-

Pioter : Kiedy bogowie zorientowali się, że nie są w stanie zmienić tego co już się stało, stworzyli historyków.

Czas naszej relacji jest policzony

Tak twierdzą Chińczycy, i dlatego unikają dawania w prezencie wszelkiego rodzaju mierników czasu, a w szczególności zegarków.

A co jednak mamy zrobić, gdy taki zegarek ktoś nam podaruje? Czy wystarczy tylko uważać na siebie?

Nie wiem tego. Wiem tylko, że od wczoraj za jedyne 250 euro można sobie taki ładny chiński zegarek nabyć, oczywiście w postaci srebrnej monety z Niue:Moneta waży całe dwie uncje i ma nominał 2 dolary.

Jak zresztą widać odmierza również czas. Akurat na wyświetlaczu widzimy 2:0Z, co można odczytać jako 2.07 lub też jako 2.02.

Czy jednak jest to data, a jeśli rzeczywiście to w jakim formacie zapisana?

I do kogo skierowano te zagadkowe przesłanie?



tagi: czas  moneta  niue 

Pioter
21 czerwca 2024 07:19
37     1908    7 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

chlor @Pioter
21 czerwca 2024 07:29

Oz to może nazwa jednostki wagi (uncja). Pamiętam że w recepturach amerykańskich tak nazywano uncje. Te dziewiątki...Czystość srebra?

 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @chlor 21 czerwca 2024 07:29
21 czerwca 2024 07:51

Tak. To waga, a dziewiątki są miarą próby srebra.

Ale znajduje się całość na zegarku elektronicznym. Takim tego typuWięc ma też inne znaczenie. A jakie?

zaloguj się by móc komentować

bolek @Pioter
21 czerwca 2024 07:55

"Czy jednak jest to data, a jeśli rzeczywiście to w jakim formacie zapisana?"

2/07 koniec "Operacji Z"?

zaloguj się by móc komentować

Pioter @Pioter
21 czerwca 2024 08:02

Możliwe, ale do góry mamy jeszcze AG, a to może być skrót od AuGust.

zaloguj się by móc komentować

ArGut @Pioter 21 czerwca 2024 07:51
21 czerwca 2024 08:16

Ten zegarek to pewien FORMAT wymyślony przez CASIO - CA53W-1 | Black Data Bank Watch | CASIO - zegarka z kalkulatorem. DataBank pojawia się na reklamówce - bank z danymi. 
Moneta ma datę wydania 24 AuGust ...

@bolek 
Fajnie by było jak to byłby taki przekaz... Samospełniająca się przepowiednia.

 

zaloguj się by móc komentować

bolek @Pioter 21 czerwca 2024 08:02
21 czerwca 2024 08:18

Napewno jest to domena krajowa Antigua i Barbudy.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @bolek 21 czerwca 2024 08:18
21 czerwca 2024 08:20

Nie. Na pewno to jest określenie chemiczne srebra (Argent)

zaloguj się by móc komentować

jan-niezbendny @Pioter 21 czerwca 2024 07:51
21 czerwca 2024 08:29

Nie chcę byc niesprawiedliwy, ale nietrudno było sie domyślić, że napis "2 oz. .999" na srebrnej monecie tzw. inwestycyjnej, kolekcjonerskiej, czy jak ją tam nazywają, ma całkiem trywialne znaczenie.

Bo to nie jest zegarek, tylko moneta. Oczywiście nawiązująca do zegarków z kalkulatorem i organizerem Casio Databank - jednej z techologicznych nowinek lat 80. XX wieku, które upamiętnia seria Techstalgic. Na monecie w kształcie dyskietki 3,5" (kolejny wypiek Mennicy Gdańskiej) odnajdziemy identyczne przesłanie. Dostepna jest też wersja w kolorze.

Ciekawe, że nie wzięli za wzór historycznie pierwszego modelu, tylko zrobili coś bardzo "generycznego", co może równie dobrze być jednym z późniejszych modeli Casio (jak ten na zdjęciu) albo podobnym zegarkiem innej firmy, np. Timex. Z dyskietką nie ma problemów - wynalazł je Sony, ale wszyscy produkowali identyczne. Zapewne zgoda Casio na wykorzystanie ich marki byłaby dużo droższa niż licencja na bicie monet Niue. ;)

zaloguj się by móc komentować

Pioter @jan-niezbendny 21 czerwca 2024 08:29
21 czerwca 2024 08:33

Co też Pan nie powie. ;)

zaloguj się by móc komentować

jan-niezbendny @Pioter 21 czerwca 2024 08:33
21 czerwca 2024 08:54

Wcale nie żartuję z tymi kosztami. Wystarczy popatrzeć, jak agresywnie zachowuje się Apple, a inne firmy i instytucje nie są lepsze. 

Kiedyś w pewnej agencji powstał projekt reklamy, wykorzystujący skojarzenie ze słowem "Bolszoj". Nadgorliwy prawnik zalecił zwrócenie się do znanego teatru w Petersburgu o zgodę. Odpowiedzieli, że chętnie. Za dwie tzw. podówczas "duże bańki", czyli 2 mln USD. Na wszelki wypadek copywriter ponownie wysilił dowcip i przedstawił inną propozycję.

zaloguj się by móc komentować


ddam @Pioter
21 czerwca 2024 10:08

Może trzeba wrócić do oglądniecia serialu OZ

https://pl.wikipedia.org/wiki/Oz_(serial_telewizyjny)

" OZ to obiegowa nazwa stanowego więzienia o zaostrzonym rygorze w Emerald City. W zakładzie znajduje się oddział eksperymentalny kierowany przez Tima McManusa (Terry Kinney). Są też cele śmierci i izolatki. Ktokolwiek tam trafia, musi być czujny. Powinien również pamiętać, żeby wybrać z rozwagą nowych przyjaciół. Każda z grup - Latynosi, Muzułmanie, Irlandczycy czy Włosi - chroni swoich i walczy zacięcie z wrogami."

...

Prezydent Duda wyruszy do Chin w nocy z piątku na sobotę; wizyta zakończy się w środę.

https://www.prezydent.pl/aktualnosci/biuro-polityki-miedzynarodowej/aktualnosci/szef-bpm-zapowiada-wizyte-prezydenta-w-chinach,87871

zaloguj się by móc komentować

Pioter @ddam 21 czerwca 2024 10:08
21 czerwca 2024 10:22

Był jeszcze taki muzikal z 1902 roku też z ciekawym przesłaniem, bo najpierw ginie w nim zła wiedźma ze wschodu, a później wszyscy szukają tego, czego wydaje im się brakować. Zła czarownica ze wschodu pewnie za niedługo opuści ten świat, a jakaś biedna Dorotka będzie musiała wejść w jej buty.

Odnośników popkulturze jest wystarczająco wiele.

zaloguj się by móc komentować

saturn-9 @chlor 21 czerwca 2024 07:29
21 czerwca 2024 11:18

Są dwie szkoły oddawania czystości kruszców szlachetnych.  

 

Jakiś czas bujały się w obiegu monety kolekcjonerskie czy uncje z nadrukiem 1000.  

No czysta sprawa, wydawałoby się. 

Otóż nie!  

Jest magiczna 'tradycja' nadal żywa a w niej ZER nie znano i wszystko zapisywano w szeregu od Jeden do Dziewięć.  Powrócono do sprawdzonego zapisu 999 [bo zawsze może być nieco zabrudzenia/zapruszenia - z takim wyjaśnienie spotkałem się wśród kolekcjonerów metalu].  To milienarystyczne tysiąc czasami jeszcze można spotkać na tłoczonych w czasach "wolności i dążenia do prawdy czystej" srebnych błyskotkach. Takich ze złota z nadrukiem 1000 nie widziałem.

zaloguj się by móc komentować

jan-niezbendny @Pioter
21 czerwca 2024 11:24

Czarownice są cztery - ta z Zachodu też zła i Dorotka musi ją zniszczyć, a z Północy i Południa dobre, i to Glinda, ta południowa, każe Dorotce zabrać rubinowe trzewiczki martwej wiedźmie Zachodu, ponieważ bardzo się jej przydadzą w misji.

Na końcu potężny Czarnoksiężnik z Oz, zostaje zdemaskowany jako oszust z Ameryki, który za pomocą technicznych sztuczek zawładnął Szmaragdowym Miastem i całą magiczną krainą. Z drugiej strony, to nie jest demoniczny Joker, czy jakiś arcyłotr z Bonda, ale poczciwy gość. Nawet uczciwie spełnia życzenia, z którymi przyszła do niego Dorotka z przyjaciółmi, ponieważ uświadamia im, że upragnione rzeczy: odwagę, serce, rozum itp. już uzyskali sami, bez niczyjej pomocy.

Absolutny klasyk. Kto nie widział, niech koniecznie obejrzy. Jeśli nie z innych powodów, to jako odtrutkę na współczesną, ponurą fantasy, gdzie ledwie coś widać w mroku ekranu. Przy "Over the Rainbow" (sceny w "prawdziwym" świecie są czarno-białe) łza leci ze wzruszenia, a leitmotiv "You're off to see the Wizard" niech mi zagrają na wyprowadzenie. ;)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter
21 czerwca 2024 12:42

Dla mn8e trop z Czarnoksiężnikiem z krainy Oz jest dobry, tylko ja bym go zmodyfikował o angielski band heavy metalowy, a bardzo popularny - Black Sabbath. Liderem tego bandu byl Ozzy Osbourne. Mysle, że warto sie przpatrzec tytułom albumów tego bandu (ostatnio byl tez wykorzystany Iron Maiden, wiec czemu nie Black Sabbath?).

Jakdla mnie trop z Oz przemawia za tezą, że bedzie troche krwawo ("Sabbath bloody sabbath" to tytul jednego z albumów) jak i trochę śmiesznie "Paranoid" to tytul utworu i albumu, ktory rozpczzal wielką kariere Black Sabbath). Paranoid kojarzy mnie sie ze slowem "android". Tu na monecie mamy technologiczne smaczki, a wiec...może to groźba skierowana so kogos...np. Japonii? Ona jest wysoce ztechnologizowana.

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

jan-niezbendny @OjciecDyrektor 21 czerwca 2024 12:42
21 czerwca 2024 12:49

A ja już po opublikowaniu komentarza uświadomiłem sobie, że Yellow Brick Road to może być... Sorry, że znów pojawi się moja ulubiona piosenka, ale tym razem chodzi o sam początek sceny.

zaloguj się by móc komentować

jan-niezbendny @saturn-9 21 czerwca 2024 11:18
21 czerwca 2024 13:31

Spotyka się także .9999. Próba 1000 to chyba coś jak granica funkcji w matematyce. Sama próba sprawdzenia musi wnieść jakiś obcy element. Naturalnie można po prostu skłamać, że coś jest w 100% czystym złotem lub srebrem. Ja już się nie nabieram na sok pomarańczowy "100% smaku".

Btw, tam, gdzie znano cyfry od 1 do 9, znano również zero. A znowuż tam, gdzie nie znano zera, bez trudu zapisywano tysiąc, i to jedną literą "M".

zaloguj się by móc komentować

chlor @saturn-9 21 czerwca 2024 11:18
21 czerwca 2024 13:39

Chyba do dziś najczystrze metale techniczne są określane jako "cztery dziewiątki", a nie 100%. Na starej pokrywce od garnka napis głosi "czysty AL 99,5%". Czyli nie taki znów czysty, do kuchni wystarczał.

 

 

zaloguj się by móc komentować

maria-ciszewska @Pioter 21 czerwca 2024 08:33
21 czerwca 2024 14:04

Od paru tygodni mam wrażenie, że A-tem znowu jest z nami.

zaloguj się by móc komentować

jan-niezbendny @Pioter 21 czerwca 2024 08:02
21 czerwca 2024 14:17

Ewentualnie argentum, o ile to nie jest zbyt śmiała propozycja.

zaloguj się by móc komentować

jan-niezbendny @Pioter
21 czerwca 2024 14:55

A jednak jest coś, co nie od początku było oczywiste. Układ wyświetlacza jest bardzo podobny do modelu CA53W, który zidentyfikował ArGut. Na wyświetlaczu mamy informację o surowcu, masie i próbie oraz nazwę serii. W miejscu nazwy CASIO jest COIN - wygląda podobnie i nikt się nie przyczepi o znak towarowy. Ale co oznacza skrót "PC", który zastąpił "WR" (Water Resistant)? Dopiero kiedy chciałem przyjrzeć się bliżej na stronie PowerCoin, oświeciło mnie. Jasne! To znak menniczy Power Coin.

 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @jan-niezbendny 21 czerwca 2024 14:55
21 czerwca 2024 16:15

Logo firmy wygląda trochę inaczej, ale może to być akurat akronim określenie "Siła Monet"

zaloguj się by móc komentować

Pioter @maria-ciszewska 21 czerwca 2024 14:04
21 czerwca 2024 16:17

Ja tam się czuję zaszczycony. W końcu nigdy nie było aż tak merytorycznej dyskusji pod moją bezsensowaną pisaniną ;)

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @jan-niezbendny 21 czerwca 2024 14:17
21 czerwca 2024 16:20

No już wiemy wszyscy, żeś Waszmość był w szkole prymusem (ze wszystkich przedmiotów). Nie musisz Pan się tak często produkować.

zaloguj się by móc komentować

Zdzislaw @Zdzislaw 21 czerwca 2024 16:20
21 czerwca 2024 16:21

To wcale nie jest takie "niezbendne".

 

zaloguj się by móc komentować

jan-niezbendny @Pioter 21 czerwca 2024 16:15
21 czerwca 2024 18:52

No tak, to najsłabszy punkt mojej interpretacji. Znak menniczy powinien być dyskretniejszy i wypadałoby wskazać go na innej monecie, a na taką nie trafiłem. Ale reszta brzmi, moim zdaniem, sensownie. Zresztą nie upieram się.

@Zdzisław: Dyskusja bez oponenta zamienia się w wiec poparcia albo adorację. Za to w wymianie poglądów z adwersarzem można skorygować własne błędy, uzupełnić niedostatki i wyostrzyc argumenty. Czasem, choć nader rzadko, nawet przekonać. ;) O ile spór nie przechodzi w pyskówkę i ataki personalne, to wszystko jest ok.

zaloguj się by móc komentować

Gotoxy76 @jan-niezbendny 21 czerwca 2024 14:55
21 czerwca 2024 19:04

Tak to skrót od Power Coin ,ale jest tak jak pisze Pioter. Monetę wydała Mennica Gdańska tak jak poprzednią dyskietkę. To seria TechStalgic.

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter
21 czerwca 2024 19:05

To jest ewidentnie moneta adresowana do władz Japonii. I myślę, że ma to związek z Tajwanem. Już parę miesięcy temu pod jedną z twoich notek bapisałem, że o ile Chiny zgodziły się przyjąć rilę czarnego charakteru w jwestii tajwańskiej, o tyle Japonia ma odegrać w tej kwestii rolę dobrego duszka. Napisałeś że zegarek oznacza odluczanie czasu, w sensie że już niewiele go zostało. Być może Japonia coś jeszcze chce ekstra wynegocjować za wrestling z Chinami u wybrzeży Tajwanu? A Olimpijczycy im tą monetą mówią, że już "po ptokach" i albo albo 

zaloguj się by móc komentować

Pioter @OjciecDyrektor 21 czerwca 2024 19:05
21 czerwca 2024 19:22

NIekoniecznie. To może być również Korea. Tam, po wczorajszej wizycie Putina z prośbą o amunicję i posiłki również może dojść do przetasowań. A skoro Kim podpisał sojusz z Rosją (odpowienio przed tem ustawiając rosyjską delegację do pionu), to odliczanie może dotyczyć trwającego od 1955 roku zawieszenia broni.

Ciekawi mnie tylko jedno w tej układance. Wszystkie mapy szlaków (czy to ptacwa czy roślinek z monet) pokazują Chiny bez Tybetu. To będzie cena za Tajwan i Syberię?

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Pioter 21 czerwca 2024 19:22
21 czerwca 2024 19:48

Z Tybetem to możliwe. W koncu Hindusom też coś musiały oba gangi obiecać. Ale Kaszgaria zostanie przy Chinach. Z tą Koreą to nożesz mieć o tyle rachę, że wrestlingowi tajwańskiemu może towarzyszyć wrestling koreański. I jeśli do tego dodamy Ukrainę i ewentualny Królewiec, to wszyscy będą głosić, że o to namy 3 wojnę światową.lleż wtedy będzie można kupić aktywów za śmiesznie niskie ceny, zwłaszcza, że kredytobiorcy będą musieli je sprzedac, aby obsłużyć skokowo podwyzszone zadłużenie dolarowe. Bo to, że dolar będzie drogi, to jest pewne. Kazdego zachęcam do kupowania dolców po 4zł i potrzymania ze 3-4 lata. 

 

 

zaloguj się by móc komentować

Gotoxy76 @OjciecDyrektor 21 czerwca 2024 19:05
21 czerwca 2024 20:10

Casio to firma japońska. Może znaczenie ma dokonana w 1957r. zmiana nazwy po której do Tadao Kashio dołączyło jego trzech braci? "Zmiana nazwy z Kashio na Casio była tłumaczona potencjalną możliwością uznania koncernu za firmę włoską, czego Tadao Kashio chciał uniknąć". Motto firmy Casio to "Kreatywność i wkład".

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Gotoxy76 21 czerwca 2024 20:10
21 czerwca 2024 20:16

Casio brzmi prawie jak włoskie "casino"...:). I skoro chciał uniknąc, to znaczy że chciał aby była firma kojarzona z Italią....:). Nie wierzę w zaprzeczenia.

Czyli ta moneta może być takim pieczeniu wielu baranów na jednym rożnie..:)

zaloguj się by móc komentować

Gotoxy76 @Pioter
21 czerwca 2024 20:45

Nie wiem jak casio ma się mniej kojarzyć z włoskim niż Kashio :)

zaloguj się by móc komentować

OjciecDyrektor @Gotoxy76 21 czerwca 2024 20:45
21 czerwca 2024 21:15

Też nie wiem...:). Może chciał, aby firma nie kojarzyła się z polską kaszanką...:)

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @OjciecDyrektor 21 czerwca 2024 19:48
21 czerwca 2024 22:03

Już o zamrożeniu za Balcerowicza na początku transformacji  szkoda wspominać (przed wymianą 1k), ale w 2008 (?) można było kupić po dwa zeta, a nawet mniej.

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować