O można rzec od tysięcy lat "żymianie"byli windowani i wybijani licznymi pogromomi.Dlaczego?,ano mają taki paskudny kupiecki,sprzedajny ,aby nie napisać judaszowski charakterek i już.

Nie podzielam tego zdania z OjcemDyrektorem,ze my w Polsce mamy ten problem z głowy.I to nie jest kwestia ble,ble "wrażych "mediów antysemicka.Nasi rządzący trzęsą gaciami na każde idiotyczne gadki konsulów izraelskich,którzy z holokaustu zrobili sobie miecz i tarczę ...do wyduszenia każdego grosza... i dalej jest to temat rzeka... w żymian" --wydaniu... i ich korzeniach... Z poprawności politycznej ,przechodzi wtedy każda bzdura i kłamstwa,a dlaczego?...........

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 17 maja 2024 12:35
17 maja 2024 14:28

(...) Tak, niedoceniam ich, bo regularnie w dziejach są ograbiani ze wszystkiego, a nawet mordowani w ilosciach masowych. Zna Pan dr7gi taki "pechowy" (żeby nie powiedzieć głupi) narod?(...)

Te nieszczęścia Żydów historycznie to bardzo prosta sprawa . Po pierwsze nie mieli własnego państwa. Po drugie pewnie  "wchodzili w paradę" różnym władcom  poprzez finansowanie różnych opcji dynastycznych . Stąd władcy mieli wątpliwości co do lojalności i działali okrutnie. No niestety zabawa w finansowanie władców i pretendentów jest niebezpieczna o rywalizasji w handlu nie wspomnę. To nie jest pech tylko skutek aktywności albo nadaktywności. No ale takie to już ryzyko.  Pytanie jest takie czy władcy mieli to tolerować czy też nie.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @peter15k 17 maja 2024 12:56
17 maja 2024 15:56

Taaa. A bogatych Żydów z Niemiec, zwanych "Jeke" to głaskali i pozwolono im zabrac wszyystko, co chcieli...ni i u nas nie było żadnych bogatych Żydów - sama biedota. Na Wegrzech też.

 

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @peter15k 17 maja 2024 14:28
17 maja 2024 16:00

Rozumiem, ze teraz władcy toleruja i w ogole nie mają żadnych watpliwosci, tak? A kryzys finansowy w 2008? Wtedy "popłynęły" praktycznie wszystkie żymiańskie instytucje finansowe - zostaewiono tylko Goldman Sachs. To sowód mądroscu i sprytu Żymian?

zaloguj się by móc komentować

peter15k @BTWSelena 17 maja 2024 14:03
17 maja 2024 16:05

Ja podchodzę do "żymian"  normalnie. Normalnie czyli przykładowo,  że prawo rzymskie  nie jest dla nich wiążące ( fakty nie mają znaczenia jeżeli są w danym momencie niekorzystne ). Bardzo lubię starą definicję "antysemity" czyli zbyt spostrzegawczy i przeszkadza w interesach ( to bardzo prawdziwe  ). W ostatnich latach obraz "żymian"zmienił się bardzo negatywnie w związku z 447 a prof Finkelstein  przestrzegał - że na nas kolej w wyłudzaniu odszkodowań. Ciekawe jakimi złudzeniami żyje szanowny Ojciec.  

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 17 maja 2024 16:00
17 maja 2024 16:31

Władcy oczywiście tolerują bo są uzależnieni od kredytu.  Proszę się nie martwić o instytucje finansowe bo aktywa wycofano w porę a nie dało się uzasadnić ich istnienia jako  kluczowych dla systemu podmiotów,  co skutkowałoby przejęciem przez państwo jak w przypadku AIG.   Można by rzec upadek i restrukturyzacja to też biznes. Zapłacą podatnicy a management zarobi na fuzjach.  Likwidują i zakładają jedną wizytą u notariusza. To nie banki detaliczne. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @peter15k 17 maja 2024 16:05
17 maja 2024 17:55

 Prof. Norman Gary Finkelstein,trudno zarzucić mu antysemityzm,bo sam wywodzi się z tego środowiska,ofiar Holokaustu. Ale niestety dla żydów jest jakby wyrzutkiem i próbowano mu wkładać szprychy nawet w jego karierze...Dużo kontrowersji i złości w środowisku żydowskim wzbudziła książka " Przedsiębiorstwo Holokaust"...za te i inne  grzeszne krytyki został deportowany z Izraela i nawet uzyskał 10-letni zakaz wjazdu. Od tylu lat Polska para się z wydumanymi pretensjami,o "bogactwa"i inne dobra materialne,które pieczołowicie złupili Niemcy,ale "dopel "musi być...

Ta słynna gaśnica posła to tylko młyn na wodę...Nie gasi się pożarów wygłupami...tylko konkretnymi decyzjami... ale kto temu sprosta?....

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @peter15k 17 maja 2024 16:31
17 maja 2024 18:13

I nie widzi Pan kluczowej roli Włochow (Amerykanów włoskiego pochodxenia) w systemie finansowym USA? Jesr Pan zafiksowany na punkcie Żydow i ich znaczenia. Zydzi to są aktywa do zużycia 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @OjciecDyrektor 17 maja 2024 18:13
17 maja 2024 19:18

Ja myślę szanowny OjczeDyrektorze,ze zafiksowany na punkcie Żydów to jest polski rząd wymieniający się co jakiś czas. U Petera jakoś tego nie widzę,a także u mnie.Ja nawet lubię ich muzyczkę i w latach młodości chodziłam na Krakowski Kazimierz jak tam rżneli od ucha do ucha .

A o kluczowej roli Włochów i włoskiego pochodzenia to juz dawno wiadomo...Najwięcej żyje ich w metropoli N.Jorku w świecie finansjery...a tak w ogóle to chyba z 18 milionów...w USA... Oni wszyscy jedna i druga nacja ,chociaż Żydów rzecz jasna jest o wiele mniej w USA,żyją jak psy gończe w świecie finansjery... Dopuszczani są do świata finansjery tylko najwybitniejsze łby...a podwaliny do świata finansjery w USA to chyba "żymianie " mają raczej więcej niż wybitny wkład......

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 17 maja 2024 18:13
17 maja 2024 19:58

Skąd Pan wywodzi ( ale realnie a nie z historical fiction) wpływ Włochów na system finansowy USA. Oczywiście w przypadku Włochów jest pewna specyfika tzn.  firmy należące do tzw rodzin. Włosi są zadłużeni po uszy a Euro ich wbiło w stagnację.  Co do "żymian"  to obecnie można zaobserwować metodyczne próby zmniejszenia ich wpływu prawdopodobnie z powodu tego iż weszli "w paradę" nie Włochom ale ...Chińczykom i Rosji ( Ukraina )  Od samego początku Chińczycy ujawnili o co chodzi w publikacji Song Honbinga i z kim mają na pieńku.  Sami Włosi mieli bardzo duże kontakty z Chińczykami ale covid to wstrzymał.  Wpływy mierzy się także wpływem realnym - proszę spróbowac tylko negatywnie się wypowiedzieć na ten temat w jakiejkolwiek korporacji to wyleci pan w ciągu paru dni z pracy. To samo na uniwersytetach i w urzędach. To jest realny wpływ.  Przerobił to już przed laty nawet Norman Davies w kontekście Polski na amerykańskich uczelniach - wylatowo natychmiastowe. To samo na youtube czy Meta poprzez obcinanie zasięgów.  Podawałem już tu przykład IKEa, której właściciel zrobił z tej firmy fundację aby nie dać się przejąć przez banki no to podjechano pod niego poprzez rujnowanie wizerunku u klientów - tak więc płacił haracze.  Obecnie Ikea to całkowicie poprawna tęczowa franczyza ( mają chyba tylko jeden własny obiekt ) .   Do tego mozna dołozyć BlackRock i Vanguard i ich globalny wpływ. Na naszym podwórku  mozna podac przykład utraty mieszkania przez Michalkiewicza za całokształt. Musiał robić zrzutkę aby nie wylądować na bruku. Wiadomo z czego on jest znany.   Przykłady można mnożyć. Ostatni przykład to całkowite ubezwłasnowolnienie USA w sprawie Gazy. Dzałalnosć Sorosa to już inna bajka w lansowaniu tzw. społeczeństwa otwartego. Nie liczy sie z niczym. Przyjmowany z honorami wszędzie - no niech by ktoś próbował odmówić. Wylatowo... Oczywiscie ten mówiąc eufemistycznie brak umiaru może się  w sumie źle skończyć bo żółć się gromadzi i wybucha w sposób niekotrolowany...

zaloguj się by móc komentować

peter15k @BTWSelena 17 maja 2024 19:18
17 maja 2024 20:10

Jakieś 20 lat temu też uważałem, że "żymianie" są dla nas korzystni ale po tym co oni wyrabiają w zarabianiu na tragedii przy jednoczesnej falsyfikacji dowodów ( Gontarczyk znalazł bodaj 200 i przestał sprawdzać ) i co gorsze wyśmianiu propozycji polemiki merytorycznej to to co mogę zaproponowac to ..obojętność i neutralność.   To i tak dużo... O tym co zrobił  Jerzy Kosiński Malowanym Ptakiem tym chłopom,  którzy narażali życie swoich rodzin aby go uratować nie wspomnę...

zaloguj się by móc komentować

peter15k @OjciecDyrektor 17 maja 2024 15:56
17 maja 2024 22:38

To słynny St Louis - został ostrzelany przy próbie przybycia ok 1000 Żydów do USA a Roosvelt odmówił przyjęcia uciekających z III Rzeszy...

Fakty są takie, że główną ofiarą II wojny ( statystycznie ) byli w większości biedni Żydzi ze środkowej i wschodniej Europy. Fakty są też takie , że ci którym udało się uciec byli źle traktowani w USA .  Spośród potomków tej migracji wywodził się ten  słynny Madoff. To wszystko smutne i trudne sprawy i filosemityzm nie jest tu dobrym doradcą. O tym co działo się we Francji nie wspomnę. Jakoś Francuzów nikt się nie czepia dziwne prawda ?  Trzeba się trzymać prawa rzymskiego a nie hagady moderowanej w stosunku do potrzeb. 

zaloguj się by móc komentować

Grzeralts @Pioter 16 maja 2024 06:37
18 maja 2024 09:33

No my akurat z pewnością od Plantagentów nie pochodzimy (jak akurat wiem gdzieś do średniowiecza, przynajmniej od matki strony) ;) Niemniej czysto matematycznie patrząc, cofając się odpowiednio dawno niemal każdy mieszkaniec Europy będzie spokrewniony z kimś znacznym. Ale sam fakt, że współczesne elity Zachodu są ze sobą spokrewnione nie jest jakoś szczególnie dziwny, a wręcz bym powiedział, że oczywisty. Ze amerykańscy prezydenci akurat z Janem Bez Ziemi to jednak faktycznie ciekawe. 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować